Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v.8kk lapsi on INNOISSAAN päiväkodista:)

Vierailija
21.03.2006 |

Olen täälläkin paljon kysellyt neuvoja ja valitellut päiväkotiasioista.

Eli meidän poika meni ekan kerran päiväkotiin kun oli 1v.3kk, silloin oli hyvin itkuisia päivät, eikä vielä ymmärtänyt oikein mitään. Sitten tuli tauko ja meni uudelleen kun oli 1v.7kk ja alku oli painajaismaista, minä ja lapseni vollotettiin kummatkin joka hoito aamu (noin 2vko).

Mutta sitten ihan yhtäkkiä poika tajusikin idean ja nyt hän on todella iloinen ja menee reippaasti hoitoon, jihaa:)

Poika on tosi hyvin vähän hoidossa ja epäsäännöllisesti, voin 3krt/vk ja noin 3-7h/päivä, yleensä ton 3h.

Mutta usein aamulla hän kuskaa olohuoneeseen vaatteet ja ilmoittaa, että haluaa mennä hoitoon ja illalla kertoo mitä kaikkea on siellä tehnyt ja ketä oli mukana.

Hänen piti " vain" oppia irtaantumaa meistä vanhemmista ja ymmärtää, että hoidossa onkin ihan kivaa.

Aluksi hän puhui monesti " itkeä hoidossa" tuntui ihan kauhealta:(

Mutta nyt hoitajat kertovat, että pojasta oikein näkee, miten hän nauttii muiden lasten seurasta. Ja poika ymmärtää, että isi ja äiti on töissä ja silloin pitää lapsenkin mennä hoitoon.

Ja varmasti on niitä huonoja päiviäkin luvassa ja varmasti joka päivä tulee niitä huonojakin hetkiä siellä, mutta kyllä niitä tulee kotonakin.

Tseppiä vaan teille kaikille " hoitolasten" -äideille, mä oon ainakin yllättynyt suuresti, miten hyvää päivähoito voi lapselle tehdä:)

T: sosionomi:)

Mutta seuraavan lapsen (jos luoja meille suo) kanssa olen päättänyt kyllä olla kotona 2v. asti, kaiskesta huolimatta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä