Jos konduktööri kävelee junassa ohitsesi moneen kertaan
Etkä osta matkalippua, ja hän tulee luoksesi ja kysyy, että onko lippua, ja sanot että haluat nyt ostaa, onko OK vai saako tuosta sakon? Jos sanoo ettei huomannut että konduktööri aiemmin meni ohi tjsp
Kommentit (19)
Jos konduktööri on mennyt aikaisemmin ohi, niin kyllä tuosta normaalisti tulee sakko.
Vierailija kirjoitti:
Jos konduktööri on mennyt aikaisemmin ohi, niin kyllä tuosta normaalisti tulee sakko.
Mistä tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Koska on matkustajan vastuulla esittää se lippu. Lue vaikka VR:n sivulta. Muutenhan voisi nousta junaan vaikka Seinäjoella ja ostaa lippu vaikka vasta Tampereella. Tai matkustaa pummilla Tampereelle.
Jos aikoo ostaa lipun vasta junasta konnarilta niin lippu tulee ostaa heti kun mahdollista eli sillä ensimmäisellä kerralla kun konduktöörin junassa kohtaa. Selitys ettei huomannut on huono koska luonnollisesti asiakas joka haluaa lipun ostaa on valppaana ja valmiina ostotapahtumaan.
Eli sakko.
Entä jos on lippu eikä esitä sitä heti? Esimerkiksi Kuopio-Helsinki -juna ja on lippu koko matkalle mutta sen esittää vasta Pieksämäellä?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on lippu eikä esitä sitä heti? Esimerkiksi Kuopio-Helsinki -juna ja on lippu koko matkalle mutta sen esittää vasta Pieksämäellä?
SIis meinaatko, että kun konnari kulkee vaunussa ja tarkistaa liput, niin et silloin sitä esitä vaan katselet vain kauniita Savon maisemia Pieksämäelle asti? Eihän tämä koko avaus koske kaukojunia, lähijunia vain.
Vierailija kirjoitti:
Pummi saa tarkastusmaksun. Ja kyllä vr saa sen periä. Eli näytä se lippu heti äläkä vingu.
Konduktööri ei kirjota "sakkoa" vain poistaa junasta. Tarkastajat kirjoittaa "sakkoja"
Vierailija kirjoitti:
Konduktööri ei kirjota "sakkoa" vain poistaa junasta. Tarkastajat kirjoittaa "sakkoja"
En ole tarkastajia nähnyt muualla, kuin pääkaupunkiseudun junissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tarkastajia nähnyt muualla, kuin pääkaupunkiseudun junissa.
Hyvä täsmennys. Kaukoliikenteessä tosiaan konduktöörikin voi kirjoittaa tarkastusmaksun muttei lähiliikenteessä. Aloituksessa ei oikein selviä kummasta kyse.
Konduktööri saapuu vaunuun ja kajauttaa "matkaliput, kiitos", se tarkoittaa että jokainen joka ei matkalippuaan ole vielä esittänyt tekee sen nyt. Eli vaikka sinulta ei henk.koht kysyttäisi että onko lippua niin sinun kuuluu se näyttää konduktöörille tämän saapuessa sinun kohdallesi.
Minä oon miettinyt tuota pummilla matkustamista, kun esim pendolla pääsee niin ettei tikkurilan jälkeen pysähdy kun Tampereella niin jäis käytävälle kurkkimaan mistä suunnasta hyökkää ja sit menis vessaan piiloon siks aikaa kun menee ohi. Sen jälkeenhän nuo ei lippuja kysele enää. Kakskerroksisissa menis taas ylä/ala kautta ohi.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon miettinyt tuota pummilla matkustamista, kun esim pendolla pääsee niin ettei tikkurilan jälkeen pysähdy kun Tampereella niin jäis käytävälle kurkkimaan mistä suunnasta hyökkää ja sit menis vessaan piiloon siks aikaa kun menee ohi. Sen jälkeenhän nuo ei lippuja kysele enää. Kakskerroksisissa menis taas ylä/ala kautta ohi.
Konnarit tuntee kyllä nämä metkut.
Vierailija kirjoitti:
Konduktööri saapuu vaunuun ja kajauttaa "matkaliput, kiitos", se tarkoittaa että jokainen joka ei matkalippuaan ole vielä esittänyt tekee sen nyt. Eli vaikka sinulta ei henk.koht kysyttäisi että onko lippua niin sinun kuuluu se näyttää konduktöörille tämän saapuessa sinun kohdallesi.
Öö ei. Vaan se myös erikseen sanoo, että ja sitten kaikki näyttää ja muuten voit ignorata koko tyypin
Terv. HKI-JKL sahannut 2-3 kertaa kuussa. Lähen muuten tänään kans iltajunalla, ootko messissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Ei se siitä huomaamatta mene ensimmäisellä kerralla ohi.
Usein konnari ei kajauttele mitään "matkaliput, kiitos" vaan hokee jotain vastaavaa esim. "Pieksämäeltä tulleita". Ja jos kerran liput on eikä varsinaisesti oo lippuja kysytty niin mun puolestani konnari saa juosta siinä ihan rauhassa eestaas. Minä näytän lipun sitte kun kysyy. Ennen sillä näyttämättä jättämisellä oli jotain merkitystäkin kun ei ollut tietylle päivälle nimettyä lippua vaan se oli voimassa kuukauden, jolloin pystyi matkustamaan vaikka koko kuukauden pummilla, kunnes konnari sattui kohdalle.
Ignorata? Vautsi sä oot viilee tyyppi.
Up