Nykyajan tenavat ovat oppineet saamaan kaiken. Itse ei hankita mitään.
Heidän puheensa on syntymästä saakka ollut; Mä haluan tuon, Sitten kun mä saan tuon/sen, Ostakaa tuo. Hulluimpana mitä olen viimeaikoina kuullut, on "Kun te hankitte mulle asunnon". Kyse on mun miehen lapsista... Ja ihan alempaa keskiluokkaa rahatasolta. Tenaville ovat vain hankkineet kaiken, mitä nämä ovat keksineet pyytää. Hulluimmat, hevostarhat on miettimisen jälkeen päätynyt ei sanaanaan, ja tästäkös on helvetti revennyt.... Pelkäämpä, että näistä yksilöistä ei ikinä tule vastuunsa kantavia henkilöitä....
Kommentit (3)
Kuka laittaa tekemään töitä ja kuka ei. onhan noita kultalusikka siellä syntyneitä mutta tietty osa iha järkeviäkin. Luen blogia www.westendmum.fi Onhan niillä asiat vähä erilailla. kiva sitä on seurata.
Aijaa? Älä yleistä, koska kirjoitat vasten parempaa tietoasi kuten yksinkertaiset ihmiset yleensäkin. Kaikki lapset eivät saa kaikke valmiina eivätkä kaikki vanhemmat osta kaikkea lasten pyytämää heille. Fiksut vanhemmat laittavat lapset tekemään töitä haluamiensa tavaroiden eteen, säästämään niitä varten tai hankkimaan ne itse käytettyinä. Tällaisia vanhempia tunnen useita, mutten ainoatakaan perhettä missä jälkikasvu saa kaiken mitä tahtoo.
Jos sun miehen lapset ovat pilalle hemmoteltuja, se ei tarkoita että kaikki Suomen muksut olisivat. Mies ja exänsä ovat tehneet virheen mutta se ei merkitse sitä että kaikki vanhemmat olisivat niin tyhmiä. Miksi sä muuten olet noin tyhmän miehen kanssa?