Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin vaimon olemaan enemmän kiinnostunut ja jakamaan raskaudesta?

yhteisen odotuksen kaipuu
22.03.2017 |

Meidän perheessä vaimo on se, joka ei tee aloitetta puhuakseen asioista ja on muutenkin passiivisempi osapuoli. Yleensä hän suunnittelee omat menonsa ja miettii omat juttunsa valmiiksi ennen kuin jakaa ajatuksensa minulle. Nykyisin jo onneksi jakaa, ainakin isoimmat.

Raskaana olleessaan (nyt 30. viikko) vaimo on ylläpitänyt samaa aloitteetonta linjaa. Minä olen se, joka ehdottaa lukisimmeko yhdessä vauvakirjaa, katsoisimmeko netistä synnytysjuttuja tai pohtisimmeko, miten jaamme perhevapaat. Minä olen meistä myös se, joka ottaa selvää asioista, tutkii sairaalojen synnytystilastot, etsii tietoa raskausruokavaliosta, hankkii vauvakirjat ja etsii tori.fi:sta vauvan tarvikkeita. Vaimo ei ole toistaiseksi tehnyt juuri mitään muuta kuin ollut raskaana ja hakenut Kelan äitiysavustuksen.

Mutta vaikka teenkin käytännön juttuja mielelläni, niin välillä vaimon passiivisuus kypsyttää minua isosti. Toivoisin, että hän jakaisi ajatuksiaan, myös niitä keskeneräisiä, ja kutsuisi minua yhteiseen keskusteluun. Etenkin kun odotamme yhteistä ensimmäistä lastamme, mikä on minullekin valtavan iso juttu, haluaisin jakaa asioita. Vaimo vai ei jaa spontaanisti juuri mitään. Miten saisin hänet mukaan paremmin? Nyt minusta tuntuu, ettei häntä edes kiinnosta vauvan tuloon liittyvät asiat. Ei hän ollut miettinyt synnytystäkään ennen kuin avasin keskustelun viikko sitten.

Tai sitten häntä ei vain kiinnosta jakaa niitä minun kanssani.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun vaimolla on toinen. Tai miksi se jakaisi raskaudesta, jos ei se jaa muustakaan?

Vierailija
2/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille tilaa. Vaikutat päällepäsmärille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njääh, kyllä se vauva sieltä syntyy ilman synnytystietojen katsomistakin.

Vierailija
4/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi vai eka yhteinen lapsi?