Missä voi tavata aikuisia "nörttejä"?
Olen kolmekymppinen, vaikean lapsuuden vuoksi vähän hitaasti kypsynyt. Olen aina kärsinyt siitä, etten ole ala-asteen jälkeen oikein tavannut ihmisiä, joilla olisi samoja, nörtähtäviä kiinnostuksenkohteita. Tottakai minua kiinnostaa monet muutkin asiat, mutta ajatukseni ovat silti vielä aika intensiivisesti kiinni noissa "nörttiaiheissa".
En ole varmaan ikinä ollut porukassa, missä olisi esim. voinut alkaa puhumaan jostain pelistä, ilman vähintäänkin positiivista oudoksuntaa. Puhumattkaan siitä, että olisi voinut vaikka alkaa selittämään siitä, miten fanittaa jonkun nuorten aikuisten tv-sarjan tai elokuvan paria. Kyllä, ajatukseni pyörivät paljon tälläisissä asioissa! :D
Vielä vaikeammaksi asian on tehnyt sen, ettei minulla ole oikein synkannut "kissaihmis-nörteiksi" nimeäminien, insinööri-tyyppisten ihmisten kanssa. Heitä vaikuttaa olevan nörteistä enemmistö. En myöskään ole lainkaan taiteellinen tai mikään lukutoukka. Itse olen "koiraihmis-nörtti", intuitiivinen, innostuva, luotettavassa seurassa avoin ja keskusteleva. En myöskään juuri välitä netin kautta tapahtuvasta kommunikaatiosta.
Tässä viestissä nyt näkee varmaan sitä lapsellisuuttani ja mustavalkoista jaotteluani, mutta tämä on minulle todellinen ongelma. Tuntuu että monesti vapaa-ajallakin näkemieni ihmisten kanssa keskusteluissa tarvitsee väistää sitä omien kiinnostuksenkohteiden ydintä. Menetinkö mahdollisuuteni, kun en mennyt opiskelemaan/töihin jollekin sellaiselle alalle, mihin nörtit stereotyyppisesti menevät? Missä teihin nörtteihin voi törmätä?
Kommentit (14)
Olen miettinyt samaa.
T:toinen "nörtti"
Fbssä on ainakin geek girls/woman tms ryhmä
Kuulostat ehkä hieman samanlaiselta kuin mieheni (27v), sillä erotuksella, että hänen kaikki kaverinsa ovat nettikavereita ja kommunikoi siis netin kautta pääasiassa. Itse en ole minkään tason nörtti mutta netissä mekin tutustuimme.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan hyväksytty sinne ryhmään ollenkaan useasta pyynnöstä huolimatta. No, pitäkää tunkkinne sitten!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ehkä hieman samanlaiselta kuin mieheni (27v), sillä erotuksella, että hänen kaikki kaverinsa ovat nettikavereita ja kommunikoi siis netin kautta pääasiassa. Itse en ole minkään tason nörtti mutta netissä mekin tutustuimme.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka suhteenne toimii? Jos siis miehesi on ilmeisesti suuren osan ajastaan netissä viettävä nörtti ja sinä ihan vastakohta? Itse kun en osaisi edes kuvitella tälläistä suhdetta tai miten se voisi toimia ja siitä syystä sivuutan jotkut naiset ihan suoraan. Mutta ehkä toisaalta rajoitan itseäni liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Olen siis mies. Kirjoitin tänne, koska vauva av palsta on paras! :D
AP
Heippa! Itsekin olen nörtihkö nuori nainen, enkä ole löytänyt saman tyyppistä seuraa muista naisista. Mieheni ja hänen pelinörttikavereiden kanssa tulen hyvin juttuun, mut oishan se kiva löytää seuraa muista naisista. Minäkään en tykkää netissä tutustumisesta, joten se vaikeuttaa asioita. Enkä taida olla tarpeeksi nörtti noihin nörttinaisryhmiin, koska olen lähinnä peli- ja sarjakuvanörtti, tietokonejutut yms hevimpi nörtteily menee ohi ja kovaa.. Ohi menee kyllä noi sun kissa- ja koiraihmisnörtti jututkin, en oo moisista ikinä kuullut :D
Mut toisaalta oon aika introvertti ja viihdyn itekseni pelailemassa, joten ei tää nyt mikään kauhea ongelma ole :D
Mä olen löytänyt omat nörttirinkini ensin 20-vuotiaana opintojen parista ja sit toisen 28-vuotiaana joukkueurheilun parista. Jälkimmäisen porukan iät: 28, 29, 30, 31, 32, 33, 37. Eli ei ole kyse mistään junnuista.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen löytänyt omat nörttirinkini ensin 20-vuotiaana opintojen parista ja sit toisen 28-vuotiaana joukkueurheilun parista. Jälkimmäisen porukan iät: 28, 29, 30, 31, 32, 33, 37. Eli ei ole kyse mistään junnuista.
Mikä joukkueurheilu kyseessä? Itsellä kokemusta siitä, ettei pukukopeissa puhuta kirjaimellisesti muusta kuin lätkästä/fudiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ylilauta?
Onko siellä muitakin kuin trolleja?
No jos videopelit ja sarjakuvajutut kiinnostaa niin erilaisia -con-tapahtumia järjestetään pitkin vuotta ihan täällä Suomessakin. Ja tottakai myös ulkomailla. Monessa kaupungissa on myös erilaisia seuroja ja kerhoja peleist ym kiinnostuneille.
T. Nörttipariskunta
Mun pojalla on pari live-kaveria, jotka on tavannut pelien keskustelufoorumeilla. Eli siellä missä nörtit ovat, netissä. Sitten on näitä assembly- yms. tapahtumiakin.