Syksyllä alkaa datanomikoulutus
aika helppo tutkinto, sen jälkeen pystyy nostamaan työmarkkinatukea eikä tarvitse huolehtia työllistymisestä
Kommentit (8)
Sinänsä hyvä tutkinto, kun ammattiin valmistavana jo opiskeluaikana ehkä voisi nostaa työttömyystukea. Ikään kuin makupaloja tulevasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hyvä tutkinto, kun ammattiin valmistavana jo opiskeluaikana ehkä voisi nostaa työttömyystukea. Ikään kuin makupaloja tulevasta.
joo ja koulussa kuulemma saa pelata cs eikä tarvitse tehdä mitään tehtäviä kunnolla.
Tavoitteet korkealla! Keski-ikäisenä kiität itseäsi tekemistäsi päätöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteet korkealla! Keski-ikäisenä kiität itseäsi tekemistäsi päätöksistä.
se on yhteis kunnan vika jos en työllisty -ap
Sääli, että datanomitutkinnolle on tehty, mitä tehty. Valmistuin itse -92. Opin ohjelmoimaan ja sain hyvät perusteet tietotekniikka alalle. Nyt tienaan yli 5 tonnia kuussa.
Ja ikimaailmassa en hyväksyisi itseltäni tai lapsiltani tuota asennetta.
Ironista että minulle nimenomaan kävi noin. Että ainoa hyöty kyseisestä koulutuksesta oli se että olen oikeutettu työttömyystukeen. Surullista sinänsä mutta omat mielenterveysongelmat olivat liian raskaita tuosta eteenpäin pääsemiseen. Sain jopa stipendin. Nyt en edes ole työttömyystuella vaan toimeentulotuella kun ei jaksanut osallistua kuntoutukseenkaan. Ja tuo datanomikoulutus vanhentuu nopeasti, koska it-alalla jatkuvasti kehitytään ja kahden vuoden jälkeen on jo uusia vempaimia.
Vierailija kirjoitti:
Ironista että minulle nimenomaan kävi noin. Että ainoa hyöty kyseisestä koulutuksesta oli se että olen oikeutettu työttömyystukeen. Surullista sinänsä mutta omat mielenterveysongelmat olivat liian raskaita tuosta eteenpäin pääsemiseen. Sain jopa stipendin. Nyt en edes ole työttömyystuella vaan toimeentulotuella kun ei jaksanut osallistua kuntoutukseenkaan. Ja tuo datanomikoulutus vanhentuu nopeasti, koska it-alalla jatkuvasti kehitytään ja kahden vuoden jälkeen on jo uusia vempaimia.
tän takia se on just hyvä tutkinto :D amk ja yliopistolaiset tutkinnot on 5 kertaa parempia eli ei mitään mahdollisuutta työllistyä mihinkään :D voi vaan loisia toisten rahoilla :D -ap
Aivan, ammattikoulujen pääasiallinen tehtävä on ollut jo 10 vuotta valmentaa ihmiset lähinnä kortistoon.