Sorrun ahmimiseen ja herkkuihin aina muiden ihmisten/läheisten seurassa
Miulla on ollut jo monta vuotta ongelmia syömisen kanssa. Ahmintaa jne. Ylipainoinen en ole koskaan ollut vaan entinen aktiiviurheilija ja vieläkin liikun 2-4 kertaa viikossa kuntosalin ja kuntopyörän merkeissä, kun ei pysty raskauden takia enää juoksemaan. Olen erittäin tietoinen miten terveellinen ruokavalio koostetaan, koska aktiiviurheiluaikoinani se oli tärkeä osa harjoittelua ja siitä palautumista vaikka herkkujakin ja ahmimista silloin ilmeni.
Nyt olen raskaana viikolla 28 ja kiloja tullut 4 kg. Tällä viikolla päätin, että tämä ahmiminen ja jatkuva herkkujen kauhominen loppuu. Olen nyt siis tämän viikon ollut terveellisellä ruokavaliolla ja päättänyt pitää kerran viikossa lauantaisin herkkupäivän, jolloin saan valita yhden herkun, jonka syön (irtokarkkipussi, suklaalevy, sipsiä jne.). Tuntuu, että olen päässyt hyvin vauhtiin.
Ongelma onkin nyt se, että kaikkein herkimmin ratkean ahmimaan ja mättämään herkkuja läheisten seurassa. Miesystävä on tulossa huomenna minun luokse kylään ja hän on itse todella perso makealle. Tarvitsisin vinkkejä miten saan psyykattua mieleni siihen, etten miesystävän seurassa ala vetämään kaksin käsin herkkuja. Ja tiedän, että loppupeleissä se olen vain minä kuka niitä herkkuja sinne suuhuni laittaa... Mutta silti jotenkin se mieliteko saa aina vallan ja järki häviää :(
Mun pahimpia ahmimiskohtauksia ovat olleet esim. 3 suklaalevyä, yksi purkki Pringles-sipsejä, hernekeittoa, puolipakettia leipää... Ei tarvi kysyä miten olen pystynyt.. En itsekään tiedä :D