Mitä C-miehet/naiset tekevät sodassa?
Ajattelaan hypoteettisesti, että tulisi kolmas maailmansota. Kun intin käynneet lähtevät sotimaan ja sivarit tekevät todennäköisemmin hoitotöitä niin mitä tekevät C-paperin saaneet? Sehän on vapautus rauhan ajaksi niin miten sitten kun "rauhaa" ei ole?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomessa laitetaan raivaamaan miinoja, koska Suomi ei sotapropagandalla sotia voita.
Hohhoijaa. Vieläkö joku oikeasti jaksaa uskoa näihin pelottelujuttuihin. Suomen väkiluvulla ihmisiä ei todellakaan laiteta miinanraivaajaksi venäläiseen tyyliin. Sitä tehdään niissä maissa, missä on tarpeeksi paljon populaa niin brutaaleihin massaylivoimataktiikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sotilaat voi joutua käymään puskakakalla :(
Tässä oli kai muuten osasyy miksi Saksa hävisi Briteille Afrikassa. Briteillä oli mukana kannettavat paskahuusit, sakut kävi paskalla särkän takana. Taudit tappoi varmaan enemmän sotilaita kuin luodit..
Vierailija kirjoitti:
Jos C-miehet tekee oman alan töitä (miten itse asian olen ymmärtänyt), niin en kyllä tiedä mihin graafista suunnitelijaa tarvitaan sodassa :D
Luuletko, että Suomi pysähtyy jos sota alkaa? Ei pysähdy. Täällä jatketaan touhuja mahdollisimman normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti jatkavat omassa työssään. Suomella on 900 000 miehen reservi ja sodan ajan joukot on muistaakseni 230 000 luokkaa. Eli siellä on kyllä asepalvelun käyneitäkin vaikka kuinka paljon, jotka eivät sotaan mene. Ei siis ole mitään syytä laittaa sotaan C-miehiä.
Hiljattain sodan ajan joukkojen suuruus nostettiin 280 000:een. Silti suurin osa A-miehistakin - etenkin yli "kolmevitoset" jaavat hoitamaan siviilitehtaviaan.
Ja sotilaskoulutetut naiset - iasta ja kunnosta huolimatta - eivat paaasiallisesti osallistu suoriin taistelutoimintoihin.
Jostain syystä nää sivarienvihaajat on jumahtanut sotakuvitelmissaan Talvisotaan. Eivät sitten ole huomanneet että maailma on sen jälkeen "hieman" muuttunut. Nykyään sotakin on pitkälle automatisoitua, sotilaita tarvitaan pienempi määrä mutta heidän pitää olla paremmin koulutettuja. Ei enää tarvita samaan malliin tavismiehiä makaamaan rynkkyjen kanssa juoksuhautoihin kuin ennen.
Toiseksi, jos Venäjä tänne hyökkää, ollaan sen luokan kusessa että siitä ei meitä sivarit, c-miehet eikä miinatkaan pelasta. Nykyään, katsokaas, venäläisillä on ohjuksia, hakkereita ja muita suurvallan aseita. Viime sotien aikaan ei ollut "edes" ydinaseita. Suomen kaltaisen maan parhaita puolustuskeinoja ovat huoltovarmuuden turvaaminen, diplomatia ja keihäänkärkijoukot jotka pystyvät tuhoamaan pieniä sabotöörijoukkoja.
Sodan tullen c-miehet varmaan joko jatkaisivat omissa töissään tai vaihtoehtoisesti työvelvoitettaisiin yleishyödyllisiin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin lähden rajalle ja pitkälle rajan yli. Tosin eri rajalle mihin käsketään.
Minun sodanaikainen tehtävä tulee ilmeisesti olemaan sivarien ja c-miesten maastapoistumisen estäminen.
Olen sotilaspoliisi ryhmänjohtaja nainen. Aika paljon intinkäyneitä naisia on koulutettu sotilaspoliisiksi.
Todennäköisesti keitän kahvia ja toimin kirjurina,mikäli naiset eivät ole vieneet näitäkin mahdollisuuksia. Toisaalta 7 vuoden kuluttua täytän 60, enkä enää edes teoriassa reservissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin lähden rajalle ja pitkälle rajan yli. Tosin eri rajalle mihin käsketään.
Minun sodanaikainen tehtävä tulee ilmeisesti olemaan sivarien ja c-miesten maastapoistumisen estäminen.
Olen sotilaspoliisi ryhmänjohtaja nainen. Aika paljon intinkäyneitä naisia on koulutettu sotilaspoliisiksi.
Miua eitarvihe estää,ja pääsen c-luokastakin vapaaksi parin vuoden kuluttua. Eikä naisista es päätypotkijoina ois miulle esteeks
T: isänmaallinen astmaatikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo...
A ja B miehet saavat poistua maasta vapaasti kun keskityt C-miehiin ja sivareihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuolevat.
Tykin ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sotilaspoliisi ryhmänjohtaja nainen. Aika paljon intinkäyneitä naisia on koulutettu sotilaspoliisiksi.Joopajoo...
A ja B miehet saavat poistua maasta vapaasti kun keskityt C-miehiin ja sivareihin.
Sotilaskoulutuksen käyneenä keskityn siihen mihin käsketään. A miehet tuskin edes olisivat maasta poistumassa, viime sodissakin lähinnä vain ruotsinkieliset karkasivat maasta.
Suomalaisia tuli sotimaan USAsta ja Kanadasta saakka, kun yhdeydet vielä toimi.
Etulinjassa olijat panivat niitä peppuun.
Eläköön sotaveteraanihomot!
olen hiukkasen vajaa nelikymppinen. en ole koskaan käyttänyt minkäänlaista asetta. olisi kiva saata jonkinlainen sarjatuliase, jolla ammuskelisin ympärilleni.
Eiköhän se ole aika selvää, eli koulutukseen ja rintamalle.
C-mies
Vierailija kirjoitti:
olen hiukkasen vajaa nelikymppinen. en ole koskaan käyttänyt minkäänlaista asetta. olisi kiva saata jonkinlainen sarjatuliase, jolla ammuskelisin ympärilleni.
Multa saisit jos vain haluat. Minnes olet ajatellut lähteä ammuskelemaan?
Vain pieni osa sotimisesta on sitä pyssyillä ja tykeillä ampumista. Paljon suurempi vaikutus ja merkitys sodan lopputulokseen on toimivalla logistiikalla jne joihin käy c-miehetkin aivan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jos C-miehet tekee oman alan töitä (miten itse asian olen ymmärtänyt), niin en kyllä tiedä mihin graafista suunnitelijaa tarvitaan sodassa :D
Piirtele vaikka kirkkovenheitä. (|)
Osa jos on kunnossa lähtee vapaaehtoisesti mukaan rintamalle
Raivaamaan jotain talonraunioita? Kuljettamaan roskia, jos oikeat roskakuski ovat rintamalla. Bussikuskeiksi? Siivoojiksi?Maataloustöoihin tai tehtaisiin ja kauppoihin? Kuljettamaan ruokakuljetuksia tuotantotiloilta kauppoihin? Jne. Yhteiskunta pidetään toiminnassa ja työvoimaa tarvitaan ihan yksinkertaisinkin tehtäviin. Ei se maotokaan tosiaan itsekseen siirry meijeristä kaupanhyllylle, josta ihmiset sen ostavat sota-aikanakin kuten tavallisestikin.
Varmaan sotapropagandaa...
Eli Suomessa laitetaan raivaamaan miinoja, koska Suomi ei sotapropagandalla sotia voita.