Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä uhkaa itsemurhalla jos jätän hänet, pirun hankala tilanne, apua kaivataan!

Vierailija
24.03.2017 |

Mies käyttää huumeita ja minä vedin rajan siihen, että ei suonensisäisiä. Hän jäi kuitenkin vähän aikaa sitten kiinni piikittämisestä. On myös veloissa ja minunkin ovellani on käynyt epämääräisiä ihmisiä kyselemässä rahoja.

Olen todella loppu ja ei tämä ole enää mikään suhde. Miehen seksihalut ovat huumeiden takia nollassa eikä minuakaan tämä nykyinen asetelma ainakaan houkuta. Olen kuin miehen äiti, lainaan rahaa, laitan ruokaa, lohdutan kun hän itkee harhoissaan...

Olen yrittänyt puhua erosta hellävaroin, ja että pysyisin kyllä hänen ystävänään. Hän on kuitenkin sanonut, että jos jätän hänet, hän vetää överit ja lähtee tästä maailmasta. On vasta 28-vuotias.

Uskaltaisinko ottaa yhteyttä hänen isäänsä? Olen tavannut hänet vain muutaman kerran eikä isä käsittääkseni tiedä poikansa huumeiden käytöstä, tai ainakaan että se on näin pahana. Olemme nyt muutaman kuukauden oleskelleet niinkuin kämppikset, en uskalla sanoa että oikeastaan olemme jo eronneet koska jos hän tappaa itsensä, syyllisyys vainoaisi minua lopun elämääni.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Crista, joo jätä vaan se J! Siinähän jää ilman asuntoa ja rahoja kun ei enää sun kanssa hengaa.

Vierailija
2/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole aikuisen ihmisen tunteista ja päätöksistä vastuussa. Hän ihan itse päättää. Ja sinä päätät omasta elämästäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmisen täytyy olla itsekäs, pelastaa itsensä ja lähteä. Tämä on sellainen hetki. 

Vierailija
4/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde EI ole hoitosuhde. Ei ainakaan saisi olla.

Olin itse samantyyppisessä suhteessa. Lähde ja äkkiä!

Pilaat vain oman elämäsi. Jos tyyppi tekee itsarin sen takia niin olisi sen jossain vaiheessa tehnyt muutenkin. Tiedän että sinua pelottaa että olisit syyllinen toisen kuolemaan, mutta tosiasia on ettei sinun teoillasi ole mitään väliä. Et voi etkä pysty toista auttamaan vaikka jäisit suhteeseen.

Parasta hänellekin olisi ottaa vaikka isäänsä yhteyttä että tyyppi saadaan osaavaan hoitoon. Sinä sitä et voi tarjota.

Vierailija
5/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys isäänsä. Mietitte yhdessä, miten saatte tyypin katkaisuun.

Ja tosiaan, et oo vastuussa aikuisen ihmisen teoista.

Vierailija
6/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko todella tuhlata ainoan elämäsi tuollaisen "miehen" kanssa? Sinulla ei ole mitään velvollisuutta

paapoa häntä. Jospa ryhdistyisi ja ottaisi ihan itse vastuun elämästään kun oikeasti jätät hänet.

Ajattele järkevästi tilannettasi- sinunkin rahasi ja voimavarasi kuluvat hukkaan tätä kaveria hoitaessasi.

Itse on vastuussa elämästään, sinun tunnollasi ei ole hänen mahdollinen itsemurhansa jolla vain kiristää

sinua- eipä tietenkään halua luopua elättäjästä ja paapojasta..

Vierailija
7/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot hänelle että suhde on nyt loppu. Jos uhkaa itsemurhalla, soitat hätäkeskukseen. Se on ainoa reitti ulos tuosta suhteesta. Mies saa toivottavasti hoitoa. Jos ei suostu ottamaan apua vastaan, se ei ole sun ongelmasi eikä sun kannata pilata elämääsi sen takia.

Minä 10 vuotta sitten olin itse samankaltaisesta tilanteessa, tosin itse se itsemurhalla uhkailija. Mies jätti ja toteutin uhkaukseni. Yritin itsemurhaa ja poliisi tuli hakemaan mut hoitoon, vei ensiapuun vatsahuuhteluun. Siitä sitten suljetulle hoitojaksolle.

Et voi auttaa miestä. Vaan ammattilaiset voi.

Vierailija
8/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys ihan poliisiin. Itsemurhalla uhkaileminen on siihen käypä syy, ja se huumeidenkäyttö myös. Sinä et ole vastuussa siitä, jos mies päättää päivänsä.

Vierailija
9/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että jos vielä tahtoo joskus pimppiä, niin sitten pitää raitistua ja vähän äkkiä!

Vierailija
10/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

How about a keksitty story, huhuu? Etkö puhelimelle ehdi näin koulunkäynniltäsi?

Vierailija
11/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole toisen ihmisen elämästä ,vaikka hän uhkailisikin itsemurhalla. Mielestäni voisit silti

kertoa hänen isälleen poikansa huumeiden käytöstä.

Vierailija
12/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän et missään nimessä voi pitää tätä asiaa itselläsi vaan asioiden täytyy tulla ilmi. Isän on hyvä tietää, mutta ulkopuolinen apu on se kaikkein paras. En tiedä mitkä ne tahot ovat, mutta pidä huoli, että saat itsekin apua. Voisitteko yhdessä alkuyn kulkea jossain päihdeavun piirissä keskustelemassa? Soita heti johonkin!

Vierailija
13/38 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Sinä voit ja saat lähteä, sun PITÄÄ lähteä. Sun pitää ajatella omaa hyvinvointiasi nyt. Ettei mies vedä sinuakin mukaan syvälle suohon. Eikä kukaan voi olla toisen kanssa vain velvollisuudentunnosta. Eikä se loppupeleissä olisi miehellekään hyväksi. Todennäköisesti mies vain uhkailee sillä itsemurhalla pitääkseen sinut koukussa itseensä eikä sitä toteuta. Ja vaikka toteuttaisi, et ole siitä vastuussa eikä se olisi sinun syysi!! Mies tarvitsee oikeaa hoitoa ammattilaisten hoitoa.

Miehen isälle soittaminen oli todella hyvä idea. Kerro, että aiot lähteä ja katsoisi poikansa perään. Kerro koko totuus. Jos mies uhkailee vielä itsemurhalla, soita rohkeasti 112. Hakekoot miehen hoitoon. Voisit ennen eroilmoitusta ja poismuuttoa olla yhteydessä johonkin kriisineuvontaan tms.? Poismuutto kannattaa tehdä salaa, ettei hän heittäydy tilanteessa väkivaltaiseksi tms. Saisitko myös pari kaveria silloin avuksi paikalle, ettet ole yksin?

Voimia! <3

Vierailija
14/38 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

How about a keksitty story, huhuu? Etkö puhelimelle ehdi näin koulunkäynniltäsi?

Aamulääkkeet! Olen ennenkin sanonut, että muista ottaa aamulääkkeet säännöllisesti ja ajoissa. 

Vierailija
15/38 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit puoliso, mutta olet tällä hetkellä huumeharhaisen hoitaja.

Lähde.

Mies tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
16/38 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimies taas runkkailee kotona, kun narkki saa sitä reikää joka ei edes kelpaa.

Vierailija
17/38 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se niin päästään edes yhdestä narkkarista. Yhteiskunta kiittää.

Vierailija
18/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä tilanne

Vierailija
19/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat ja sillä piste. Et ole vastuussa hänen tekemisistään. On huikean väärin uhkailla toista, eikä kukaan normaali ihminen tee niin. Ei varsinkaan jos rakastaa toista. Hän manipuloi ja hyväksikäyttää sinua.

Sinä pakkaat kamat ja lähdet. Ota yhteyttä kaikkiin tarpeellisiin tahoihin jotta voit pitää ITSESI turvassa. Todellinen uhka on että hän ottaa sinut vielä maalitauluksi.

Kerro tilanteesta läheisillesi, ota yhteyttä turvataloon, tukilinjoihin, terveydenhuoltoon, poliisiin, mihin ikinä tarvitsee. Pistä hösseliksi. Et voi elää loppuelämääsi jonkun panttivankina.

Vierailija
20/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aikuinen ihminen. Sinä vain pakkaat kamasi ja lähdet. Ei keskustelua, ei soitteluja omaisille, ei mitään. Hän tekee sitten jotain tai ei, niin se ei liity sinuun mitenkään.