Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko olet ollut työkyvttömyyselääkkeellä?

Vierailija
25.03.2017 |

Miksi näin? Ajattelitko joskus palaavasi takaisin työelämään?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden.

Haluaisin tehdä osa-aikatyötä mutta tosiasia on, että vaikeasti sairaan on paljon vaikeampi löytää työpaikka kuin terveen. Ja terveitäkin työnhakijoita on todella paljon.

Minulla on etenevä neurologinen sairaus, joten tilanteeni ei tule ainakaan helpottumaan.

No minä en ole psykologi, mutta oletko ajatellut, että kouluttautuisit uudelleen ja kenties jos olisi mahdollisuus räätälöidä sinulle ihan oma opintosuunnitelma, ja sitä kautta niinkuin askel kerrallaan taas pyrkiä kohti ns normaalia elämää.

Miten psykologi liittyy neurologiseen sairauteen?

Mitä sinä haluat elämältä?

Jos vastaus on parisuhteet. Katsos etsinä mitään parisuhdetta tule todennäköisesti muodostamaan ellei sinulla ole ammatia. Tässä palataan taas siihen dominoefektiin.

Miten parisuhde taas liittyy työkyvyttömyyseläkkeeseen? En ole tuo neurologisesti sairas, mutta parisuhde minulla on.

Vierailija
22/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 5 vuotta periaatteessa, ensin 2 vuotta kuntoutustuella ihan kotona toipumassa, sitten 3 vuotta kuntoutusrahalla opiskelemassa uutta ammattia. Nyt olen ollut neljä vuotta työelämässä ja aion jatkaa edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden.

Haluaisin tehdä osa-aikatyötä mutta tosiasia on, että vaikeasti sairaan on paljon vaikeampi löytää työpaikka kuin terveen. Ja terveitäkin työnhakijoita on todella paljon.

Minulla on etenevä neurologinen sairaus, joten tilanteeni ei tule ainakaan helpottumaan.

No minä en ole psykologi, mutta oletko ajatellut, että kouluttautuisit uudelleen ja kenties jos olisi mahdollisuus räätälöidä sinulle ihan oma opintosuunnitelma, ja sitä kautta niinkuin askel kerrallaan taas pyrkiä kohti ns normaalia elämää.

Jos vastaus on parisuhteet. Katsos etsinä mitään parisuhdetta tule todennäköisesti muodostamaan ellei sinulla ole ammatia. Tässä palataan taas siihen dominoefektiin.

Miten parisuhde taas liittyy työkyvyttömyyseläkkeeseen? En ole tuo neurologisesti sairas, mutta parisuhde minulla on.

Niin no joo. Esim Viheraholla on käsitttääkseni. Hemmetin karismaattinen äijä. Harmittaa oikein ettei ole radiohommissa. Minulla ei ole oikein neuvoa tämän enempää. Näistä tulisi keslustella enemmän.

Vierailija
24/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden.

Kiitos vastauksesta.

Kuten jo sanoin, minulla on etenevä neurologinen sairaus. Se tarkoittaa sitä että sairaus ei parane koskaan vaan se muuttuu vain vaikeammaksi vuosi vuodelta.

Siihen ei ole parantavaa hoitoa eikä lääkitystä, eikä psykologikaan pysty sitä hoitamaan.

Tyypillisiä oireita ovat hermokivut ja vaikea uupumus. Olen kärsinyt myös halvaantumisista, joista onnekseni olen aina toipunut.

Uudelleenkouluttautuminen tilanteessasi ei olisi järkevää sillä nykyinen ammattini on sellainen jota pystyisin tekemään osa-aikaisesti (ainakin silloin kun pysyn hereillä enkä ole halvaantunut) jos vaan joku suostuisi minut palkkaamaan. Millekään koulutukselle en saisi rahoittajaa sillä kela ja vakuutusyhtiöt pitävät sairauttani liian suurena riskinä.

Elän kuitenkin ihan normaalia elämää.

Vierailija
25/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
26/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivääkään vaan olen yhteiskunnan  töissä käyvä, tuottava jäsen.

Vierailija
27/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden.

Työkyvyttömyyseläkkeellä eletään normaalia elämää. Mitähän kotona oleva äiti, jolla ei ole työpaikkaa odottamassa äitiyslomalta paluuta, sanoisi, jos kysyttäisiin hänen paluusta normaaliin elämään.

Vierailija
28/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden.

Niin no joo. Esim Viheraholla on käsitttääkseni. Hemmetin karismaattinen äijä. Harmittaa oikein ettei ole radiohommissa. Minulla ei ole oikein neuvoa tämän enempää. Näistä tulisi keslustella enemmän.

? Karisma ja Viheraho! ? Hieman tai oikeastaa niinkuin selvinpäin oleva humalainen...

T: Keskiviivan Mies.

Vierailija
29/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päivääkään vaan olen yhteiskunnan  töissä käyvä, tuottava jäsen.

Oletko varmasti. Ansaisetko riittävästi että olet nettoa tuottava ja oletko jo maksanut veroina sinuun satsatut rahat. En oikein usko

Vierailija
30/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden.

Työkyvyttömyyseläkkeellä eletään normaalia elämää. Mitähän kotona oleva äiti, jolla ei ole työpaikkaa odottamassa äitiyslomalta paluuta, sanoisi, jos kysyttäisiin hänen paluusta normaaliin elämään.

No. minä en jaksa väitellä.

Vierailija
31/31 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? Ajattelitko joskus palaavasi takaisin työelämään?

En muista ehkä kymmenen vuotta ja enää en palaa työelämään, kun arjessa selvityminen on hankalaa eilen en jaksanut kävellä keittiöön.

Minun olisi pitänyt aikaisemmin jäädä eläkkeelle saisin isomman eläkkeen, mutta sairaana yritin vain roikkua töissä huonomallakin palkalla.

Sanottiin että mielenterveyssyistä olisi ollut vaikeaa päästä eläkkeelle. Sain kuitenkin eläkeen tilille parissa viikossa kuin lääkäri sitä ehdotti.

En ole itse pyrkinyt eläkeelle enkä kirjoittanut ainoatakaan paperia että pääsisin eläkkeelle.