Haluaisin ostaa pöytäkoneen, mutten tiedä niistä yhtään mitään!
Mulla on aina ollut vain läppäri, mutta tää on jo aika tiensä päässä. Lisäks olis kiva voida pelata jotain pelejä. Tällä se onnistuu aika huonosti. Pelkään vaan, että ostan tarpeettoman kalliin tai jotain. Koneista tietävät, mikä on hyvä merkki peruskäyttöön ja satunnaiseen pc-pelien pelailuun? Kattelin noita powerista, niin on jotain mataliakin malleja. :o Miten noi eroaa niistä tavallisista seisovista malleista? Vai onko se vain muoto? Auttakaa uusavutonta :D
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
itellä on tämän tasoinen ja tässäkin on vuoden vanha emo ja prossu ja silti jaksaa tykittää uusimpiakin pelejä, itse kasattu on aina parempi kuin valmispaketti, valmispaketeissa aina pimitetään tehoja, mutta sen ei todellakaan tarvitse olla intteli jos on aloittelija, muistat vaan että sama kanta pitää olla emolevyssä ja prossussa ja varmistat mitä muistia se tukee, eli jos siinä emolevyssä lukee vaikka vaan 16gb 1600mhz asti muisti niin ei voi käyttää enempää ja am3+ kannan emoon siis am3+ prossu, eise tuon vaikeampi ole tajuta
Kotelo:
Cooler Master CM Storm Stryker Windowed XL-ATX, white.Emolevy:
Asus Sabertooth 990FX R2.0, AM3+, 990FX, DDR3, CrossFireX/SLI ATX.Prossu:
AMD FX-8370E Eight-Core Processor 3.5ghz/4.3ghz.Prossujäähy:
Cooler Master Hyper 412S.Muisti (ram):
Corsair 16GB (2 x 8GB) Vengeance, DDR3 1866MHz, CL10, 1.5V.Näytönohjain:
Asus GeForce GTX 1070 STRIX, 8GB GDDR5.Virtalähde:
Corsair 850W RM850x, 80 PLUS Gold.MULTIMEDIA:
Asus DVD.
Kingston 240GB SSDNow UV400 SSD-levy, 2.5", SATA III, 550/490 MB/s, Stand-alone.
Western Digital HDD 1TB 7200 rpm.Käyttis:
Windows 8.1 64 BIT.Onko kiva provota täällä?
Kun aloittelija kysyy tietokoneesta apua niin älä rupea hänelle puhumaan mistään kannoista ja emolevyistä.
Ymmärrä nyt että keskiverto ihminen ei tajua yhtään mitään tietokoneen sisälmyksestä eikä häntä edes kiinnosta tietää.
Jos AP:tä kiinnostaa niin hän voi ottaa asioista selvää, kun joku laittaa listan mitä kone sisältää. Ei siitä mitään haittaakaan ole että tietää mitä on ostamassa. Suosittelisin ap:lle menemään ATK kivijalkaliikkeeseen ja pyytämään tarjousta, monet liikkeet kasaavat koneita ja ottavat siitä vähän kasausmaksua. Liike voi ehdottaa paria eri mallia yms. Tulee kyllä kalliimmaksi kuin itse kasattu, mutta halvemmaksi kuin valmispaketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Käyttis:
Windows 8.1 64 BIT.Miksi et ole päivittänyt kymppiin?
Windows 10 on ylivoimaisesti surkein käyttöjärjestelmä mitä Windowsilta on koskaan tullut. Jos vaan voi niin IKINÄ ei pidä siihen vaihtaa
Ylivoimaisesti paras se kylläkin on jokaisella mitattavissa olevalla määreellä.
Millä mittarilla se on hyvä?
Huono tuki laitteille. Täysin tietoturvaton. Ei pysty itse kontroloimaan käyttöjärjestelmää.
Teknisesti surkea. Huono käyttöliittymä. Pakotettuja kaiken maailman mainosohjelmia.
Joten miten se on hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite tilasin jimms pc storesta yhden heidän valmiiksi tehdyn pelikoneen. Maksoi 1400€ ja tiedän että varmasti maksoin hieman enemmän mitö olisi maksanut jos itse olisin osat tilannut ja koonnut. Tämä ratkaisu oli vain paljon helpompi ja ne jimms pc storen kokoamat pelikoneet on yleensä fiksuja paketteja ja varmasti toimii niin kuin pitää. Katot vaan sieltä sellasen koneen johon budjetti riittää ja annat palaa.
Laskin nopeasti hintaeron komponenttiläjään vs. tuo tännekin linkattu 1069 euron Dragon Claw v3. Satasen säästää itse kasaamalla noin suurin piirtein.
Jos itse kasaa niin sitten et saa koneelle takuuta ja vastaat itse kaikista ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan päivitetymmät ohjeet:
Tilaat mindfactory.de
atx kotelo 70e (tämä Suomesta)
virtalähde tarpeeksi tehokas 70e
emolevy, jossa prosessorikanta 150e --> 100e
prosessori joka käy kannaltaan emolevyyn AMD tai Intel 150e --> 80e
prosessorituuletin joka käy prosessoriin 50e --> prossun mukana tulee tuuletin
Muistia DDR3 8G 50e
näytönohjain 150e --> prossussa on mukana näyttis
kiintolevy 150e --> 100e ja alle, SSDyht.noin 750e --> noin 450e, saa jonkinlaisen pelikoneen. Emolevy ja prosessori on oltava samaa tyyppiä. Muistit oltava samaa kuin emolevyllä.
Ai niin, 20e tilauskulut.
+ näppis ja hiiri --> 15e - 50e oman maun mukaan
+ näyttö, 100e - 150e, 24-tuumainen
+ käyttöjärjestelmä, 0e linukkadistro
+ kaiuttimet, 15e
= + n. 350€ lisää hintaa --> alle 200e. Lisää netti =?€, ilmeisesti netti onKasaaminen ei ole vaikeaa. Videoita aiheesta on tsiljoonia.
Näitä trolleja on näköjään täällä paljon
Mitä ihmettä? Ihan auttamista tämä on.
Ai että rupeat ihmisille joka ei tietokoneista mitään tajua, tuollaista?
Miksi ihmiset ei tajua mitä tarkoittaa normaali ihminen? Ihminen joka ei tiedä eikä häntä kiinnosta tietää tekniikasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan päivitetymmät ohjeet:
Tilaat mindfactory.de
atx kotelo 70e (tämä Suomesta)
virtalähde tarpeeksi tehokas 70e
emolevy, jossa prosessorikanta 150e --> 100e
prosessori joka käy kannaltaan emolevyyn AMD tai Intel 150e --> 80e
prosessorituuletin joka käy prosessoriin 50e --> prossun mukana tulee tuuletin
Muistia DDR3 8G 50e
näytönohjain 150e --> prossussa on mukana näyttis
kiintolevy 150e --> 100e ja alle, SSDyht.noin 750e --> noin 450e, saa jonkinlaisen pelikoneen. Emolevy ja prosessori on oltava samaa tyyppiä. Muistit oltava samaa kuin emolevyllä.
Ai niin, 20e tilauskulut.
+ näppis ja hiiri --> 15e - 50e oman maun mukaan
+ näyttö, 100e - 150e, 24-tuumainen
+ käyttöjärjestelmä, 0e linukkadistro
+ kaiuttimet, 15e
= + n. 350€ lisää hintaa --> alle 200e. Lisää netti =?€, ilmeisesti netti onKasaaminen ei ole vaikeaa. Videoita aiheesta on tsiljoonia.
Näitä trolleja on näköjään täällä paljon
Mitä ihmettä? Ihan auttamista tämä on.
Ai että rupeat ihmisille joka ei tietokoneista mitään tajua, tuollaista?
Miksi ihmiset ei tajua mitä tarkoittaa normaali ihminen? Ihminen joka ei tiedä eikä häntä kiinnosta tietää tekniikasta mitään.
Kuitenkin kysyi täällä apua? Ja jos tietokoneista puhutaan, niin vähän on vaikea puhua puhumatta tekniikasta.
Vierailija kirjoitti:
Pelihommissa ei ole tarpeettoman hyviä ja kalliita tietokoneita. Pelaaminen onkin ainut pätevä syy ostella jatkuvasti uusia koneita. Pelit kehittyvät niin nopeasti, että ne eivät enää pyöri vanhoilla koneilla. Pelaajan on siis ostettava halpa kone kahden vuoden välein tai kallis kone 3-4 vuoden välein. Sama raha menee loppupeleissä.
Täysin höpöhöpö puhetta.
Kunnon pelaajahan ei osta mitään pakettikonetta, vaan kokoaa koneensa osista itse. Siten säästää sekä rahaa, että saa rahaa vastaan huomattavasti paremman laatusuhteen. Hyvistä osista kootulla koneella pelaa vaivatta pelejä kuin pelejä helpostikin sen 3-4 vuotta, ja sen jälkeen PÄIVITETÄÄN kone vastaamaan koventuneita vaatimuksia vaihtamalla joko näytönohjain ja/tai prosessori tehokkaampaan. Monissa tapauksissa prosessoria ei tarvitse edes vaihtaa, kun näytönohjain on useimmiten pullonkaulana. Ja tämän jälkeen sitten taas mennään ainakin seuraavat 3-4 vuotta. Vasta tämän jälkeen aikaisintaan tulee ajankohtaiseksi vaihtaa kone kokonaan uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Pelihommissa ei ole tarpeettoman hyviä ja kalliita tietokoneita. Pelaaminen onkin ainut pätevä syy ostella jatkuvasti uusia koneita. Pelit kehittyvät niin nopeasti, että ne eivät enää pyöri vanhoilla koneilla. Pelaajan on siis ostettava halpa kone kahden vuoden välein tai kallis kone 3-4 vuoden välein. Sama raha menee loppupeleissä.
Käy alan liikkeessä kysymässä mitä olisi tarjolla. Asiansa osaava myyjä osaa auttaa valitsemaan sopiva paketti.
Ehkä joskus 90-luvulla ja 2000-luvun alussa oli vielä näin, mutta nykyään pelien ja ohjelmien järjestelmävaatimukset eivät ihan noin ripeästi kasva.
Et tiedä mitään niistä? NO KUULE SIINÄ TAPAUKSESSA minulla olisi aivan loistavan hieno ja hyvä pöytäkonepaketti myytävänä naurettavan halvalla!
Laskin nopeasti hintaeron komponenttiläjään vs. tuo tännekin linkattu 1069 euron Dragon Claw v3. Satasen säästää itse kasaamalla noin suurin piirtein.