Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, nyt on valoa näkyvissä tunnelin päässä. Ratkaisu on Uusikaupunki!

Vierailija
22.03.2017 |

Sinne siis!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen olen parin tuttavan puolesta, jotka ovat sieltä saaneet töitä.

Vierailija
2/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen koulutus pitää olla jotta pääsee sinne autotehtaaseen, sitä vaan mietin.

ei sinne varmaan ihan noin vaan kuitenkaan marssita töihin, vaikka heillä onkin pulaa työntekijöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan autonrakentajilla varaa rakentamaansa autoon ?

Vierailija
4/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta sataa tuhatta työpaikkaa siellä on oikein tarjolla?

Vierailija
5/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko sinne siis myös toimistotyöläisiä, joilla ei muusta ole kokemusta? Epäilen...

Vierailija
6/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millainen koulutus pitää olla jotta pääsee sinne autotehtaaseen, sitä vaan mietin.

ei sinne varmaan ihan noin vaan kuitenkaan marssita töihin, vaikka heillä onkin pulaa työntekijöistä.

ei vältsisti mitään koulutusta tarvita, mutta riittävä fyysinen kunto pitää olla.

Vierailija
7/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat työpaikkaa jaettuna kaikille työttömille. Hyvä ratkaisu!

Vierailija
8/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruskoulupohjalla pääsee ilman aikaisempaa työkokemusta. Ei vaadita opistotason papereita siihen, että väännät yhtä ja samaa ruuvia 40h viikossa.

Vierailija
9/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amiksen autolinja kun on suoritettu niin suoraan sisään ja tehdas kouluttaa tehtäviin.

Vierailija
10/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin työkkärin tilaisuudessa että onkohan mahdollisuuksia jos ei ole ikinä ajanut autoa tai ei ole koskaan saanut työnteolla kasaan säästöjä ajokorttia varten ja kysyin myös miksi työvoimatoimistolta saa atk-ajokortteja mutta tälläinen nelikymppinen pitkän työuran tehnyt ihminen ei saa ajokorttiin rahaa tai pelkästään sitä korttia.

Vastaus oli naureskelevan tyly että jos minulla ei ole autoa ja en ole ajanut koskaan niin tuskin minua kiinnostaa autoteollisuus jne.

Ei ottanut kantaa siihen miksi minulla ei ole ajokorttia ja kannattaako työnteko tietyillä matalapalkka-aloilla koska kaikki tililtä mennyt menee vuokraan ja oikeastaan mihinkään muuhun ei sitten jääkkään rahaa.

Tein pikaiset laskelmat että autotehtaan palkka oliis vähän parempi mutta tuskin minulla olisi koskaan varaa autoon ja sitä kautta parempaan työllistymiseen Suomessa.

Vierailija
11/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kuvitelko että rakennatte auton yksin alusta loppuun. Se työ on yksitoikkoista, samassa työpisteessä olemista ja sun tehtävänä on esim kiinnittää yksi ruuvi vaikka oven saranaan. Siihen menee todella pieni hetki ja liikkuvalla linjastolla tuleekin jo seuraava auto jonka oven saranaan ruuvaat ruuvin.

Sinne vaan töihin kaikki kynnelle kykenevät.

Vierailija
12/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tehdä kiireessä tiimin paineen alla tylsää työtä liukuhihnalla kolmessa vuorossa kympin tunti niin siitä vaan hakemusta sisään. Kouluttavat, ei tarvi olla ainakaan kokoonpanolinjalle koulutusta.

Vierailija
13/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt kuvitelko että rakennatte auton yksin alusta loppuun. Se työ on yksitoikkoista, samassa työpisteessä olemista ja sun tehtävänä on esim kiinnittää yksi ruuvi vaikka oven saranaan. Siihen menee todella pieni hetki ja liikkuvalla linjastolla tuleekin jo seuraava auto jonka oven saranaan ruuvaat ruuvin.

No kiitos! En sitten haekaan. Mä kun luulin, että saan kasata sen hienon kaaran alusta loppuun ihan itse.

Vierailija
14/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tehdä kiireessä tiimin paineen alla tylsää työtä liukuhihnalla kolmessa vuorossa kympin tunti niin siitä vaan hakemusta sisään. Kouluttavat, ei tarvi olla ainakaan kokoonpanolinjalle koulutusta.

No sit mä haluun kyllä vaan mieluummin maata perse homeessa sohvalla.

Vierailija
15/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo työ olla muuta kuin sen yhden ruuvin kiristämistä. Ja onhan siellä myös testaajia, maalareita, sähköasentajia jne.

Mutta lorvijaltahan ei koskaan lopu tekosyyt mm. työn yksitoikkosuuteen vedotessa.

Hesarilla olin ensimmäisessä työpaikassa lehtipinkan toisen päälle nostajana linjalla. Siis 25:n - 75:n lehden nippu toisen päälle. Ammattitaidottoman työtä, mutta yötyönä hyvin ansaitsi. Nykypalkkana n. 166€/2vk.

Siitä se työura urkeni, eikä ollut moittimista tuossakaan.

Koettakaapas vaan nousta sieltä sohvalta ja Uuteenkaupunkiin!

Vierailija
16/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun-Uudenkaupungin rata täytyisi saada kyllä kuntoon.

Vierailija
17/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 työpaikkaa ei paikkaa 100 000 vajetta, mutta on sentään jotain. 

-

Meikä on kokoonpannut kaivureita, dumppereita ja kaivoskoneita. Ei ole lepolassen hommaa tuo Uudenkaupungi duuni. 

Vierailija
18/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi oikeesti kuvitella sitä hommaa tollaseksi!  Katsokaa vaikka video autotehtaasta, niin näette, että se on aika kaukana tuosta kuvauksesta.

Vierailija
19/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin työkkärin tilaisuudessa että onkohan mahdollisuuksia jos ei ole ikinä ajanut autoa tai ei ole koskaan saanut työnteolla kasaan säästöjä ajokorttia varten ja kysyin myös miksi työvoimatoimistolta saa atk-ajokortteja mutta tälläinen nelikymppinen pitkän työuran tehnyt ihminen ei saa ajokorttiin rahaa tai pelkästään sitä korttia.

Vastaus oli naureskelevan tyly että jos minulla ei ole autoa ja en ole ajanut koskaan niin tuskin minua kiinnostaa autoteollisuus jne.

Ei ottanut kantaa siihen miksi minulla ei ole ajokorttia ja kannattaako työnteko tietyillä matalapalkka-aloilla koska kaikki tililtä mennyt menee vuokraan ja oikeastaan mihinkään muuhun ei sitten jääkkään rahaa.

Tein pikaiset laskelmat että autotehtaan palkka oliis vähän parempi mutta tuskin minulla olisi koskaan varaa autoon ja sitä kautta parempaan työllistymiseen Suomessa.

Tilanne on ollut pitkään sellainen tietyillä aloilla että säästöön ei jää mitään. Eli ei voi nousta ylöspäin. Edes ajokorttiin ei saa koko aikuiselämänsä aikana kovasti työskennelleenä rahaa säästöön.

Sen lisäksi ei sitten ole varaa ajallisesti käydä kouluttautumassa.

Eli köyhyysloukko on ihan totta.

Vierailija
20/62 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä pulaa kuitenkaan taida olla. Ja joo, ottavat toimistotyöläisiä. Kerran olen Uudessakaupungissa käynyt. Ongelma mennä sinne töihin, jos olisin työtön, olisi tosi hankala matka. Kuljin viisi vuotta hankalaa työmatkaa, mitä ei päässyt julkisilla, mutta ei sentään noin hankala. Olin kyllä ihan poikki, onneksi meillä on nyt työpaikat samassa kaupungissa ja lapset kasvaneet omillaan toimeentuleviksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän