Minne mennä kun kotiin ei voi mennä
Eli ongelmana on nyt se, että en voi mennä kotiin. Enkä tiedä minne mennä. Periaatteessa siis "karkasin" kotoa koska olen alaikäinen. Ja nyt en tiedä minne mennä.
Ja nyt tarkennukseksi, lähdin, koskä äitini tuli huoneeseeni huutamaan et olen tehnyt asian x ja y ja että olen ihan kamala ihminen, hakkasi minua ja rikkoi tavaroitani yms
Kommentit (17)
Soita 112.
Kerrot tilanteen ja saat apua.
Sinut on pahoinpidelty. Se on rikos. Sinä ja perheesi tarvitsette apua. Saat sitä soittamalla 112; paikalle tulee poliisi ja päivystävä sosiaalityöntekijä. Pääset sostyöntekijän kautta turvalliseen paikkaan yöksi.
Tää nyt ei paljo tämän hetkiseen tilanteeseen auta..
Ja en uskalla soittaa 112.. en halua poliisin kanssa tekemesiin
Onko sinulla sukulaisia joille voit soittaa? Voit myös soittaa Mannerheimin lastensuojeluliiton puhelimeen ja saat neuvoja tai sosiaalipäivystykseen. Asiat kyllä järjestyvät. Tsemppiä.
Jonkun kaverin luo aina pääsee, jos ei halua sen suurempaa juttua tästä.
No niin... Rauhoitupa vähän ja luovu tuosta marttyyriasenteestasi. Ajattele asioita puolueettomasti, eikö sinussa ollut mitään vikaa? Liioittelitko vähän tuota hakkaamista? Jos et liioitellut niin oikea paikka on sitten terveyskeskus ja vammojen mukaan hoito ja huostaanotto. Mutta jos liioittelit niin myönnä oma osuutesi tästä draamasta ja mene kotiin sopimaan äitisi kanssa. Älä käyttäydy lapsellisesti ja katoa aiheuttaen lisää huolta olinpaikastasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tarkoittaisi sitä, että joutuisit itse ongelmiin tai syytetyksi mistään.
Onko jotain syytä, miksi et halua poliisin kanssa tekemisiin? Ei ongelmia kannata paeta vaan alkaa selvittämään keinolla tai toisella. Vaikka jonkun luotettavan aikuisen kanssa.
Googleta nuorten turvatalo. Saat paikkakuntaasi lähimmän talon tiedot. Jos tämä ei ole provo, niin olet oikeasti avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kotiisi tai muualle turvalliseen yösijaan mene, tulet joka tapauksessa olemaan poliisin kanssa tekemisissä.
Poliisi ei tiedä keitä Helsingin telttaleirissä on.
Oletko ärsyttävä? Jos olet, mene jonnekin missä on peili ja katsele siitä itseäsi.
Jos olet viaton ja äitisi on mielisairas, niin tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus.