Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanja, Kreikka vai Turkki?

Vierailija
22.03.2017 |

Ensimmäinen ulkomaan reissu suunnitteilla kesälle. Mistä matkailu kannattaa aloittaa? Pakettimatkan otan ja ehkä all inclusive. Rantaloma.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein auennut mitä sä haet. Jos pelkkä turistirysä riittää niin sinne sitten. Itse tykkään kierrellä paikkoja ja rannoilla en jaksa paria tuntia kauempaa viihtyä.

Sinkkumies

Vierailija
22/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mitä parhain aika matkustaa Turkkiin. Lisäjännitystä aivan ilmaiseksi. Ei se mikään terrori isku sinuun osu. Yhtä hyvin voi pelätä kukkaruukun putoavan päähän kun kävelee kadulla. Kuka siis välttelee kadulla kävelyä?

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosissaan ole vaarallinen.

Enemmän varoisin Euroopan lomakohteita.

Vierailija
24/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa on ihan kivoja rysiä matkaesitteet puolillaan ja melkovarmasti hyvää säätä. 

Sinkkumies

Vierailija
25/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Turkkiin missään nimessä. Kreikka on ok jos ei mene niille pakolaissaarille, joita ovat ainakin Lesvos, Kos, Chios, Samos, Kalymnos, Leros... ne itäisimmät, lähellä Turkin rannikkoa olevat Dodekanesian saaret.

Kossilla ei näkynyt syksyllä yhden ainoaa pakolaista. Vaikka kierrettiin koko saari.

Kreikka on "siivonnut" pakolaiset saariltaan pois hyvin tehokkaasti omille leireilleen.

Nämä huutelut on just niiltä ketkä lukee vaan lehtiä vaan ei ikinä matkusta viroa edemmäs.

Turkissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta nyt liian levotonta ja arvaamatonta matkusteluun.

Kreikkaan itse aion lähteä. Myös Kypros kiinnostaa.

Vierailija
26/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan Turkkiin. Näin sanoo 30 vuotta lentänyt tuttavani äiti. Hän ei ole koskaan käsittänyt, miten jotkut voivat mennä lomalle Turkkiin.

Mä menisin Espanjaan. Kreikkakin ihan kiva.

Buahaahaa. No jos 30v lentänyt tuttavasi äiti ei ymmärrä turkin matkailua niin täytyyhän siinä olla jotain vikaa. :D :D

Joo en itsekkään nyt lähtisi turkkiin, mutta tämä kommetti on idiootein mitä olen kuullut aikoihin.

Itse et ilmeisesti matkustele?

Vierailija
27/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 3 vuotta sitten Ateenassa, 2 vuotta sitten Istanbulissa ja viime vuonna Lissabonissa. Kaikki olivat hienoja kaupunkeja ja kaikeksi yllätykseksi kaikissa oli rantakin. Täytyy olla todella huono tuuri, että päätyy pommi-iskun kohteeksi. Auton alle kuolee joka paikassa paljon todennäköisemmin. Mutta sen sisäistäminen vaatisi rationaalista ajattelua.

All-inclusive on minusta todella tylsä ratkaisu.

Vierailija
28/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Ei tosissaan ole vaarallinen.

Enemmän varoisin Euroopan lomakohteita.

Viime keväänä Usa ja Israel varoittivat kansalaisiaan matkustamasta Turkkiin ja kehoittivat siellä jo olevia lähtemään kiireesti pois. Ilmeisesti tiedustelupalvelulla oli jo tietoa lähestyvästä sotilasvallankaappausyrityksestä. Eli ei missään nimessä Turkkiin, ei ole vieläkään vakaa ja rantalomakohteita on Turkin poliisin mukaan vaikea suojella.

Vierailija
29/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka on aika laaja käsitys samoin kuin Espanja. Molemmissa on niitä halpoja ja niitä kalliita alueita. Ne kreikkalaiset saaret, jotka ovat lähellä Turkkia (+Ateena), niin siellä on aika paljon niitä pakolaisia. Eli valitsisin jonkin saaren kauempaa Turkkia. En kuitenkaan ole kokenut että pakolaiset olisivat käyttäytyneet uhkaavasti. Etelä-espanjassahan on sitten vähän samanalainen ongelma Afrikasta tulleiden kanssa... ja voivat käyttäytyä uhkaavasti.

Santorini ja Mykonos ovat kalliita ja erittäin ruuhkaisia kesällä, mutta muualla huommattavasti edullisempaan ja rauhallisempaa.

Henkilökohtaisesti mä valitisin Kreikan. Turkkissa käynyt kerra ja ei ikinä uudelleen. Ja Espanjassa on aika paljon örveltäviä brittituristeja...

Vierailija
30/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku kuulostaa näistä parhaalta.

Vierailija
31/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku kuulostaa näistä parhaalta.

Aurajoki haisee.

Vierailija
32/37 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi reissuksi ottaisin varmaan Espanjan, tällä iällä, mutta ilman sitä allincciä. Kuka haluaa homehtua siihen hotelliin?

Vierailija
33/37 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki siinä mielessä, että paljon katsottavaa jos pitää antiikin paikoista, mutta nykyään aika kallista.

Espanja huomattavasti edullisempi, kuin Kreikka jos ajattelee vain normaalia elämää, eli ruokaostokset ja juhlinta. Kaupassa todella edullista esim. olut 0,33 on 5€ laatikko 24 kpl sekä kirkas alkoholi 5-7€ litran pullo. Päivittäis ruokaostot edullisia.

Riippuu tietenkin paikasta missä ostokset tekee. Saahan rahaa menemään jos vallan huippupaikoilla on 

syömässä.

No menee sitä kyllä muutenkin koska kaikki olevinaan halpaa ja siksi pitää törsätä.

Kreikassa myös antiikin paikkoja, mutta aika paljon "kesympiä" mitä Turkissa. Espanjassa ei mitään.

Vierailija
34/37 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset ovat vieraanvaraisia ja kreikkalainen ruoka on ihanaa.

Espanjalaiset ovat tylyjä ja ruoka on keskinkertaista.

Vierailija
35/37 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on kylläkin kalliimpi kuin Kreikka.

terv. molemmissa kesän 2017 aikana käynyt

Vierailija
36/37 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka ja Espanja ovat molemmat ok. Turkissa en ole ollut. Joidenkin tuttujen mukaan sekin on kiva paikka mutta nyt taitaa olla huono aika mennä sinne. Nykyään täytyy tietysti olla vähän varuillaan joka paikassa.

Vierailija
37/37 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa on tosi hyviä hotelleja, vaikkei moni usko, esim. Sidessä, tosi tasokkaita all inc hotelleja ja edullinen hintataso muutenkin. Olen matkustellut paljon eri puolilla maailmaa ja kahden Turkin matkamme hotellien taso ja ihana ruoka yllätti minunkin ennakkoluuloisen mieleni. Alanyassa tosin en ole käynyt, onko se syynä huonoihin mielikuviin, ehkä? Neljän tai viiden tähden hotellin saa samalla hinnalla kuin muualla joutuu maksamaan keskitason majoituksesta. Vaikka turistialueilla onkin rauhallista, en menisi sinne tällä hetkellä, koska maan poliittinen tilanne on niin ristiriitainen, ikävää hotelliyrittäjille ja turismin parissa toimiville.

Kreikka on ikisuosikkini, monia hienoja saarikohteita, ei luksusta niinkään, mutta ne maisemat ja tunnelma! Hintataso noussut viime vuosina, kuten Espanjassakin. Paljon edullisempaa kuitenkin kuin Suomessa. Minnehän ap lopulta päätyi, olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan