Nyt aikuisten oikeasti. Mitä tulee ensimmäisenä mieleen kun joku sanoo opiskelevansa matematiikkaa?
Kommentit (57)
Ei rehellisesti sanottuna yhtään mitään.
Tukee mieleen älykäs, kurinalaisesti opiskeleva henkilö, ehkä vähän nörtti. Itse en ymmärrä matematiikasta juuri mitään.
Matikan tentti sujuu parhaiten laskuhumalassa.
Jonkinlainen antisosiaalinen putoaja. Lähinnä siks kun tunnen tällasen "matemaatikon".
Näin todella kärjistetysti: sulkeutunut ihminen joka hääräilee omien projektiensa kimpussa. :D
Varmasti on niitä sosiaalisiakin tyyppejä, mutta kuten sanoin tämä oli hyvin kärjistettyä..!
Matemaattisesti lahjattomana herättää kunnioitusta että on niin lahjakas matematiikassa. Jos on mies, hyvännäköinen ja mukava, niin aika hyvä mieskandidaatti.
Lähinnä, että ko. henkilö on kiinnostunut matematiikasta tai on ainakin siinä hyvä. Ei muuta.
Että on tosi älykäs. Mykistyn kunnioituksesta ja ajattelen että vau. Pieni kateuden pistos myös, koska itselleni ei suotu matikkapäätä yhtään.
Suoraan sanottuna tulee ensimmäisenä mieleen, että oliko se ykkösvaihtoehto vai halusiko tekniselle alalle tms.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos opiskelija on nainen?
Jos opiskelija on nainen, pidän todennäköisempänä, että hänen opiskelee haluaamansa alaa
-14
Trigonometria, yhtälöiden ratkaiseminen jne. Tosin ne käytiin läpi jo yläasteella. Ehkä yliopistossa käytetään isompia lukuja tms.
En kyllä ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi opiskella matematiikkaa nyt, kun joka kaupasta saa halpoja taskulaskimia.
Että täytyy olla tosi skarppi. Itse olin enemmän kieli-ihminen. Ja ehkä jotenkin idealistinen, kun ei ole mennyt rahan perässä kaupalliselle alalle. Positiivinen vaikutelma tulee minulle.
Ekana tulee mieleen että sai hyvän arvosanan kirjoituksissa ja meni opiskelemaan alaa mihin ei tarvinnut pääsykoetta.
Uteliasta kiinnostusta ja pohdintaa siitä, miten hyvä täytyy oikeasti olla mikäli matematiikkaa (yliopistossa). Kyllä nuo derivaatat, integraalit sun muut itseltäkin sujuu, mutta kykyni eivät olisi riittäväiset matematiikan opintoihin.
Että tykkää matikasta ja haluaa opettajaksi. Siihenhän heistä suurin osa päätyy....
Että varmasti mielenkiintoista