Kalliit ostokset jotka kaduttaa?
Kertokaas mitä kalliita vikahankintoja teillä on ollut jotka kaduttaa.
Itse menin ostamaan uuden kodin huumassa 800e kattolampun, jota en edes käytä. Huoneessa jossa se on, käytetään enimmäkseen seinävalaisimia ja pöytälamppuja.
Nyt olisi tuolle 800 eurolle parempaa käyttöä :/
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka ja hajuvedet on tällaisia. Ostaa jonkun 200€ hajuveden ja kuvittelee, että tältä minä aion tästä lähtien tuoksua. Loppujenlopuksi sitä ei käytä kuin kaksi kertaa vuodessa ja siitäkin saa aina päänsäryn.
Mulla on vain kaksi yli 200 € hajuvettä ja pidän molemmista todella paljon aina silloin, kun niitä käytän.
Mutta ne muut.
Olen ostanut yleensä aina 100 ml pullon, koska ovat millilitrahinnaltaan edullisempia kuin pikkupullot.
Mutta muutamia kertoja on käynyt, että en ole vielä edes puolivälissäkään menossa,
kun kyllästyn tuoksuun tai olen vain löytänyt uusia mieleisempiä ja ne entiset ei enää niin paljoa kiinnosta.
Sehän se sitten onkin fiksua pitää pulloa vähällä käytöllä tai myydä satasen pullo kympillä kirpparilla...
Sokko-ostoksiakin on tullut tehtyä ja yleensä aina on olleet huteja.
Kallein sokko-ostos tuoksu oli 100 € ja vaikka tuoksu oli periaatteessa hyvä,
niin käytössä huomasin, että ei se kuitenkaan tuntunut sopivan minulle.
Nyt olen opetellut ostamaan 2 ml näytteitä.
Vaikka niissä on millilitrahinta kallis (2 ml näyte on yleensä 4,00 - 18,00 €),
niin loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ostaa paljon näytteitä
ja sitten vain pari kertaa vuodessa täysikokoinen puteli sitä todella mieleistä tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään harkitsen aika tarkkaan mitä ostan, etenkin vaatteissa, mutta 20-veenä (10 v sitten) tuli ostettua ihan liikaa muutaman käyttökerran vaatteita. Pahin ostomoka kuitenkin taisi olla n. 140 e hiustenpidennykset, sellaiset klipseillä kiinnitettävät. Ne oli kyllä ihan laadukkaan näköiset, mutta eihän niitä tullut laitettua päähän kuin muutaman kerran joitain bileitä varten. Vieläkin harmittaa ja ihmetyttää oma tyhmyyteni, vaikkei tuon isommasta summasta ollut kyse.
Minulla on ommeltavat aitohiuspidennykset ja olen kaksi kertaa ompeluttanut ne kiinni.
Viimeisimmästä kerrasta on yli 10 vuotta aikaa. (ommellaan vaakasuunnassa kulkevaan pikkulettiin kiinni).
Aitohiusklipsipidennys oli hääkampauksessa. Nykyisin sävy on liian vaalea.
Synteettinen pitkä peruukki tuli ostettua tanssiesitykseen, mutta en sitten pitänytkään sitä esityksessä.
Kaksi kertaa kokeiltu päähän kotona.
En edes muista mitä nämä maksoivat. Peruukki oli yli 50 €, mutta nuo aitohiuspidennykset oli selvästi kalliimpia.
Nuo vähäiset käyttökerrat on olleet aika arvokkaita.
300 € vuosikortti kuntosalille.
En tykännyt salista ja motivaatio loppui.
Kävin kolme kertaa vuoden aikana.
Kullattu dildo jonka "juuressa" timanttiupotteita. Maksoi 12500€.
6000 euron hot tub. En ole kayttanyt kohta kahteen vuoteen, pumpun filtteri pitaisi vaihtaa ja itse pumppu puhdistaa, enka ole saanut aikaiseksi. Kuivillaan seisoo.
Vierailija kirjoitti:
Lamppu, joka maksoi 7.000€. On se kyllä aivan ihana, mutta sillä rahalla olisin saanut jotain tarpeellisempaa.
Kuulostaa desing-valaisimelta.
Se luultavasti kiinnostaa jotain muuta.
Jos hankinta todella harmittaa sinua, niin laita myyntiin.
Vaikka saisi 5000 €, niin sekin on hyvä raha.
Jos se millä rahalla lamppu menisi kaupaksi, ei tunnu sinusta hyvältä rahalta, niin silloin ostos ei sinua kovin paljon harmita.
Eli tässä tapauksessa nauti kauniista lampustasi hyvillä mielin.
Huteja on tullut eniten kenkäostoksissa. Lähinnä koko on ollut väärä, vaikka olen niitä liikkeessä sovittanut. Joskus taas olen hurahtanut liian korkeisiin korkoihin. Vein keräykseen viime keväänä useita kenkäpareja. Käyttämättömiä tai pari kertaa käytettyjä kaikki. Olen päättänyt, että uusia kenkiä en osta ennen kuin entiset hajoavat. Silti huomasin tuijottavani aivan ihanien nilkkurien kuvaa...
Vikaostoksista toisen ryhmän muodostavat silmälasit.
Tempur-tyyny, olikohan 140 € tai sitä luokkaa.
Ei sopinut minulle.
Oli pari vuotta kaapissa, kunnes huomasin, että voihan sitä hyödyntää jalkojen alla kun nukkuu.
Selin makuulla pidän polvien alla ja kun olen kyljellään, niin jalkojen välissä.
Olisi tuohon hommaan varmaan käynyt halvempikin tyyny, mutta ompahan jonkinlaisessa hyötykäytössä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Roomba
Minkä takia? Olen lukenut pelkästään hyvää.
Ostin tietokoneen osina 1½ vuotta sitten. Kun vanha kone hajosi kävelin kauppaan ja ostin uuden valmiiksi kasatun.
Eihän nuo osat vielä "hukkaan" ole menneet, mutta parin tonnin osat seisoo kaapissa käyttämättöminä ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Nykyään harkitsen aika tarkkaan mitä ostan, etenkin vaatteissa, mutta 20-veenä (10 v sitten) tuli ostettua ihan liikaa muutaman käyttökerran vaatteita. Pahin ostomoka kuitenkin taisi olla n. 140 e hiustenpidennykset, sellaiset klipseillä kiinnitettävät. Ne oli kyllä ihan laadukkaan näköiset, mutta eihän niitä tullut laitettua päähän kuin muutaman kerran joitain bileitä varten. Vieläkin harmittaa ja ihmetyttää oma tyhmyyteni, vaikkei tuon isommasta summasta ollut kyse.
nE VOI MYYDÄ NETTIKIRPPIKSELLÄ 50 EURON HINTAAN
JOS OVAT AIDOT...EI ENÄÄ HARMITA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka ja hajuvedet on tällaisia. Ostaa jonkun 200€ hajuveden ja kuvittelee, että tältä minä aion tästä lähtien tuoksua. Loppujenlopuksi sitä ei käytä kuin kaksi kertaa vuodessa ja siitäkin saa aina päänsäryn.
Mulla on vain kaksi yli 200 € hajuvettä ja pidän molemmista todella paljon aina silloin, kun niitä käytän.
Mutta ne muut.
Olen ostanut yleensä aina 100 ml pullon, koska ovat millilitrahinnaltaan edullisempia kuin pikkupullot.
Mutta muutamia kertoja on käynyt, että en ole vielä edes puolivälissäkään menossa,
kun kyllästyn tuoksuun tai olen vain löytänyt uusia mieleisempiä ja ne entiset ei enää niin paljoa kiinnosta.
Sehän se sitten onkin fiksua pitää pulloa vähällä käytöllä tai myydä satasen pullo kympillä kirpparilla...
Sokko-ostoksiakin on tullut tehtyä ja yleensä aina on olleet huteja.
Kallein sokko-ostos tuoksu oli 100 € ja vaikka tuoksu oli periaatteessa hyvä,
niin käytössä huomasin, että ei se kuitenkaan tuntunut sopivan minulle.
Nyt olen opetellut ostamaan 2 ml näytteitä.
Vaikka niissä on millilitrahinta kallis (2 ml näyte on yleensä 4,00 - 18,00 €),
niin loppujen lopuksi tulee halvemmaksi ostaa paljon näytteitä
ja sitten vain pari kertaa vuodessa täysikokoinen puteli sitä todella mieleistä tuoksua.
Tuoksut myydään jättipullossa, että saisivat OIKEUTUKSEN ökyhinnalle
Itse ostasin usein tuoksuja ,jos ois puolta pienempi pullo ja hinta
Koska joku merkki tajuaa moisen?????
Ollaan molemmat miehen kanssa ihan hyvätuloisia, mutta inhoan yli kaiken kaikkea ”ökyä” ja naurattaa miten rikkaita laskutetaan hölmöydellä, esim jotkut tuhansien eurojen laukut.
Nyt meillä on kauan ja hartaasti toivottu lapsi ja siksi ensimmäistä kertaa koskaan halusin ostaa joulukoristeet kotiin. Ja tietysti tässä joku hurahduksen hulluus iski nyt kun tämä perhejoulun ilo koskee myös meitä.
Ajattelin panostavani kuusen koristeisiin samalla tavalla kuin meillä lapsena, ns. perintökoristeita, matkoilta ym tuotuja laadukkaita tai itse tehtyjä, osa mummolta perittyjä, loput meidän lapsuuden aikana kerättyjä. Ja näinhän sitten menin ja ostelin Pentikin ja Weisteen eläin- ym aiheisia lasipalloja jne. Seassa oli myös mm. kimaltavia lumihiutaleita n.2e/kpl ja tänään näin ihan samanlaisia hiutaleita 6kpl/2e pakkauksessa jossain tavaratalossa. Sama homma joidenkin punaisten juuttunaru-kulkusten kanssa.
Otti niin aivoon että aloin laskea koristeisiin käyttämääni rahaa ja tajusin tuhlanneeni lähes 200e(seassa on myös kaitaliinaa, ikkunatähteä jne). Tuntuu todella typerältä ja tiedän että paljon tarkemman euron mieheni saisi halvauksen jos näkisi mitä eurot kuusessa roikkuu! Itseänikin tympii kun tuntuu että nyt näen kuusessa juuri sen ”ökyn” jota inhoan ja suunnittelen jo vieväni keväällä koristeet kirpparille…..
Eli kyllä kaduttaa!!
2500 euroa maksava sohva. Sohva oli upea, mutta ei mitään järkeä maksaa huonekalusta noin paljon. Sohva myyty pois ja jatkossa sijoitan rahani.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit ympäri kehoa yhteensä meni n. 12000 euroa. Kyllästyin ja aloin inhota, vaikka valitsin tekijät ja aiheet huolella ja sainkin ihan kauniit kuvat. Jotenkin vain kuvilla pilaamaton iho miellyttää silmää nykyään enemmän.
Nyt menossa laserointiin, varmaankin menee saman verran ja lopputuloksesta ei takuuta.
Tämä on oikeasti tosi yleistä. Moni meni tatskabuumin ollessa kuumimmillaan täyttämään ihonsa melkeinpä ihan sama millä kuvilla kunhan on paljon ja koska ovat kalliita niin tekijäksi kelpasi melkein kuka vain joka tekee halvalla. Täälläpäin oli yksi nainen joka teki huonoja tatuointeja halvalla ja moni ammattilainen kääri hyvät rahat kun laumoittain porukkaa kävi peittämässä tän naisen tuherruksia piiloon. Tätä tosin ei moni myönnä että kaduttaa vaan suorastaan suuttuvat jos aiheesta on mitään puhetta. Tatuoinnit olivat pelkkä hetken trendi ja tulevaisuudessa niitä katuvat yhä useampi.