Miksi parisuhteissa mies on keskimäärin jonkin verran vanhempi?
Kommentit (31)
Miehillä menee vuosi armeijaan, ja ehkä pari vuotta enemmän pääsykokeisiinkin jotta varmasti pääsee hyvälle alalle?
Naiset pitävät suurin piirtein ikäisistään.
N26 parisuhteessa 9kk vanhemman miehen kanssa
Naiset kypsyy miehiä aiemmin. Onhan siinä järkeä kivikausinäkökulmasta että tyttö valitsee kumppanin joka on fyysisesti vahvempi eikä mikään rimppakinttu poikanen.
Minusta kun tietyn iän yli mennään on pieni ikäero täysin merkityksetön. Joskus nuorena mitä itse kuulin syyksi hieman vanhemman miehen ottamiseen oli omanikäisten miesten epäkypsyys ja lapsellisuus. Naisethan kehittyy miehiä n3v vuotta nopeammin henkisesti ja aivokapasiteetiltaan, joten se myös selittää.
Ja kun naiset saavat vapaasti valita, syntyy haaremeja.
Tutkimusten mukaan universaali naisten ihannemies on keskimäärin kuusi vuotta vanhempi. Miesten ihannenainen on samanikäinen. Aika hyvin on päädytty kompromissiin kun maailmanlaajuisesti ikäero on keskimäärin kolme vuotta ja niin että mies on vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kun tietyn iän yli mennään on pieni ikäero täysin merkityksetön. Joskus nuorena mitä itse kuulin syyksi hieman vanhemman miehen ottamiseen oli omanikäisten miesten epäkypsyys ja lapsellisuus. Naisethan kehittyy miehiä n3v vuotta nopeammin henkisesti ja aivokapasiteetiltaan, joten se myös selittää.
Samalla logiikalla 40-vuotiaiden miesten luulisi jättävän vaimonsa, koska miesten aivot kehittyvät pidemmälle kuin naisten.
Sehän on ihan tieteellisesti todistettu, naiset kehittyy aivoja myöten n.2-3v miehiä nopeammin. Joten onko se nyt mikään ihme jos halutaan mies joka on henkisesti samalla kehitysasteella.
Evoluutiopsykologisesti katsoen: miehet haluaa hedelmällisen eli nuoren naisen ja naiset taas jälkikasvulle hyvän elättäjän eli miehen joka on ehtinyt saavuttaa jonkinlaisen statuksen yhteiskunnassa. Samasta syystä parisuhdemarkkinoilla on ylitarjontaa nuorista miehistä, joilla ei mene kovin hyvin ja vanhemmista naisista, joilla on työ ja koulutusta.
Miehillä kestää vähän pidempään kerätä massia, mikä tunnetusti houkuttelee naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset sitten vanhemmiten valittavat, että miehet ovat nuorempana manipuloineet ja hyväksikäyttäneet heitä? Miten se on mahdollista, jos naiset ovat henkiseltä kehitykseltään joitain vuosia edellä?
Ite olen 22v ja en ikinä ottaisi mitääb vanhaa pappaa, 22-24v miehet on hot:p
Vierailija kirjoitti:
Naiset kypsyy miehiä aiemmin. Onhan siinä järkeä kivikausinäkökulmasta että tyttö valitsee kumppanin joka on fyysisesti vahvempi eikä mikään rimppakinttu poikanen.
Elätkö kivikaudella? Itse elän 2010-luvun modernissa yhteiskunnassa, jossa asioita ei ratkaista miehen fyysisyydellä.
Vastasin ensimmäisen vaihtoehdon, koska kulttuurissamme nuoruus on aina kaunista ja tavoiteltavaa. Molemmin puolin - itsekin suosin itseäni huomattavasti nuorempia miehiä.
N33
Miehille kumppanin ulkonäkö on tärkeämpää ja miehet ovat valmiita sitoutumaan vanhempina kuin naiset.
Ihmettelijä. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset sitten vanhemmiten valittavat, että miehet ovat nuorempana manipuloineet ja hyväksikäyttäneet heitä? Miten se on mahdollista, jos naiset ovat henkiseltä kehitykseltään joitain vuosia edellä?
Naiset enemmänkin kuvittelevat olevansa henkisessä iässä edellä.
Varsinkin ne nuoret naiset joilla on vanhempi mies ovat todellisuudessa kypsymättömämpiä kuin ikäisensä keskimäärin mutta omassa mielikuvituksessaan ovat huomattavasti kokeneempia ja kypsempiä kuin muut ikäisensä.
Vierailija kirjoitti:
Ite olen 22v ja en ikinä ottaisi mitääb vanhaa pappaa, 22-24v miehet on hot:p
Kuule tipu, ei sinun tarvitse ottaa vanhaa pappaa.
Ei tässä vanhoista papoista edes puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Miehille kumppanin ulkonäkö on tärkeämpää ja miehet ovat valmiita sitoutumaan vanhempina kuin naiset.
Asiaan vaikuttanee sekin, että naisten hedelmällinen kausi on varsin lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelijä. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset enemmänkin kuvittelevat olevansa henkisessä iässä edellä.
Varsinkin ne nuoret naiset joilla on vanhempi mies ovat todellisuudessa kypsymättömämpiä kuin ikäisensä keskimäärin mutta omassa mielikuvituksessaan ovat huomattavasti kokeneempia ja kypsempiä kuin muut ikäisensä.
Niinpä. Fyysinen kehitys ei ole henkisen kehityksen synonyymi, vaikka moni nuori nainen niin kuvitteleekin. Ihme, etteivät äitinsä opasta tässä asiassa.
Yleensä se ikäero on vaan parisen vuotta. Eikä siinä ole yleensä kyse kummastakaan vaihtoehdosta.