Onko täällä muita, jotka saivat kutsun tuohon FinTerveys2017-tutkimukseen?
Tuo, jossa selvitetetään, miten 100-vuotias Suomi voi? Aiotteko mennä? Mulle tuli sinne kutsu ja ajattelin ehdottomasti mennä, kun kerta ilmaiseksi saa itselleenkin melko kattavasti tietoa omasta terveydestä :)
Kommentit (5)
Mun mies on siinä.
Tarkastus oli n. pari viikkoa sitten. Hirveästi kuulemma verta otettiin ja tsekattiin kaikki perusjutut. Sitten oli joku aivan perus toimintakyvyn kartoitus ollut, olikohan puristusvoima käsissä ja tuolilta seisomaan nouseminen x kertaa, josta otettiin aika.
Ethän sinä saa sieltä itsellesi oikeastaan yhtään mitään! Saat tiedot veriarvoistasi, mutta et mitään opastusta niiden tulkitsemiseen. Pituus, paino, lihasvoiman mittaus jne. on asioita, jotka voit mitata itse.
Kai ymmärrät, että nämä tiedot yhdistetään esim. tulotietoihisi ja Kelan rekistereihin, jota kautta saadaan varsin kattava kuva. Ei suomalaisista vaan sinusta. Oikeastiko haluat henkilökohtaiset tietosi julkaistaviksi amerikkalaisissa lääketieteen julkaisuissa?
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä saa sieltä itsellesi oikeastaan yhtään mitään! Saat tiedot veriarvoistasi, mutta et mitään opastusta niiden tulkitsemiseen. Pituus, paino, lihasvoiman mittaus jne. on asioita, jotka voit mitata itse.
Kai ymmärrät, että nämä tiedot yhdistetään esim. tulotietoihisi ja Kelan rekistereihin, jota kautta saadaan varsin kattava kuva. Ei suomalaisista vaan sinusta. Oikeastiko haluat henkilökohtaiset tietosi julkaistaviksi amerikkalaisissa lääketieteen julkaisuissa?
No olin aiemmin hoitoalalla töissä niin osaan kyllä tulkita niitä arvoja :) Kyllä mä koen, että siitä jotain saan, kun siellä tehdään esim. kehonkoostumusmittaus, johon mulla on muutenkin ollut tarkoitus mennä. Lisäksi esim. kolesteroli, verensokerit ym. koen ihan hyödyllisiksi tiedoiksi.
Sain kutsun ja aion ehdottomasti mennä! On tärkeää osallistua, koska voi olla mukana auttamassa muita ja kehittää terveydenhuoltoa Suomessa. Ymmärtääkseni tietoja ei käsitellä yksittäisistä henkilöistä vaan kyllä ihan tilastoina.
Up