Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen äiti eikä minulla ole oikeutta käyttää kännykkää yleisellä paikalla.

äiti vain
25.03.2017 |

Kun olen äiti ja liikun lasten kanssa. Tuntemattomilla ihmisillä on oikeus haukkua ja huutaa minulle, jos minä käytän puhelinta.
Heillä on oikeus kertoa että olen huono äiti ja en käytä sitä aikaa lapsiini! Vaikka lapset juuri silloin nukkuisivat päiväuniaan vaunuissa! Tuntemattomalla ihmisellä on oikeus herättää ja säikäyttää lapset. Minun pitää käyttää puhelinta vain kun olen kotona piilossa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä totta. Mistä kukaan tietää, miksi kukin puhelintaan juuri sillä hetkellä käyttää ja mitä se ylipäätään kenellekään kuuluu. Liika on liikaa, ihan jokaisella.

Vierailija
2/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, missä käytät sitä. Jos olet paikoillasi, se on ihan ok. Jos olit se tänään kännykkää tuijottaessaan vaunut päälleni työntänyt, niin sait haukut ihan aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko juttujasi. Missä ihmeen pikkupitäjässä asut, jossa tuntemattomat muka huutaa vieraille ihmisille? Älä viitsi. Sulla on vaan itselläsi huono omatunto.

Mitä tulee siihen, että vanhemmat on lastensa seurassa koko ajan naama kiinni kännykässä, niin onhan se tosi surullista. Olen nähnyt puistoissa tilanteita, joissa lapsi on tullut "häiritsemään" äidin somettamista. Äiti on sanonut tiukasti, että "jos et nyt leiki yksin, me lähdetään kotiin".

Vierailija
4/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhje nilkassa kirjoitti:

Riippuu vähän, missä käytät sitä. Jos olet paikoillasi, se on ihan ok. Jos olit se tänään kännykkää tuijottaessaan vaunut päälleni työntänyt, niin sait haukut ihan aiheesta.

Minä näin pari viikkoa sitten mamman lykkivän vaunut autotielle punaisia päin, kun puhelin kiinnosti liikennevaloja enemmän.

Vierailija
5/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin lasten kanssa ulos ja kumpikin nukkui vaunuissa. Jäin pyörätien ihan reunaan katsomaan uutisia kännykästä kun kotona oli niin säpinää aamu kotihommissa. Tiesin kyllä saavani vihaisia katseita mutta että saan raivoisaa huutoa mieheltä jota en edes tunne , pelotti.

Vierailija
6/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että se lapsi kärsii sen kännykän säteilystä

Vierailija
7/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri lomalla italiassa. Oli pakko huomata leikkipuistossa, miten kukaan aikuinen ei näprännyt kännykkäänsä. Ei kukaan, ei edes isät. Jollain mammalla oli tupakka huulessa mutta kellään ei ollut kännykkää kädessään.

Tämä on ihan kulttuurijuttu. Joissakin kulttuureissa ollaan oltu aina vähän enemmän kiinnostuneita perheen kanssa olemisesta. Suomalainen on perinteisesti paennut omia lapsiaan ensin televisioon, sitten tietokoneelle ja nykyään älypuhelimeen.

Vain Suomessa näkee säännöllisesti sitä, että kaksi aikuista istuu ravintolassa, tuijottaa omia luurejaan eikä puhu toiselle mitään.

Vierailija
8/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että se lapsi kärsii sen kännykän säteilystä

Lässynlää :D hei Kertokaas joku joka paheksuu sitä kun käytän puhelinta kun vauva nukkuu vaunuissa, nii aistiiko se lapsi sen nukkuessaankin tuijotanko herkeämättä häntä vai käytänkö puhelinta?

Vierailija
9/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulle se puistossa olo on ainoa aika jolloin voin puhelinta käyttää kun lapsi viihtyy vähän paremmin yksinään. Kotona huomio on lapsessa 100% koko ajan, ja kun päästään ulos niin kyllä todellakin vastaan tulleisiin viesteihin ja soitan tarvittavat puhelut.

Jos näkee äidin kännykällä puistossa tai missä vaan ulkona niin siitä ei todellakaan voi päätellä että "vanhemmat on lapsen seurassa _koko ajan_ naama ruudussa kiinni".

Vierailija
10/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun rooli ole äitinä olla lapseni viihdyttäjä 24/7 vaan lapsi kyllä keksii itse tekemisensä

Vierailija
11/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä sä asut? Ei mun kännykän käyttöön ole kukaan ulkopuolinen puuttunut. Vai vaarannatko muita kun keskityt kännykkään?

Vierailija
12/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti vain kirjoitti:

Kun olen äiti ja liikun lasten kanssa. Tuntemattomilla ihmisillä on oikeus haukkua ja huutaa minulle, jos minä käytän puhelinta.

Heillä on oikeus kertoa että olen huono äiti ja en käytä sitä aikaa lapsiini! Vaikka lapset juuri silloin nukkuisivat päiväuniaan vaunuissa! Tuntemattomalla ihmisellä on oikeus herättää ja säikäyttää lapset. Minun pitää käyttää puhelinta vain kun olen kotona piilossa.

Hei, tämä on Suomi. Ei kukaan tule sinulle huutamaan keskellä kirkasta päivää. Saattavat mulkoilla ja mutista keskenään, muttei tule "huutamaan päin naamaa"

Ja jos näin tosiaan on, asut joko jossain mt-parantolan läheisyydessä tai sitten olet tosiaan se älypuhelin kädessä 24/7 niin että muut joutuvat puuttumaan lastesi hoitoon.

Vierailija
13/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti vain kirjoitti:

Tällainen fantasia tällä kertaa.

Vierailija
14/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äiti ja kännykkäriippuvainen. Ei todellakaan ole kukaan koskaan kommentoinut tai katsonut pahasti. Tai sit en ole vaan huomannut kun keskityn lapseen ja puhelimeen😄

Vierailija
15/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain pahoja katseita äidiltä, kun räpläsin kännykkää (lue: lähetin kuvan vauvasta työmatkalla olevalle miehelleni) tämän tullessa omilla vaunuilla vastaan. 😅

Vierailija
16/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toiselta äidiltä. En omalta äidiltäni. 😎 Viestin 15 lähetäjä

Vierailija
17/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on harhaanjohtava.

Kännykkäpuhelimen käyttökiellot ovat voimassa  vain niissä paikoissa missä ovat ja koskevat siellä kaikkia.

Muualla,missä  ei mitään kieltoa ole, ei kenenkään kännykänkäyttöä voi  rajoittaa kukaan .

Vierailija
18/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti vain kirjoitti:

Jos sun mielestä tuntemattomilla ihmisillä on oikeus määritellä sinun oikeutesi niin sitten näin. Ja mitä sitten?

Jos taas kirjoitit tämän sen takia että törmäilit kärrynesi muihin ihmisiin koska tuijotit puhelinta niin HV!

Vierailija
19/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äiti ja kännykkäriippuvainen. Ei todellakaan ole kukaan koskaan kommentoinut tai katsonut pahasti. Tai sit en ole vaan huomannut kun keskityn lapseen ja puhelimeen😄

Tässä kohtaa oikea sanamuoto on "Keskityn lapseen TAI puhelimeen" molempia et voi valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme