Nyt yh-Mia valittaa iltalehdessä, kun on tuhlannut toimeentulotukensa???
Siis kehtaa syyttää Kelaa siitä, että eivät maksaneet hänen laskujaan kahdesti... pannut rahat haisemaan ja nyt eikun iltalehteen kerjuulle.!!
En saa linkitettyä. Laittakaa joku.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Mikset saa linkitettyä?
En osaa puhelimella... joo, noloa.
Ap
Joo kieltämättä vituttaa, vissiin jo aikaisemmin tehnyt samaa että tuhlaa "ylimääräiset" rahat kun joutuu maksamaan kelalle takaisin.. Aivan satavarmaa on että on huomannut että laskut on tilitetty hänen tilille mutta omaa idioottimaiduuttaan on ne tuhlannut
Oon myös itse tietoisesti tuhlannut asimislisän ja tiesin että se ei minulle kuulu mutta olin silloin rahapulassa, ja tiesin senkin että se peritään takaisin ja en ikimaailmassa olis kehdannut mennä valittaa lehtiin tollasesta. Ämmä on tiennyt että toimeentulotukea on myönnetty siksi enemmän että siinä on laskujen osuus mutta vikisee nyt kun tuhlasi rahat! Ei tipu sympatiaa!
"Yksinhuoltaja Miia, 40, pelkää Kelan virheen vievän hänet ulosottoon"
Tuollainen otsikko ja sitten tekstissä lukee että naisella on jo valmiiksi myös 10 000 euron ulosottovelat. :D
Ilmainen raha saa monet käyttämään rahansa huolimattomasti. Aina on joku muu, joka laskun lopulta maksaa. Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva, että sitä suuremmalla syyllä yksilö voisi ottaa hieman enemmän vastuuta raha-asioistaan. Lienee aika selvää, ettei ole toimeentulotuella olevan pidäkään kahvitella joka päivä ja ostaa uutta vaatetta jatkuvasti. Toimeentulotuen tarkoitus on taata perustoimeentulo, eikä mahdollistaa porsastelua muiden piikkiin. Jos tilannettaan haluaa parantaa, niin pitää hankkia sitten toimeentuloa työllä. Jos ei töitä saa, niin on mukauduttava siihen tulotasoon, jonka KELA mahdollistaa.
Hah, minäkin kerran käytin ylimääräisen asumistuen ihan piruuttani nopeasti tililtä pois. Tiskillä esitin tietämättömyyttä ja viatonta. Olin ilmoittanut Kelalle tulevasta muutostani 5-6 viikkoa ennen muuttoa, mutta sekään aika ei heille riittänyt katkaisemaan asumistukea. Maksoin kyllä kiltisti koko summan takaisin, senkin 10e/kk vaikka olisi ollut varaa maksaa koko summa kerralla pois. Kiusa se oli pienikin kiusa.
Huom. Olin 18-vuotias tuolloin. :D
Nyt jotain rajaa tähän touhuun. Kai yhteiskunta voi odottaa idiootiltakin, että laskujen omistaja hoitaa ihan itse laskunsa sen jälkeen kun on saanut rahaa.
Ja niissä päätöksissä lukee, mistä ttt tulee, sinne on kirjoitettu myös se, että laskut maksetaan itse. Näin oli ainakin sossun aikaan.
Miia voisi mennä velkavankilaan jos nykyään voisi maksaa velkoja vankeusrangaistuksella. Tekosyy eli lapsi huostaan. Siinä äkkiä voisi oppia, ettei elloksesta kannata tilata kivoi kuteita osamaksulla.
Siis ymmärsinkö tuon jutun oikein? Tälle Mialle siis maksettiin tilille laskuihin tarkotettu summa ja hänelle sanottiin että hänen pitää se itse maksaa. Sitten hän törsäsi tms. käytti rahat johonkin muuhun, ettei hänellä ollut enää varaa maksaa näitä laskuja. Ja nyt sitten tämä valittaa Iltalehdelle miten vaikeaa asiointi Kelan kanssa on? Oikeastiko tämä näin? Tämä nainen oli siis käsityksessä että senkun vie laskut Kelaan niin Kela kyllä maksaa. Hohhoijaa... Miten voi olla elämänhallinta noin hukassa.
Tää on ihan parhautta! Mistä tällaisia oikein tulee? En halua elättää heitä enää päivääkään!
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärsinkö tuon jutun oikein? Tälle Mialle siis maksettiin tilille laskuihin tarkotettu summa ja hänelle sanottiin että hänen pitää se itse maksaa. Sitten hän törsäsi tms. käytti rahat johonkin muuhun, ettei hänellä ollut enää varaa maksaa näitä laskuja. Ja nyt sitten tämä valittaa Iltalehdelle miten vaikeaa asiointi Kelan kanssa on? Oikeastiko tämä näin? Tämä nainen oli siis käsityksessä että senkun vie laskut Kelaan niin Kela kyllä maksaa. Hohhoijaa... Miten voi olla elämänhallinta noin hukassa.
...40-vuotiaalta. Tuon enempää ei ole elämästä oppinut ja pitäisi vielä kantaa vastuu toisesta ihmisestä.
Oikeasti on varmaan vaikeaa auttaa sellaista, joka ei edes uskalla kirjeitään avata ja lukea tai katsoa paljonko rahaa on tilillä, ostelee vain niin kauan kuin katetta on.
Varmaan pitäisi ne laskut hoitaa edelleen yhteiskunnan puolesta, kun ei itse osata. Vähän pelottaa sen lapsen puolesta.
Tämän ketjut kommentoijat ovat iljettäviä. Lyötte lyötyä. Kyllä elämä saattaa vielä teillekin opettaa ja toivottavasti opettaakin, jotta ymmärrätte hävetä! Kukaan teistä ei ole virheetön. Ei ole tuollakaan henkilöllä helppoa. Ja masennuksen ja ahdistuksen kourissa voi olla todella vaikea toimia. Voisitte osoittaa edes hieman empatiaa tuon syyttelyn sijaan! Ilmoitin tämän lynkkausketjun asiattomaksi.
Siis mitä mä just luin :D ämmä saa ilmaista rahaa laskujen maksuun, mut shoppailee ne rahat ja sen jälkeen itkee kun kela ei maksa.. Mitä.vittua.mä.just.luin.
Iltalehdillä on näköjään agenda..........
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan parhautta! Mistä tällaisia oikein tulee? En halua elättää heitä enää päivääkään!
Sieltä IL:n oikeistopropagandaosastolta, joka on sitä mieltä, että sosiaaliturvaa pitäisi leikata. Tällaisilla jutuilla saadaan kivasti myös kansan syvät rivit leikkausten kannalle, enkä ihmettele.
Ongelmana näyttää olevan myös se, ettei vaivauduta edes lukemaan niitä päätöksiä, pääasia tuntuu olevan että rahaa tulee.
Mikset saa linkitettyä?