Miksi opettaja ei vastaa wilma-viesteihin? Pitäisikö valittaa rehtorille vai mitä tässä kehtaisi tehdä?
Kyse on lukiolaisesta, ja täysin opintoihin liittyvistä, tärkeistä asioista.
Yksi opettaja ei ole löytänyt koulun verkkoon ajallaan tallennettua tehtävää ja hylkäsi koko kurssin. Oppilas on yrittänyt viestiä hänelle, samoin vanhempi. Ei vastauksia.
Minä ymmärrän, ettei kaikkea ehkä huomaa eikä vastausta tule välttämättä samana päivänä, mutta noista on jo viikko.
Turhauttaa. Koska oppilas on opettajan armoilla arvostelun suhteen, ei mielellään nostaisi äläkkää asiasta, mutta kai se kohta on jo pakko.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Lukiolainen hoitaa jo asiansa itse. Todennäköisesti opet vaan ihmettelevät yhteydenottojasi...
Kuusitoistavuotias on vielä lapsi, ja jos opettaja ei viikon sisässä vastaa noin tärkeään kysymykseen - siis oppilaan itsensä lähettämään - niin totta kai minäkin sitä kysyin.
Eli kyllä, lapsi itsekin yritti jo.
Kyllä se minullekin kuuluu, saako lapsi hylätyn vai ei.
ap
Ehkä oppilaan kannattaisi yrittää etsiä käsiinsä kyseinen ope ihan livenä viestien sijasta? Vai onko kyseessä tuntiopettaja, jolla ei ole enää opetusta tässä jaksossa? Sairauslomalla oleva opettaja? Näissä tapauksissa opea tuskin saa Wilmasta kiinni.
Ja oppilas ei voi asiaa itse koulussa selvittää syystä, että___?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Lukiolainen hoitaa jo asiansa itse. Todennäköisesti opet vaan ihmettelevät yhteydenottojasi...
Kuusitoistavuotias on vielä lapsi, ja jos opettaja ei viikon sisässä vastaa noin tärkeään kysymykseen - siis oppilaan itsensä lähettämään - niin totta kai minäkin sitä kysyin.
ap
Jos lukion ekalla on jo saamassa hylättyä jossain aineessa, niin miettisin vakavasti onko tytön paikka ylipäätään lukiossa. Tai kiikuttaisin ainakin päälääkäriin.
Olet oikeassa, ap. 16-vuotias tarvitsee vanhempien tukea, toisinaan paljonkin. Teidän tapauksessanne hän tarvitsee sinua nyt.
Soita opettajalle! Kyllä viikossa olisi pitänyt ehtiä reagoida.
Jos ei vastaa wilmaan, niin puhelimeen kuitenkin. Jos sekään ei tehoa, soita rehtorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli lapsi oli koulussa kyseisen opettajan kanssa jutuissa?
Menette nyt sulosesti käsikädessä lapsen kanssa koululle selvittämään asiaa. Toki voitte myös soittaa, jos teiltä puhelin löytyy.
6. jatkaa.
Muista kysyä myös kurssin arvosteluperusteita. Jos kuulostavat kummallisilta, ota yhteyttä myös rehtoriin. Täällä AV:lla me osaamme vain kannustaa (tai lytätä, kuten asiaan kuuluu joidenkuiden osalta).
Yhden tehtävän vuoksi koko kurssin hylkääminen tuntuu äkkiä ajateltuna melkoisen julmalta - tietysti riippuu tehtävän laajuudesta, mutta silti yhden tehtävän tekemisestä tai tekemättä jättämisestä kurssin suorittaminen ei pitäisi olla kiinni. Ja teidän tapauksessanne on kysymys siitä, että opettaja ei löytänyt (!!!) kurssia verkosta.
Eikö opettaja ole koulussa enää ollenkaan, vai miksi asiaa ei voi kysyä kasvotusten?
Vierailija kirjoitti:
6. jatkaa.
Muista kysyä myös kurssin arvosteluperusteita. Jos kuulostavat kummallisilta, ota yhteyttä myös rehtoriin. Täällä AV:lla me osaamme vain kannustaa (tai lytätä, kuten asiaan kuuluu joidenkuiden osalta).
Yhden tehtävän vuoksi koko kurssin hylkääminen tuntuu äkkiä ajateltuna melkoisen julmalta - tietysti riippuu tehtävän laajuudesta, mutta silti yhden tehtävän tekemisestä tai tekemättä jättämisestä kurssin suorittaminen ei pitäisi olla kiinni. Ja teidän tapauksessanne on kysymys siitä, että opettaja ei löytänyt (!!!) kurssia verkosta.
Opettajalla ei taida olla kovin vahvat taidot atk saralla ja vahigossa hylkäisi koko kurssin. Ja jos vierastaa tietokonetta voi olla, että välttää myös wilmaa. Soittaminen on oikein oivallinen tapa edelleen ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos lukion ekalla on jo saamassa hylättyä jossain aineessa, niin miettisin vakavasti onko tytön paikka ylipäätään lukiossa. Tai kiikuttaisin ainakin päälääkäriin.
Luitko aloitusta ollenkaan?
Kyse kun ei ollut osaamisesta, vaan opettajan virheestä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö opettaja ole koulussa enää ollenkaan, vai miksi asiaa ei voi kysyä kasvotusten?
On hän. On pelottava opettaja, lapseni pelkää häntä ja haluaisi hoitaa asian wilmassa. Mutta joo, pakko kai patistaa.
Kumma vaan, kun wilmaa kehotetaan käyttämään, eikä simppeliinkään viestiin saa vastausta.
ap
Jos asia ei ratkea, kysy ryhmänohjaajalta.
Mikset ole jo soittanut, ap! Täällä AV:lla vain vastailet, kun pitäisi ryhtyä toimenpiteisiin.
No voi saatana jos 16v "lapsi pelkää opettajaa eikä siksi uskalla hoitaa asioita joista tulevaisuutensa on riippuvainen" niin onnea vaan elämään jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hän. On pelottava opettaja, lapseni pelkää häntä ja haluaisi hoitaa asian wilmassa. Mutta joo, pakko kai patistaa.
Kumma vaan, kun wilmaa kehotetaan käyttämään, eikä simppeliinkään viestiin saa vastausta.
ap
Menet työpaikallekin selvittelemään asioita kun lapsi pelkää pomoa?
Tämä opettaja kehottanut käyttämään wilmaa?
Lukiossa kurssin läpäisy on todellakin kiinni siitä, että kaikki vaaditut tehtävät on tehty. Yhdenkin tehtävän puute estää suoritus merkinnän.
Jos työ on talletettu ajallaan koulun verkkoon (eikä ope sitä löydä!) niin asia on helppo todentaa. Oppilas lähettää ihan kuvakuvan työstä ja lähettämisajasta ryhmänohjaajalle ja kurssin opelle.
Mutta en usko että näin tapahtuu. Kuka tahansahan olisi niin jo älynnyt tehdä eli ap lapsesi ei ole kurssia suorittanut niinkuin piti.
Olen opettaja ja jos jotain esseetä yms verkossa tai paperilla ei löydy niin ei se oppilas ole sitä silloin tehnyt eikä minulle tuonut tai lähettänyt.
Itse en vastaa Wilma-viestiin jos viesti on ns .askaa. Ei maksa vaivaa.
Kyllä ton ikänen vielä ihan oikeesti tarttee tukea opintoihin! Voikun mäkin oisin saanut...