En siis VOI laihduttaa: aina pulssi laskee 45 ja verenpaine laskee 97:ään.Miksi? Jotain outoa.
Olen nyt toistuvasti pyrkinyt laihduttamaan noin 5 kiloa pois, jotta olisin virallisesti normaalipainon rajan sisällä. En VOI. Joka kerta kun vähennän kaloreita, tapahtuu sama: pulssi hidastuu johonkin 45-48 , tai verenpaine laskee alle 100 (yläpaine). Olo on todella outo. Lopputulos on että on pakko syödä enemmän, niin nuokin asiat sitten korjaantuu, mutta nyt on painoa sitten tullut jo, painan 68 kiloa. Olen hyvin lyhyt, enkä enää nuori.
Miksi näin käy? Onko siis laihduttaminen noin 63:een kg mahdotonta minulle?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähennä kaloreita, vaan muuta ruokasi koostumusta.
no miten sitä voi muuttaa, ja mihin suuntaan? Syön terveellistä ruokaa yleensä, mutta ongelmani juuri oli suklaa tai karkkia kerran viikossa, noista pyrin nyt pois, mutta muuta en voi muuttaa. Kaikki ruuat on vähärasvaisia, vähäkalorisia., hedelmiä, jne.
Jospa söisit normaalirasvaista, normaalikalorista ja vähäsokerista ruokaa. Nykyinen ruokasi ei kyllä mitenkään ole terveellistä.
jos sen tekisin, paisuisin viikossa 20 kiloa! Jo pelkkä ajatus kulutusmaidosta, sokeroidusta jugurtista, tai mehuista, joissa sokeria, kauhistuttaa, pelkästä kahvista saisi jo 100 kilokaloria maidon kanssa. Naurettavaa. Ei voisi syödä silloin puoliakaan mitä voin syödä/juoda kun käyttä rasvattomia vaihtoehtoja.
Kuule sä et taida tajuta että kunnon ruoka pienempinäkin määrinä pitää nälän poissa pitempään koska verensokeri ei poukkoile . Kukaan ei käskenyt sinua syömään sokeroitua jogurttia joten reaktiosi on hieman yliammuttu. Päinvastoin vähärasvainen ruokavaliosi lienee vähentänyt luetun ymmärtämisen kykyäsi koska sana "vähäsokerinen" meni sinulta ohi. Jos kahvimaitoa ei mene litraa päivässä on aika sama käytätkö kulutusmaitoa tai et.Runsasrasvainen (maustamaton, sokeriton) jogurtti pitää nälän pitempään pois kuin rasvaton jogurtti.
Toki jos olet laiduntaja niin ymmärrän että vähärasvainen on tähän asti ollut valintasi koska valitset määrää laadun sijasta.
Itse en käytä mehuja,sokerijogurttia tai karkkia tms lainkaan koska ihminen ei sellaisia tarvitse enkä myöskään niitä kaipaa. Käytän normaalirasvaisia tuotteita, koska en halua maksaa lisäaineista tai vedestä. Suklaa on tummaa ja sitä menee ehkä levy kahdessa kuukaudessa. Ruoka-aineiden määrät ovat maltillisia ja ateriavälit pitkiä, koska ei ole jatkuvasti nälkä.
Mutta jatka toki omalla linjallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vähennä kaloreita, vaan muuta ruokasi koostumusta.
no miten sitä voi muuttaa, ja mihin suuntaan? Syön terveellistä ruokaa yleensä, mutta ongelmani juuri oli suklaa tai karkkia kerran viikossa, noista pyrin nyt pois, mutta muuta en voi muuttaa. Kaikki ruuat on vähärasvaisia, vähäkalorisia., hedelmiä, jne.
Jospa söisit normaalirasvaista, normaalikalorista ja vähäsokerista ruokaa. Nykyinen ruokasi ei kyllä mitenkään ole terveellistä.
Itse lihoin 40 kiloa kun raskausaikana muutin ruokavalion kevytversioista täysrasvaisiin.
Nyt syön rasvatonta ja paino noussut pari kiloa ja puolivälissä mennään.
Ei tuo rasvaruokavalio sovi todellakaan kaikille.
Löydät varmaan sopivan tavan kokeilemalla, me ihmiset ollaan kuitenkin erilaisia. Itse söin aiemmin vähärasvaista ruokaa ja olin lihavempi kuin nykyään. Lisättyäni nimenomaan maitorasvaa ruokavalioon oon jaksanut paremmin eikä sokerinhimo juuri yllätä enää. Laihduin sitten hiljalleen.
Lisää suolaa ruokaasi, laihduttajana ei yleensä saa tarpeeksi suolaa kun ei puputa valmismarinadeja, eineksiä ja leipää. Ruususuola ei edes kerää samalla tavalla nestettä kroppaan kuin tavallinen pöytäsuola. Itselläni on normaalipainoisena myös hyvin matala verenpaine, ja silloin jos huippaa niin otan hyppysellisen suolaa ja vähän vettä :)
Eli syömisesi on ihan perseestä.