miksi sinä aikuinen ihminen et pese käsiä wc käynnin jälkeen?
Eilen todistin tällaista käytöstä. Aikuinen 30 vuotias akateeminen töissä käyvä ihminen kävi julkisessa käymälässä ilman käsien saippuapesua.. Käveli wc kopista suoraan ulos... Olin suoraan sanottuna järkyttynyt.. Nyt on rajua noroakin liikkeellä. Toiset voivat mennä taudista todella huonoon kuntoon. Jos sinä toimit samoin niin miksi? Eihän se ajallisesti vie aikaa juuri yhtään ja saa mahdolliset bakteerit ja virukset pois omista näpeistä? Tarkennan vielä, että näissä wc-kopeissa ei ollut saippuaa ja hanaa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kohta 5:
http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005030540.html
Siis voiko ulosteensiirrolla korvata käsienpesun? Pitää harkita... Aa, oho, väärä kohta.
Vieno etupyllyn tuoksu sormissa on kiva, voi tylsällä hetkellä nuuhkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa saippua-vesipesu vaan levittää bakteerit, ei poista
Tämä kommentti on saanut alapeukkuvyöryn mutta ei ole yksioikoisesti todellakaan väärässä. Huono ja nopea käsien pesu todellakin tekee juuri näin, ja se on lähes aina se mitä ihmisten näkee vessassa tekevän. Tuohon vielä paperin korvaaminen kuumailmapöhöttimellä perään niin sen jälkeen levitätte niitä kammoksumianne bakteereja vielä pahemmin. Kunnollinen käsien pesu vaatii lyhyet kynnet, kaikkien sormusten poistamisen js perusteellisen saippualla hankaamisen ihan minimissään 20 sekunnin ajan. Ja huolellinen kuivaus kertakäyttöpyyhkeillä. Tämä on miljoonaan kertaan tutkittu asia ja monella mikrobien kanssa työskentelevällä yksi ensimmäisistä asioista mikä ihan käytännön kautta havainnollistetaan. Eli pestään kädet eri tavoin ja otetaan sitten näpeistä viljelynäytteet. Myös itse saippua, jos on ollut vanhaa tai paljon lähmitty annostelija, on monesti liannut näissä testeissä kädet bakteerisemmiksi kuin alkutilanteessa.
Jos siis vessassa ei ole paperia millä kuivata vaan se on korvattu lämpöpöhöttäjällä, on oikeasti fiksumpi jättää kädet pesemättä. Ja niin kauan kun näyttää sormenpäille sekunnin parin ajan saippuaa ja vettä "käsienpesuna", on turha tulla hurskastelemaan muille sen puutteesta. Kunnon pesu ja kuivaus tai sitten ei mitään.
Olet oikeassa, että parin sekunnin käsien kasteleminen ei puhdista käsiä.
En ole samaa mieltä siitä, että käsienpesemättömyys olisi vaihtoehto. Kaikki voivat pestä kädet kunnolla. Lämpöpöhöttäjävessassa kuivataan kädet vessapaperiin.
Hyh hyh,se on epähygieenistä,en pese.
Vierailija kirjoitti:
Joo jos en pyyhkiessä osu kuin paperiin, niin miksi pesisin?
Ikinä en ole ollut kipeä vessassakäynnon takia. Olen normaali ja terve toisin kuin sinunlaisesi heikkoimmuuniset ihmiset, ap.
Hei urpo, niin sinä idiootti. Täällä on kans normaali ja terve ihminen joka pesee käsien kuivumisesta huolimatta kätensä aina vessakäynnin jälkeen, niin oman kuin lasten.
Sinun ja muiden vajaaälyisten pukinpanemien takia vietän aivan järkyttävän verran vuodessa pois töistä hoitamassa sairasta lastani, joka ei vielä ole kehittyänyt yhtä mahtavaa vastustuskykyä kuin meillä. Eli kiitos niin sairaan vtusti imbesilli, niin itseni kuin työkavereitteni puolesta, emme ole iloisia.
Sinun itsekeskeisen maailmasi navassa, et edes viitsi yrittää ymmärtää, että olet itsekäs pässi ja maailmassa on muitakin ihmisiä joita tulee ottamaan huomioon.
Ole sielä kusinesi käsinesi, nuole sitä kättäsi oikein innolla, sillä omaa paskaasi siinä vaan sisääsi vetelet ja todennäköisesti vaan kiihotut ajatuksesta.
Olet ällöttävä. Oikeesti. Yksinkertaisesti ällöttävä, itsekäs, yksinkertainen sika.
Pahoittelu sikojen puolesta, kuulemma älykkäitä olentoja, mitä nämä napansa kaivelijat eivät taas ole.
Vierailija kirjoitti:
Pesen hyvin harvoin kädet wc-käynnin jälkeen. Mulla on varmaan maailman pienin rakko ja nopein suoli, sillä käyn pissalla yli 10 x/vrk ja paskallakin siinä 1-4 x päivässä. Jos pesisin käteni joka kerta käytyäni vessassa, käteni olisivat kuivat kuin korput. Joutuisin rasvaamaan käteni noin 15 x päivässä jokaisen käsienpesun jälkeen. No thanks, käteni ovat muutenkin todella kuivat ja niitä saa olla jatkuvasti rasvailemassa. En kyllä ymmärrä miten ketään voi kiinnostaa muiden käsien pesu... N28
Minulla on ihan sama juttu, ramppaan vessassa raskauden takia enemmänkin kuin sinä ja lisäksi hoitolastenkin vessakäynnis lisäksi. Ihoni halkeilee niin että veri lentää. Ja silti en todellakaan jätä pesemättä.
Käytän ihorasvaa useita kertoja päivässä, kun alkaa kuivumaan, on kuule ihan helppoa, aivan varmasti sinunkin älylahjakkuudellaskin mahdollista toteuttaa. Minulla on hoidossa älykkäämpiäkin 2-vuotiaita lapsiakin nähtävästi, kun ymmärtävät hygienista enemmän kuin sinä.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa wc-kopissa on allas, pyyhkeet ja saippuaa. Ne kädet voi pestä jo siellä.
Siellä kyseisessä paikassa ei näin ollut. Ap
Aloitus on viisi riviä pitkä, mutta sitäkään ei viitsitä lukea kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ollut kipeä vessassakäynnon takia. Olen normaali ja terve toisin kuin sinunlaisesi heikkoimmuuniset ihmiset, ap.Ei ole normaalia olla kanssaihmisiä kohtaan noin passiivis-aggressiivinen. Normaali homo sapiens haluaa pitää huolta lajitovereistaan ja kokee empatiaa. Masennukseen sairastuneen sairaan yksilön on hankala empatiaa kokea. Toivon sinulle kaikkea hyvää koko sydämestäni. Ap
Olen uusi kommentoija ja toivon AP että hölläät vähän. Jatkuva stressaaminen toisten tekemisistä saattaa johtaa itselläsi erilaisiin terveysongelmiin aina vatsahaavasta sydänongelmiin.
Toivon koko sydämestäni että otat hieman iisimmin ja nautit elämästäsi etkä murehtisi niin paljon!
Kaikkea hyvää, eräs mies!
Hyvä eräs mies, elämästä on vaikea nauttia jos on noroviruksen kourissa kun joku läskipää ei ole osannut huolehtia säännöllisesti käsien saippuapesusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% samaa mieltä kuin ap, mutta naurattaa tuo kun hän kutsuu ihmisiä homo sapienseiksi xD ei pahalla, hauskasti ilmaistu vain!
Minusta tuo on huvittavaa että sinua naurattaa homo sapiens nimi! Anna kun arvaan, ikää 14vee? :D:D
Se oli mielenvikainen epähygieeninen sika. Y ö k.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä oli desinfiointipyyhkeitä ja se käytti niitä. Mä käytän niitä aina kun julkisissa vessoissa on sellainen hana, johon pitää koskea.
Ei auta. Esim clostridium on itiö, vaatii vesipesun.
Ei jumankauta voi olla niin kiire, että ei ehdi noin 10 sekunttia käyttää käsiensä pesemiseen! Varaa ylimääräistä aikaa matkalle jos pitää vessan kautta käydä.
Osaan olla kusematta sormilleni eikä sukupuolielimeni ole mikään monivammainen mätivä hiivakirnu jonka koskeminen kontaminoi kaiken maan ja taivaan väliltä. kirjoitti:
Ja sitten kosket paljain käsin lukkoon ja ovenkahvaan ja saat norot ym virukset ja bakteerit mukaasi ja levität niitä eteenpäin. Olet oksettava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa wc-kopissa on allas, pyyhkeet ja saippuaa. Ne kädet voi pestä jo siellä.
Siellä kyseisessä paikassa ei näin ollut. Ap
Aloitus on viisi riviä pitkä, mutta sitäkään ei viitsitä lukea kokonaan.
Niin, keskittymishäiriö on epämiellyttävä elinkumppani..
Jos en 45v ole saanut mitään tautia ihmisten ilmoilla liikkuessani, niin varmaan olen jotain tehnyt oikein tähän asti.
Pesen kädet ison hädän jälkeen tai jos menen laittamaan ruokaa suoraan vessasta, jos on ruokavieraita yritän muistaa pestä ne kädet muutenkin ennen ruuan laittoa. En pese käsiä kotiin tullessani, niinkuin olen palstalta oppinut että kuuluisi tehdä, eikä mua pelota kolikot tai kaupan ostoskärryt. Ja kaivan kyllä nenääni niillä likaisilla käsillä.
Taudit meille selkeästi tulee lapsen mukana hoidosta/koulusta ja harvoin tarttuvat aikuisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ollut kipeä vessassakäynnon takia. Olen normaali ja terve toisin kuin sinunlaisesi heikkoimmuuniset ihmiset, ap.Ei ole normaalia olla kanssaihmisiä kohtaan noin passiivis-aggressiivinen. Normaali homo sapiens haluaa pitää huolta lajitovereistaan ja kokee empatiaa. Masennukseen sairastuneen sairaan yksilön on hankala empatiaa kokea. Toivon sinulle kaikkea hyvää koko sydämestäni. Ap
Olen uusi kommentoija ja toivon AP että hölläät vähän. Jatkuva stressaaminen toisten tekemisistä saattaa johtaa itselläsi erilaisiin terveysongelmiin aina vatsahaavasta sydänongelmiin.
Toivon koko sydämestäni että otat hieman iisimmin ja nautit elämästäsi etkä murehtisi niin paljon!
Kaikkea hyvää, eräs mies!
Olen myös uusi kommentin kirjoittaja ja eräs mies.
Voisitko (aikuinen) ihminen ottaa itseäsi niskasta kiinni, lopettaa laiskottelun ja pestä kätesi julkisissa vessoissa?
Noro ja antibioottien liikakäytön takia resistantit kannat eivät ole myytti.
Kiitos.
Kaikkea hyvää myös, sitten kun osaat ottaa muutkin huomioon.
Kuinka moni pesee vessassa käynnin jälkeen kätensä, mutta ei kun tulee ruokakaupasta kotiin?
Yhtä paskaisia on ne kauppojen kahvatkin ;)
En pese käsiäni, koska haluna tartuttaa muihin ihmisiin tauteja. En tiedä mikä tämän seksuaalisen suuntauksen t ermi on, mutta minua sadistisesti kiihottaa kun muut ihmiset sairastavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos en 45v ole saanut mitään tautia ihmisten ilmoilla liikkuessani, niin varmaan olen jotain tehnyt oikein tähän asti.
Pesen kädet ison hädän jälkeen tai jos menen laittamaan ruokaa suoraan vessasta, jos on ruokavieraita yritän muistaa pestä ne kädet muutenkin ennen ruuan laittoa. En pese käsiä kotiin tullessani, niinkuin olen palstalta oppinut että kuuluisi tehdä, eikä mua pelota kolikot tai kaupan ostoskärryt. Ja kaivan kyllä nenääni niillä likaisilla käsillä.
Taudit meille selkeästi tulee lapsen mukana hoidosta/koulusta ja harvoin tarttuvat aikuisiin.
Tietosi vaikuttavat hieman hatarilta, metalliset kolikot säilyttävät esim. flunssapöpöjä paljon huonommin kuin setelit.
Eikä paljon lohduta alentuneen perusimmuniteetin lääkityksen takia saanutta ihmistä ettei sulla paskan levittäminen limakalvoille aiheuta mitään reaktiota.
Kiva kuitenkin että *yrität* "pestä kädet vessan jälkeen jos on vieraita"... huoh
Hyi vittu mitä paskanäppejä. Suututtaa. Ei ole ihme että norot sun muut leviää. Todella itsekästä käytöstä. Käsittämätöntä ettei aikuinen viitsi pestä käsiään. itsekin käyn usein vessassa mutta pesen kädet saippualla ja vedellä jokaikinen kerta. Käsirasva on keksitty.