Mikä on kummallisin kuulemasi nimiyhdistelmä jollain ihmisellä?
Siis mikä on erikoisin kuulemasi etunimiyhdistelmä, jonka olet kuullut jollain ihmisellä olevan? Tarkoitan vaikka sellaista, että jollain on nimenä esim. Erkki Niilo, 2 etunimeä peräkkäin eikä kunnollista toista nimeä kuten vaikka Juhani tai Johannes?
Kommentit (33)
En viitsi laittaa oikeaa versiota mutta tyylillisesti Päivi-Monique.
Etunimi-sukunimi-yhdistelmiä:
Samassa koulussa oli aikoinaan Ukko Väkevä.
Toisessa kaupungissa törmäsin poikaan nimeltä Jussi Puputti.
Olin kaupan kassalla ja pääsin kysymään papereita, siitä tiedän että oli oikea nimi. Siellä kassalla näin myös etunimet Lari Ilari (näistä samaa toistavista Jean Valjean -tyyppisistä nimistä kun oli etusivulla puhetta).
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti huijaa, itsellä oudoin vastaantullut on Keiju-Unelma...
Keiju-Unelmaan olen itsekin törmännyt. Asui aikoinaan samassa kerrostalossa kuin minä.
Sisareni nimi on Mirja Marjatta, tätä joku nauroi.
Itseäni huvitti joskus nimi Veli-Antti.
Lehdestä bongatut iskelmälaulajan tyttäret Helmi-Emmeliina ja Hertta-Angeliina kieltämättä erottuivat
Teininä poikakaverini oli Jani Tommi ja minua häiritsi, eikö hänellä ole oikeasti kolmatta nimeä .D
Kerran hymyilytti kun Voitto Ukko Suomalainen maksoi kortilla.
Tässä vielä yksi hauska etunimi-sukunimi-yhdistelmä: Leo Nore. Asuu samassa maassa kuin prinsessa Leonore. Kyseessä on 25-vuotias mies.
Naisten sukunimissä on yhtä aikaa hankalia ja hassuja yhdistelmiä, jotka ovat perua vanhan sukunimilain ajoilta, tyyliin Mirja-Liisa Alahookana-Ylimikkotervo. Ja kyllä mua naurattaa aina kun kuulen europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin nimen. On se niin pirtsakka! Itse olisin pysynyt pelkkänä Kumpulana tai vaihtanut Natriin, tai pudottanut jommankumman etunimenpuolikkaan pois.
Sitten taas tosi komea nimi oli viime vuosisadan suurmiehellä (vai oliko se jo 1800 -luvulla): Yrjo Sakari Yrjö-Koskinen.
Mutta ap:n avauksen nimiteorioista en kyllä saanut mitään selvää. :)
Kertokaa. kirjoitti:
Siis mikä on erikoisin kuulemasi etunimiyhdistelmä, jonka olet kuullut jollain ihmisellä olevan? Tarkoitan vaikka sellaista, että jollain on nimenä esim. Erkki Niilo, 2 etunimeä peräkkäin eikä kunnollista toista nimeä kuten vaikka Juhani tai Johannes?
Tarkoittaakohan ap, että ihmisellä on ikäänkuin etunimi sukunimenä, kuten Nina Tapio tai (kuvataiteilija) Juhani Harri? Niilo on mun mielestä ihan yhtä "kunnollinen" toinen etunimi kuin Juhani tai Johannes, jotka myös molemmat on hyviä ensimmäisiä etunmimiä. :)
31
En oikeasti huijaa, itsellä oudoin vastaantullut on Keiju-Unelma...