Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen lapsi ällöttää.

Vierailija
26.03.2017 |

Niin. Kotona vielä asuva lapsi on yököttävä.
Tyhmä ja juntti, hädin tuskin saan sen olemaan hankkimatta leijonakorua kaulaan ja kiitos suomi -hupparia. Äänestää varmasti persuja.
Mennyt kasvatus vähän päin helvettiä. Tai siis ton lapsen henkiset kyvyt eivät ole riittäneet kuin tuohon, mitä siitä on tullut :/ Vanhin ja nuorin lapsi ovat ihan erilaisia...
Jokapäiväinen pinnistely, että siedän tuota lasta ja osoitan kiinnostusta ja kannustusta.
Onko muissa perheissä käynyt näin? Miten tulette tilanteen kanssa toimeen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutko ovat osanneet kasvattaa lapsensa?

-ap-

Vierailija
2/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja juntti, hädin tuskin saan sen olemaan hankkimatta leijonakorua kaulaan ja kiitos suomi -hupparia. Äänestää varmasti persuja.

Mennyt kasvatus vähän päin helvettiä. Tai siis ton lapsen henkiset kyvyt eivät ole riittäneet kuin tuohon, mitä siitä on tullut :/ Vanhin ja nuorin lapsi ovat ihan erilaisia...

Jokapäiväinen pinnistely, että siedän tuota lasta ja osoitan kiinnostusta ja kannustusta.

Yritä kannustaa ja kuunnella. Ehkä hänellä on vaihe ett yrittä esittää kovista tms. kun itsenäistyminen pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin syy, huonosti kasvattanut.Mitäs läksit!

Vierailija
4/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä kannustaa ja kuunnella. Ehkä hänellä on vaihe ett yrittä esittää kovista tms. kun itsenäistyminen pelottaa.

Yritän yritän, ja sen teenkin. Mutta ei se aitoa ole. Musta tuntuu, että tuosta on tullut tuollainen jäädäkseen :(

Vierailija
5/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs isä on tehny?

Vierailija
6/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisestä tulee yleensä väliinputooja kun saaa vähiten huomiota :(

Vierailija
7/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
8/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta hänelle pyykinpesua, siivousta ja ruoanlaittoa, niin pärjää sitten kun pitää muuttaa omilleen. Perusasiat, fyysinen ja henkinen kunto, liikunta ja lukeminen ovat tärkeitä myös.

Vierailija
9/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta hänelle pyykinpesua, siivousta ja ruoanlaittoa, niin pärjää sitten kun pitää muuttaa omilleen. Perusasiat, fyysinen ja henkinen kunto, liikunta ja lukeminen ovat tärkeitä myös.

Kotihommat hoidossa, liikunta tai lukeminen ei kiinnosta.

Ikää on nyt 19v.

-ap-

Vierailija
10/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muutko ovat osanneet kasvattaa lapsensa?

-ap-

Alapeukku siitä etten voi ymmärtää miten joku voi ajatella ja puhua noin rumasti omasta lapsestaan! Kyllä munkin aikuinen lapsi osaa olla ärsyttävä välillä ja ajatellaan monista asioista eri tavalla mutta se ei muuta sitä että mä rakastan sitä lasta. Just sellaisena kuin se on! Ei sen tarvii olla kaikesta mun kanssa samaa mieltä eikä elää elämäänsä mun mielen mukaan.

Vierailija
11/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla, että jku vihaa lastaan...

Vierailija
12/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen, että sinulla on ne kaksi muuta kunnollista lasta todisteena siitä, että osaat sittenkin kasvattaa lapsia! Itselläni on vain yksi lapsi ja pelkään kuollakseni, että siitäkin tulisi tuollainen, kuin sinun keskimmäinen lapsesi. Mikä suuri häpeä ja suru se olisikaan, jos epäonnistuisi sen yhden ainokaisen kasvatuksessa :(

13/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele lapsesi kanssa.

Älä öklöttele keskustelepalstalle.

Vierailija
14/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kuulla, että jku vihaa lastaan...

Ei kai tässä vihasta ole kyse, olen vaan vähän hämmentynyt ja rasittunut siitä, miten esim. avoimen rasistinen mun lapseni on. Ja se oksettaa mua. Hieman toisenlaiset arvot mitä kotona on opetettu. -ap-

Vierailija
15/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä hillitä omaa ärtymystä lastasi kohtaan sillä se ei johda mihinkään. Ymmärrän että aikuinen kotona asuva lapsi voidaan kokea taakaksi. Olet kuitenkin itse hänet tähän maailmaan tehnyt joten vähin mitä teet on osoittaa arvostusta ja rakkautta lastasi kohtaan. Vaadi häneltä normaalit arjen rutiinit sekä hyvät käytöstavat. Jokainen nuori löytää oman paikkansa maailmassa. Yritä tukea lastasi ja rohkaise häntä jatko-opintoihin tai työelämään hakeutumisesta. Esitä asiat positiivisesti äläkä vertaa häntä muihin lapsiisi.

Vierailija
16/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffimånster?

Vierailija
17/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä hillitä omaa ärtymystä lastasi kohtaan sillä se ei johda mihinkään. Ymmärrän että aikuinen kotona asuva lapsi voidaan kokea taakaksi. Olet kuitenkin itse hänet tähän maailmaan tehnyt joten vähin mitä teet on osoittaa arvostusta ja rakkautta lastasi kohtaan. Vaadi häneltä normaalit arjen rutiinit sekä hyvät käytöstavat. Jokainen nuori löytää oman paikkansa maailmassa. Yritä tukea lastasi ja rohkaise häntä jatko-opintoihin tai työelämään hakeutumisesta. Esitä asiat positiivisesti äläkä vertaa häntä muihin lapsiisi.

Todellakin yritän hillitä ja hillitsenkin. Ei se silti mun sisäistä oloani muuta. Aikuinen kotona asuva lapsi ei ole taakka. Vanhempi lapsemmekin asui kotona tuossa iässä, ei täältä kiire pois ole. Lapsella on normaalit rutiinit ja hyvät käytöstavat, tiettyyn pisteeseen asti. Ja hän ilmeisesti on paikkansa löytänyt, sehän tässä oksettaa :( Hän opiskelee, ja työpaikka on tiedossa. Ei ole mitään ns. käytännön ja elämänhallinnan ongelmia. Mulle vain on ongelmana se, että lapseni on rasistinen juntti. -ap-

Vierailija
18/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus sai minut ajattelemaan, että oma äitini miettii minusta varmasti ihan samaa... Tosin on se ajatus käynyt mielessä teinivuosien jälkeen aika ajoin muutenkin.

Muutin kyllä "omilleni" jo heti lukion jälkeen, mutta erinäisistä syistä olen ollut äitiini yhteyksissä ja viettänyt hänen kanssaan aikaa huomattavasti enemmän kuin keskiverto parikymppinen... Vaikka täytän tänä vuonna "jo" 24, olen kouluttautumaton työtön, enkä koe "aikuistuneeni" tai itsenäistyneeni juuri lainkaan. Jopa oma viisikymppinen äitini on ehtinyt, jaksanut ja ennen kaikkea VIITSINYT uudelleenkouluttautua KAHDESTI sinä aikana kun minä olen vain "etsinyt itseäni".

Elämänhallintataitoni ovat lähestulkoon olemattomat, ja kun mietinkin mitä kaikkea äitini on joutunut kohdallani niin teini- kuin aikuisvuosinanikin sietämään... Osa asioista jopa niin kivuliaita, että jos niistä tietäisi kukaan muu kuin äitini, romahtaisin lopullisesti. Mutta vastavuoroisesti olen myös jättänyt äitini pimentoon monista asioistani jottei hän romahtaisi,

sillä äitini silmissä hänen ainoan lapsensa tilanne on varmasti jo aivan tarpeeksi paha.

/avautuminen lol

Vierailija
19/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rasistinen juntti ärsyttää? Sehän on hänen oma mielipiteensä tietyistä asioista. Miksi hänen pitää olla samaa mieltä kuin esim.sinä tai muu perhe? Miksi kansainvälinen urbaani kaupunkilainen on mielestäsi parempi vaihtoehto sinun lapseksesi kuin rasistinen juntti? Miksi lapsesi ei saa olla ylpeä omasta kansastaan ja kotimaastaan?

Vierailija
20/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, voiko kukkahattutädin kasvattamalta lapselta, muuta kuin kapinointia odottaakkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi