Te muut vähävaraiset/työttömät, mistä saatte iloa päiviinne?
Itseäni ilahduttaa ihana puoliso ja ihana koira. Pitkät metsälenkit ja nyt kun lämpenee niin usein otan eväät mukaan meille kaikille. Järven rannassa oleskelu, lintuja ja oravia tarkkaillen. Kotona sitten kirjastosta lainattu hyvä kirja, yhteinen lounashetki ja sen jälkeen kaikki sohvalle lepäämään ja katsomaan mieluisaa tv-ohjelmaa.
Päivän kruunaa se,kun illalla käy vielä lämpimässä suihkussa (lauantaisin saunassa) ja puoliso hieroo niskoja :)
Tässä ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään eli vaikka ilon aiheenne olisi kuinka "pieni" jonkun toisen mielestä, niin kirjoita rohkeasti :)
Kommentit (49)
Rakkaat koirat ja niiden kanssa ulkoilu tuo mun elämään eniten iloa, oli töitä tai ei, miestä ei tällä hetkellä ole mutta ehkäpä joskus sitten. Muutenkin on mukavaa tälläisenä introverttinä hengailla kotona ja tehdä mitä mieleen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vähävaraisuus liittyy tähän asiaan?
Yhtä tylsää vaikka ei olekkaan vähävarainen. En saa mitään iloa vaikka ostaisinkin jotain :(
No sä et tiedä kuinka onnekas olet, kun et joudu joka päivä tuskailemaan sitä, riittävätkö rahasi pakollisiin laskuihin ja jääkö yhtään rahaa ruokaan. Mulle se, ettei tarvitse jatkuvasti stressata raha-asioita tuo tosi paljon iloa. Sellaistakin elämää joskus oli ja silloin tunsin olevani vapaa, toisin kuin nyt rahattomana ja työttömänä.
Miksi vähävarainen stressaisi rahan vähyydestä? Hän tietää että rahaa ei ole ja tietää että paljonko sitä tulee ja jos ei tiedä niin pitää jotain puskuria. Eli vähävaraisuus ei mitenkään liity mihinkään onnellisuuteen.
Jos ei ole rahaa niin tekee valintoja missä rahaa ei kulu.Mistähän vähävarainen tekee puskuria, kun kaikki menee elämiseen nyt? Tottakai rahattomuus stressaa, koska koko ajan on pelko siitä, että laskut jäävät maksamatta tili menee miinukselle, mikä johtaa lopulta ulosottoon ja luottotietojen menetykseen. Raha tuo mielenrauhaa. Ne, jotka väittävät, että raha ei tuo onnellisuutta eivät tod.näk. itse kokeneet köyhyyttä. Rahattomuus tuo epäonnea. Se on fakta.
Puskuri säästetään silloin, kun rahaa tulee enemmän. Jos pistää aina kaiken menemään, niin kusessahin sitä on.
Määräaikainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vähävaraisuus liittyy tähän asiaan?
Yhtä tylsää vaikka ei olekkaan vähävarainen. En saa mitään iloa vaikka ostaisinkin jotain :(
No sä et tiedä kuinka onnekas olet, kun et joudu joka päivä tuskailemaan sitä, riittävätkö rahasi pakollisiin laskuihin ja jääkö yhtään rahaa ruokaan. Mulle se, ettei tarvitse jatkuvasti stressata raha-asioita tuo tosi paljon iloa. Sellaistakin elämää joskus oli ja silloin tunsin olevani vapaa, toisin kuin nyt rahattomana ja työttömänä.
Miksi vähävarainen stressaisi rahan vähyydestä? Hän tietää että rahaa ei ole ja tietää että paljonko sitä tulee ja jos ei tiedä niin pitää jotain puskuria. Eli vähävaraisuus ei mitenkään liity mihinkään onnellisuuteen.
Jos ei ole rahaa niin tekee valintoja missä rahaa ei kulu.Mistähän vähävarainen tekee puskuria, kun kaikki menee elämiseen nyt? Tottakai rahattomuus stressaa, koska koko ajan on pelko siitä, että laskut jäävät maksamatta tili menee miinukselle, mikä johtaa lopulta ulosottoon ja luottotietojen menetykseen. Raha tuo mielenrauhaa. Ne, jotka väittävät, että raha ei tuo onnellisuutta eivät tod.näk. itse kokeneet köyhyyttä. Rahattomuus tuo epäonnea. Se on fakta.
Puskuri säästetään silloin, kun rahaa tulee enemmän. Jos pistää aina kaiken menemään, niin kusessahin sitä on.
Entäpä kun rahaa ei missään vaiheessa tule enemmän, vaan tulot ovat aina liian vähäiset tarpeellisiin menoihin nähden? Eikä voi puhua, että "pistää kaiken menemään" kun yrittää selviytyä pakollisista maksuista.
kun olin työtön, nyttemmin olen jälleen työssä ja huomaan kaipaavani hiukan enemmän sitä omaa aikaa. Sen reilun vuoden aikana huomasin, et kyllä ne ihan perusasiat on tärkeitä, niin ja luontoretket,joihin kerrankin pystyi käyttämään aikaa. Olen aina tykännyt myös lukemisesta. Mutta oli niitä ankeitakin päiviä.Onneksi asun maalla, niin hommia kyllä riitti. Edelleen iloitsen suuresti vuodenajoista ja osaan olla yksinkin, joten oli siitä työttömyydestä jotain oppimistakin. Tsemppiä kaikille.
Syöminen. 6 kg painoa tullut lisää vuoden alusta. :/
Hakekaa hyvät ihmiset aktiivipassia oman kuntanne sosiaalitoimistosta! Kirjoittakaa vapaamuotoinen hakemus, esim. "Haluaisin käydä kirjastossa ja uimahallissa/keilaamassa/ mitä keksitte, mutta ei ole varaa. Hakisin aktiivipassia" ja paperiin oma nimi, henkilötunnus, osoita ja puhelinnumero. Aktiivipassi tarkoittaa sitä että saatte 50€:lla matkoja bussikorttiin ja vain 5 euron omavastuu kun käytte lataamassa bussilipun. Tampereella saa ladattua Frenckelillä, Frenckellinaukio 2.
Vierailija kirjoitti:
Luonto on kyllä ilmanen aarre-aitta. Siellä kun tarpoo ei tarvi edes verenpaine lääkkeitä. Ihana alotus ap. Mukavaa ja kaunista kevättä kaikille.
Näin on ja kaiken aikaa paranee. Nyt ovat tulleet jo ensimmäiset muuttolinnut ja oli ihana käydä lenkillä.
Tähän aikaan vuodesta voi jo suunnitella ensi kesän yrttien ja marjojen poimintaa. Voi opetella aluksi vaikka voikukan. Ei muuten ole ihan helppo,kun on paljon samanmallisia lehtiä muillakin kasveilla.
Mulla ei kehumista ihmissuhteissa, taloudessa eikä terveydessä,mutta kahteen jälkimmäiseen löytyy luonnosta apua ja ihmissuhdeongelmatkin unohtuvat hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on.
Ei tupakkaa, ei viinaa, ei hiilareita.Kaikki kielletty.
:(
Miten olisi ulkoilu, ystävien kanssa oleskelu, puutarhan hoito, (sieltä saat myös sitä terveellistä syötävää)
Jokin ilmainen keskusteluryhmä?
:(
Tattiin hakkaaminen ja nettitrollaus näin ens alkuun.