Onko teillä eskarissa pakko olla kurahousut vai riittääkö, että vaatteet on vedenpitävät?
Meillä on pakko olla. Kysyin, että voiko jättää nyt keväällä jo pois, niin ei käy, vaikka puku pitaa täysin vettä.
Kommentit (10)
Meidän lapsen esikoulussa on ihan sama systeemi kuin pienillä päiväkotilaisilla: pienikin pisara vettä pihalla, niin kaikkien laitettava kurahousut ja kurarukkaset.
Olen ostanut sellaisen sadehaalarin jossa fleecevuori. Oli tosi hyvä koko päiväkotiajan. Ei tarvinnut erikseen pukea kuravaatteita joita lapsi inhosi.
Noita löytyy myös takki ja housut settinä jos ei haalari enää nappaa.
Meillä ainakin päikyn piha on märkänä aivan kurainen eli kuravaatteet suojaa myös siltä lialta eli ulkovaatteita ei tarvi heittää koneeseen joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut sellaisen sadehaalarin jossa fleecevuori. Oli tosi hyvä koko päiväkotiajan. Ei tarvinnut erikseen pukea kuravaatteita joita lapsi inhosi.
Meillä ainakin päikyn piha on märkänä aivan kurainen eli kuravaatteet suojaa myös siltä lialta eli ulkovaatteita ei tarvi heittää koneeseen joka toinen päivä.
Ehtiikö nuo vuorilliset kuivua ulkoilujen välillä? Olen ymmärtänyt, että vuorittomia kuravaatteita suositaan nimenomaan siksi, että ne kuivuu nopeasti.
Juu, kyllä meillä on eskarilaisella aina kura- ja vesikelillä kurikset jalassa, mutta ei se hänelle - eikä minullekaan - ole ongelma.
Aamupäivällä kun ulkoillaan ja vaatteet on ihan märät, vaikka vain ulkopuolelta, niin onhan ne nyt ikävä laittaa iltapäivällä taas jalkaan - ne märät vaatteet.
Minä olen vienyt lapselle 2 haalaria. Jos on aamulla sotenut ensimmäisen, on toinen kuiva iltapäivällä. Jostain syystä siellä napataan se kuiva haalari jollekin toiselle lapselle ja sitten sanotaan, että me otettiin sieltä kuivumasta tämä, vaikka se oli vielä vähän märkä. Nähtävästi päiväkotiin töihinpääsyn edellytys on lukutaidottomuus.
Te, jotka ette käytä kuravaatteita, pesettekö niitä housuja ja haalareita viikoittain tai useamminkin? (Kauhean vaatetta kuluttavaa ja iso vaivakin mun mielestä. ) Meillä ainakin lasten ulkovaatteet haisee keväisin ja syksyisin ihan järkylle ulkoilun jälkeen, jos ei ole ollut kuriksia ja ne on pakko heittää koneeseen, koska se haju ei todellakaan lähde huuhtelulla saati pyyhkimisellä pois. Siksi meillä on kurikset. Eikä kyllä tulisi mieleenkään laskea sitä lasta autoon istumaan tähänkin vuodenaikaan, jos ei ole ollut kurikset jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö nuo vuorilliset kuivua ulkoilujen välillä? Olen ymmärtänyt, että vuorittomia kuravaatteita suositaan nimenomaan siksi, että ne kuivuu nopeasti.
Meillä on kuivauskaappi ja ehtii ne kuivua muutenkin. Harvemmin ovat sisältä märät.
Ainakin päiväkodin työntekijät ovat noita haalareita kehuneet ja ne onkin aina käytössä. On myös tavalliset kuravaatteet mutta tuo haalari on aina silti lapsella päällä. Nyt siis jo eskarilainen ja itse sen valitsee.
Riittää normaalit ulkovaatteet. Ei ole aina ollut edes vedenpitävää, jos ne ovat olleet pyykissä/kuivumassa. Kuravaatteet lähettivät kotiin jo syksyllä.
Eihän niitä ulkovaatteita pestä muutenkaan niin usein kuin sisävaatteita. Pestään tarpeen mukaan, joskus viikottain, joskus harvemmin.
Joo, en tiedä muista, mutta mun mielestä on kiva kun jaksavat tädit laittaa ne kurahaalarit sun muut. Paskasekshan nuo vaatteet muuten menisivät, vaikka kuinka vedenpitäviä olisivat. Kuraahylkiviä ei ainakaan ole :D
Pitäis varmaan, mutta en oo kummankaan kohdalla vieny koko päiväkoti- ja eskariaikana. Eivät oo enää viime vuosiin kyselleet niiden perään. Lapset kutsuu POPin kuorihousujaan kurahousuiksi ku ne täytyy aina pukee, jos menee pihalle kurapuuhiin 😀