Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huulet liekeissä - huulipuna-allergia??

Vierailija
25.03.2017 |

Olen vasta alkanut käyttää punaisia huulipunia, ja olen huomannut että n. 15 min huulipunan levityksestä huulia alkaa kuumottaa, kihelmöidä ja ärsyttää. Ne ovat kuin liekeissä! tunne loppuu vasta, kun pesen huulipunan pois ja laitan bepanthenia ja kosteutan huulia. Huulipunan poiston jälkeen huulten iho alkaa myös oudosti kuoriutua/rohtua, ja ihoa lähtee suorastaan pieninä laattoina pois. WTF??
Minulla on mm. Avonin huulipunaa.

Onko olemassa jotain huulipunamerkkiä, jota voi allerginenkin käyttää? Tykkään niin paljon punaisesta huulipunasta :(

Kiitos.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi johtuu huulipunasta. Älä hyvä ihminen enää käytä sitä. Kokeile jotain luonnonkosmetiikkaliikkeitä.

Vierailija
2/6 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat ovat yksilöllisiä. Kannattaa hakeutua kosmetiikka-allergiatestiin esim allergiasairaalaan. Saat listan allergiaa aiheuttavista aineista; kannattaa lukea kosmetiikan tuoteseloste tarkasti niin pystyy välttänään niitä aineita. Lähetteen testiin saat lääkäriltä. Ehkä voit välillä kokeilla apteekin sarjojen punia? Toki nekin voi aiheuttaa allergiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kyseistä merkkiä, mutta onko se hajustettu? Kokeile ensi hätään hajustamaton tuote, vaikka tuo saattaa tietenkin johtua mistä vaan ainesosasta.

Vierailija
4/6 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on siitepölyallergioita niin luonnonkosmetiikka voi olla pahinta.

Vierailija
5/6 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua mistä vaan ainesosasta. Itselläni huulet reagoi risiiniöljyyn ja sitä on lähes kaikissa tavanomaisissa huulirasvoissa- ja punissa. Myös luonnonkosmetiikassa totta kai. Saa kissojen ja koirien kanssa metsästää huulirasvaa joka ei sisällä risiiniöljyä. Se on tunnettu reaktion aiheuttaja, mutta silti sitä vaan tungetaan joka paikkaan.

Vierailija
6/6 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen reaktio, yleensä suun ympäristö alkaa vielä punoittaa, minkä alussa luulin johtuvan huulipunan leviämisestä. Jopa jotkut huulirasvat aiheuttavat tätä, joku paljon kehuttu MACin huulipuna oli kaikkein pahin. Yves Rocherilla on värjääviä huulivoiteita, joissa oikeasti on melko paljon pigmenttiä ja jotka eivät ärsytä huuliani, vaan hoitavat, kuten pitääkin. Oikeista huulipunista en ole löytänyt ärsyttämätöntä, olen kyllästynyt jo kokeilemaankin, kun sen poltteen ja kirvelyn muistaa niin elävästi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän