Narsistin kanssa seurustelu
Uudessa kumppanissani(mies) olen huomannut paljon narsistisia piirteitä.Haluaisin kyllä alkaa seurustelemaan hänen kanssaan ja hän puhuu jo yhteenmuutosta.Jos hän osoittautuukin täyspäiseksi narsistiksi niin millä keinoilla tulen pärjäämään hänen kanssaan?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Myötäilemällä kaikkea mitä narsisti sanoo ja tekee. Yhteinen elämänne tulee sujumaan kuin tanssi niin kauan kuin et asetu narsistia vastaan. Muistat myös ihailla häntä ja hänen saavutuksiaan päivittäin, varsinkin muiden kuullen.
Kuinka kauan tuollaista elämää jaksaa, onkin toinen tarina.
Olen yrittänyt tulla toimeen narsistin kanssa tuolla periaatteella ja voitin palkinnoksi narsistin, joka teki kirjaimellisesti kaikkensa nujertaakseen minut. Eli ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Tulee väistämättä tilanteita, jolloin narsisti kaivaa pimeät puolensa esiin. Narsisti mielistelee tasan niin kauan kuin hän kokee sen tarpeelliseksi. Kun toinen on satimessa, tarvetta ei enää ole.
Provohan tuo ap on, mutta ketjussa tuli esiin hyviä pointteja. Jos siis joku oikeasti haluaisi yrittää pärjätä narsistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että olet rakastumassa? Ehkä sinut on manipuloitu ajattelemaan niin. Jotkut narsistisuhteesta pelastuneet ovat kertoneet, että eivät aluksi edes pitäneet tyypistä, eivätkä varsinkaan pitäneet seksuaalisesti viehättävänä. Mutta narsistit ovat taitavia vetoamaan myös säälin yms. tunteisiin.
Tuo on totta..aluksi jopa pelkäsin ja ihmettelin haluanko edes olla hänen kanssaan,kunnes se yhtäkkiä tapahtui.Ihankuin hänessä olisi 2 eri ihmistä.
Ap
JekyllHyde-persoona tai psykopaatti...Hyvin olet valinnut!
Minkä ikäisestä miehestä on kyse ap?
Ilmeisesti narsisti on jo sut koukkuun saanut kun haluat hänen kanssaan noin kovasti olla.
Älä tee sitä. Mua eräs narsistiherra pyöritti pari vuotta, sitten uskalsin toimia hänen tahtoaan vastaan (näin vanhoja likkakavereita, hui!). Se riitti siihen että pakkas kamansa, mustamaalasi mut kaikille tutuille ja tuntemattomille ja muutti alle viikossa uuden muijan hoiveisiin, kihlasi tämän ja pani paksuksi kaikki tämä parin kuukauden sisään. Kuin narsistin oppikirjasta. Näin jälkeenpäin ajateltuna mieshän kohteli mua kuin roskaa ihan suhteiden alkumetreiltä, mutta paikkaili niin hienosti ja olinhan rakkaudesta sokaistunut. Kyllä siinä eron jälkeen paljastui se todellinen luonne viimein, ihan eri ihminen. Ihan todentotta pelkäsin sitä ihmistä, koska se pystyi pelkillä puheillaan ihan mihin tahansa. En viitsi kirjoittaa sen kummemmin, koska tunnistettavuusvaara. Mutta niin, myöhemmin sitten vielä kuulin että jo nuoruudessaan hänellä oli todettu useita mielenterveyshäiriöitä, muunmuassa narsistinen persoonallisuushäiriö, kakssuuntanen, jopa skitsofrenisiä piirteitä. Noh, se selitti paljon.
Älä lähde siihen hommaan, jos jo tiedostat miehen todelliseen luonnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en ole aivan varma siitä onko hän narsisti vai onko hänellä jokin muu häiriö esim ADHD?epäilen kuitenkin narsismia ja kuinka moni pystyy lopultaan olemaan ihastumatta tälläiseen narsistimieheen?en usko,että pitäisi olla itse jollakin tavalla sairas,jos tälläiseen ihastuu/rakastuu
ApNo harvalla siitä diagnoosi on paperilla tai siitä avoimesti kertoo. Jos hälytyskellot jo nyt soi niin kuuntele niitä äläkä pilaa elämääsi. Itse tein sen virheen ja maksoin siitä kalliisti. En kykene enää parisuhteisiin ja olin pitkään vakavasti masentunut, melkein tapoin itseni. Edelleen lääkityksellä. Narsisti nauroi kun näki miten kärsin. Paremmin olisin voinut valita.
Uskon,että pärjäisin hänen kanssaan.Olen kuitenkin aika vahva nainen.
ApSamoin minä. Ja hajosin silti. Ette pelaa koskaan samoilla korteilla jos et itse ole narsisti.
Sama täällä. Ajattelin aina, ettei mikään asia minua maailmassa muserra. Joo, ei se mies minua musertanut, mutta minä hävisin olemasta. Minusta tuli varjo vain, kaikki omat persoonallisuuden piirteet liukenivat pois.
Äja tuo mies ei nyt ollut narsisti, vain narsistinen.
Kannattaa tutustua entisiin seurustelukumppaneihin... Ja sukuun. Usein sillä narsistilla on narstistivanhempi. Tai sitten jos näkyy läheisriippuvuutta suvussa, kannattaa katsoa, onko lähistöllä myös narsisti. Meillä äiti on narsisti ja siskoni läheisriippuvainen - ja ulospäin mitä ihanimpia ihmisiä...
En oikein pysty tutustumaan entisiin seurustelukumppaneihin,koska mies kertoo aika valikoivasti heistä:( ja tuo minuuden katoaminen.sellaiselta on jo vähän alkanut tuntua.
Mikä olisi sitten tässä tapauksessa,kun olen seurustelun alkumetreillä niin paras tapa sitten yrittää itse irrottautua hänestä?loukata häntä jotenkin?Miten te jotka olette seurustelleet jo pitempään tai lyhyemmän aikaa narsistin kanssa niin miten olette päässeet heistä eroon ja lopullisesti?
T:Ap
Kannattaa vaan lopettaa suhde ajoissa,ennenkuin on liian myöhäistä.
Ei narsistin kanssa tule ikinä olemaan aito suhde,pitää vaan yllä teatteria,joten paras neuvo on jättää narsisti.
Narsistin kanssa pärjää ainoastaan toinen narsisti, so. .
Aluksi leijailet pilvissä, kun olet narsistin seurassa. Yksin ollessasi tunnet olosi merkityksettömäksi, ilman häntä et ole mitään. Narsisti on kuin huumetta, hän vetää sinut pilvistä maanrakoon ja takaisin. Alat epäillä omaa mielenterveyttäsi. Pikkuhiljaa alat tuntea olosi huonoksi hänen seurassaan, yhdessä vietetyn ajan jälkeen olet kuin tyhjiin imetty, pelkkä raunio vanhasta.
Vihaan uhri-sanaa, mutta valitettavasti narsistin uhreiksi ajautuvat usein heikosta itsetunnosta kärsivät, jotka eivät syystä tai toisesta koe olevansa rakkaudenarvoisia. Itsetutkiskelu on paikallaan, jos olet läheisissä tekemisissä narsistin kanssa.
Kannattaa muistaa, että
1. Narsisti voittaa aina. Narsistia ei mikään määrä rakkautta maailmassa paranna.
2. Narsisti vetoaa julmalla tavalla ihmisen tunteisiin ja tarpeisiin. Jokainen meistä janoaa sitä, että tuntisi itsensä ainutlaatuiseksi, jokainen haluaa tuntea olevansa juuri se erityinen. Kukaan ei ole narsistille erityinen, kaikki ovat korvattavissa.
3. Myönnä olevasi uhri. Mieti, miksi ajauduit uhriksi. Älä syyllistä itseäsi, ole itsellesi armollinen. Myönnä, hyväksy, anna itsellesi aikaa, nosta leukaa. Ole vahva.
4. Katkaise välit narsistiin. Älä vastaa mihinkään yhteydenottoihin enää ikinä. Narsistit ovat sinnikkäitä, mutta välinpitämättömyys on pahinta, mitä he tietävät. He haluavat mieluummin vihasi niskaansa, kunhan he synnyttävät voimakkaita tunteita sinussa. Kuolleta tunteesi, ensin rakkaus, sitten viha. Anna anteeksi. Jatka elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi leijailet pilvissä, kun olet narsistin seurassa. Yksin ollessasi tunnet olosi merkityksettömäksi, ilman häntä et ole mitään. Narsisti on kuin huumetta, hän vetää sinut pilvistä maanrakoon ja takaisin. Alat epäillä omaa mielenterveyttäsi. Pikkuhiljaa alat tuntea olosi huonoksi hänen seurassaan, yhdessä vietetyn ajan jälkeen olet kuin tyhjiin imetty, pelkkä raunio vanhasta.
Vihaan uhri-sanaa, mutta valitettavasti narsistin uhreiksi ajautuvat usein heikosta itsetunnosta kärsivät, jotka eivät syystä tai toisesta koe olevansa rakkaudenarvoisia. Itsetutkiskelu on paikallaan, jos olet läheisissä tekemisissä narsistin kanssa.
Kannattaa muistaa, että
1. Narsisti voittaa aina. Narsistia ei mikään määrä rakkautta maailmassa paranna.
2. Narsisti vetoaa julmalla tavalla ihmisen tunteisiin ja tarpeisiin. Jokainen meistä janoaa sitä, että tuntisi itsensä ainutlaatuiseksi, jokainen haluaa tuntea olevansa juuri se erityinen. Kukaan ei ole narsistille erityinen, kaikki ovat korvattavissa.
3. Myönnä olevasi uhri. Mieti, miksi ajauduit uhriksi. Älä syyllistä itseäsi, ole itsellesi armollinen. Myönnä, hyväksy, anna itsellesi aikaa, nosta leukaa. Ole vahva.
4. Katkaise välit narsistiin. Älä vastaa mihinkään yhteydenottoihin enää ikinä. Narsistit ovat sinnikkäitä, mutta välinpitämättömyys on pahinta, mitä he tietävät. He haluavat mieluummin vihasi niskaansa, kunhan he synnyttävät voimakkaita tunteita sinussa. Kuolleta tunteesi, ensin rakkaus, sitten viha. Anna anteeksi. Jatka elämääsi.
Olin narsistin kanssa melkein 20 vuotta. Tunnistan nämä kohdat sataprosenttisesti.
Miten parhaiten pääsee sitten narsistista eroon?olemalla hyödytön?ja ei tee niinkuin narsisti sanoo..
Vierailija kirjoitti:
Miten parhaiten pääsee sitten narsistista eroon?olemalla hyödytön?ja ei tee niinkuin narsisti sanoo..
Katkaisemalla kaiken yhteyden ja hymähtelemällä narskun jutuille. Narsisti tarvitsee selvitäkseen uhrin ja jos et uhriudu niin se pakosta etsii uuden uhrin.
Pystyykö narsistin kanssa olemaan rakastumatta häneen?onko joku pystynyt?Saako narsisti aina uhrinsa rakastumaan häneen?
Lopeta ennen ku kerkee alkamaan, itellä oli sama tilanne ja lähin siihen, vuosien mittaan menetin kaiken, ystävät sukulaiset, rahat,itsetunnon henkisen ja fyysisen terveyden, uhkauksia pahoinpitelyistä ym. Kaikki alkoi vasta myöhemmässä vaiheessa suhdetta ja paheni pikkuhiljaa. En enää osannut enkä uskaltanut lähtee. Meni melkeen 10 vuotta että sain sen verran tukea että uskalsin lähteä
Ap voitko hieman kuvailla hänen käytöstä tähän?
Miten hän käyttäytyy kun teille tulee riita ja miten sovitte riidan?
Tuo on totta..aluksi jopa pelkäsin ja ihmettelin haluanko edes olla hänen kanssaan,kunnes se yhtäkkiä tapahtui.Ihankuin hänessä olisi 2 eri ihmistä.
Ap