Kysy narsistilta!
19v narsisti mies vastailee hetken asiallisiin kysymyksiin.
Bring it on!
Kommentit (12)
Oletko hiljattain tullut exäksi ja ex-puolisosi viihtyi liian hyvin tällä palstalla?
Noin nuori?kuulostaa kummalta,että olisit täyspäinen narsisti.Kerropas mikä piirre erityisesti tekee sinusta narsistin.Ei sitten mitään kirjasta kopioituja esimerkkejä.
Tiedätkö, mitä sulle on tapahtunut vauva- tai taaperoaikana, mikä on aiheuttanut ko. häiriön?
Vierailija kirjoitti:
Noin nuori?kuulostaa kummalta,että olisit täyspäinen narsisti.Kerropas mikä piirre erityisesti tekee sinusta narsistin.Ei sitten mitään kirjasta kopioituja esimerkkejä.
Seurustelusuhdetta kun miettii, niin kyllä siellä vaan on semmoisia ajanjaksoja joita ei terve ihminen tee. Myönnän että olen täysin sekopää ja hullu narsisti, arvoton paska ihmisroska joka ansaitsee kuolla! Olen vajonnut alimpaan helvettiin tajuamaan sen nyt. Mitäs nyt sanot? Mitäs nyt sanotte ihmiset kun narsisti pasksa ymmärtää olevan kasa paskaa? Tuntuuko nyt hyvältä? Häh!? Oon syvällä ongelmissa henkisesti, en ansaitse mitään!
Kiitos kun sai vähän purkaa
ap
Ja en mä tiedä onko narsisti oikea termi kuvastamaan mua, mutta lukuisat mielenterveyden ongelmat ainakin.
ap
Olen ollut pitkään tekemisissä tyylipuhtaan narsistin kanssa. Päteekö sinuun jokin seuraavista kohdista tai voitko lisätä jotain:
- jatkuva valehtelu ja myös asioissa, joissa ei tarvitsisi kaiken järjen mukaan valehdella. Valehtelet niin paljon, ettet muista kaikkea kertomaasi. Syntyy kiusallisia tilanteita koska keksit uusia versioita menneistä tapahtumista. Muutat tarinaa ja suhdettasi ko asiaan jatkuvasti.
- ihmisten manipulointi niin, että saat omat tavoitteesi vietyä läpi
-toisen ihmisen polkeminen alaspäin niin, että sinä tulet esiin paremmassa valossa esim. yhden henkilön nolaaminen ja rajaaminen porukan ulkopuolelle.
-pettäminen koska tarvitset jatkuvaa vahvistusta sille, että olet suosittu, haluttava, hyvännäköinen jne.
-itsekehu ja pullistelu on ehtymätön voimavarasi
-et osaa kuunnella tai tuntea myötätuntoa muita kohtaan. Toiset saavat kerta toisensa jälkeen vain hämmästellä kuinka huonosti tunnet, olet tehnyt havaintoja toiselle henkilölle tärkeistä asioista, arvoista. Muutenkin havaintosi ovat varsin vääristyneitä ja perustuvat johonkin ennakkokäsitykseen vahvemmin kuin todellisuuden havaitsemiseen.
- olet erittäin feikki mutta myös hyvä näyttelemään ja jäljittelemään oikeita tunnetiloja tai reaktioita eri tilanteissa.
Mikä on motiivisi olla suhteessa? Mitä saat siitä? Tunnetko rakkautta?
Laitanpa muelenkiinnosta sulle kysymyksen, jonka esitin eri ketjussa tänään aiemmin, vaikka omassa kysymyksessäni onkin kyse huomattavasti vanhemmista henkilöistä ja naispuolisesta narsistista...
Näin kirjoitin aiemmin:
"Mies on naisnarsistin uhri. Ollut jo vuosia. Hän tiedostaa oireensa ja suhteen sairaalloisuuden ja mahdottomuuden ja on jo alkanut nähdä naisen hyväksikäytön läpi, mutta roikkuu edelleen syyllisyysajatuksissa joiden mukaan hänen itsensä pitäisi vain yrittää enemmän, entisestään omaa itseään nakertaen, ja joiden mukaan nainen on pohjimmiltaan "hyvä" ihminen. Nyt nainen on luovinut itsensä pitelemään miestä entistäkin tiukemmin pihdeissään oman "avuttomuutensa" varjolla miehen vastuulle heittäytymällä, ja mies on umpikujassa yrittäessään pelastaa naista itsensä kustannuksella, syyllistyessään omista tarpeistaan ja ahdistuessaan koko ajan enemmän. Mies tietää mitä pitäisi tehdä, mutta kokee olevansa kykenemätön ottamaan omaa elämäänsä haltuun ja jättämään naisen. Asiaa vaikeuttaa se, että naisen hyväksikäyttö ja vallankäyttö ovat henkisiä ja itsensä surkeuteen vetoavia, eivätkä esim konkreettista fyysistä väkivaltaa, joka olisi selkeämmin todennettavissa väärinkäytöksi.
Onko kellään kokemuksia siitä, miten vastaavanlaisessa tilanteessa suhteen ulkopuolinen henkilö on ollut avuksi ja vaikuttanut joko uhriin niin, että uhri on löytänyt voimat irtautumiseen, tai narsistiin niin, että tämä on jättänyt uhrinsa lopullisesti rauhaan?"
Mitäs sanot?