kuinka perkeleen kauan toimeentulotukihakemus oikein voi olla "käsittelyssä"???
Kommentit (17)
Jaa'a en tiedä kun en koskaan ole hakenut avustuksia.
Sivuilla lukee, että eka kolme viikkoa.
Poikani on laittanut jatkohakemuksen maaliskuulle helmikuun lopussa. Ei ole vieläkään tullut päätöstä. Reilu viikko sitten oli soittanut ja silloin oli sanottu, että menee nyt käsiteltäväksi. Eli kauan voi mennä.
Itsellä korjauspyyntö 28.2. Ei mitään tapahtumaa kelan sivuilla.
Onko siellä kaikissa hakemuksissa käsittelyajat muuta kuin luvataan?
Pari kolme viikkoa. Huvittavaa omalla kohdallani on kaksi asiaa.
Hain tt-tukea nyt maalis- ja huhtikuulle ( viime kuun puolella) ja nyt tukipäätös on tehty neljälle kuukaudelle aina kesäkuun loppuun asti.
Toinen seikka on se, että sain syksyllä sossusta tt-tukea n. 420 euroa, nyt kela maksaa vain 290 euroa.
Mitään logiikkaa ei kelan toiminnassa tunnu olevan.
Mulla on asumistukihakemus vetämässä, onkohan niidenkin käsittelyajat pidemmät kuin mitä normaalisti?
mee sinne räyhäämään niin tekevät sun hakemuksen heti
Vierailija kirjoitti:
Mulla on asumistukihakemus vetämässä, onkohan niidenkin käsittelyajat pidemmät kuin mitä normaalisti?
Itselläni kesti asumistuen saaminen melkein 4 vkoa.😑
Mä tein 6.3. ja sain tänään 22.3. päätöksen, että 12 arkipäivää vei päätöksen tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Hain tt-tukea nyt maalis- ja huhtikuulle ( viime kuun puolella) ja nyt tukipäätös on tehty neljälle kuukaudelle aina kesäkuun loppuun asti.
Toinen seikka on se, että sain syksyllä sossusta tt-tukea n. 420 euroa, nyt kela maksaa vain 290 euroa.
Ei vaan kelan toiminnassa nimenomaan on logiikka ja laskelma lasketaan kaikille samalla tavalla sen sijaan että mukavalle asiakkaalle annettais vähän enemmän ja ikävälle vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kesti asumistuen saaminen melkein 4 vkoa.😑
Okei, kiitti tiedosta, mulla tulee vasta kohta kolme viikkoa täyteen. Onneksi ei ole mikään hengenhätä sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain tukea helmikuussa maaliskuulle. Maaliskuussa sain päätöksen, joka oli tehty saman tien kesäkuun loppuun saakka. Minulle kävi päinvastoin: sain sossusta tukea aikaisemmin 140 euroa kk ja nyt kelasta yli 200 euroa. En tosiaankaan meinaa kysellä miksi täysin samoilla tuloilla ja menoilla saan nyt enemmän :) Tyytyväinen olen kelan toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän on ollut uutissa paljonkin, että sossu maksoi kenelle sattui liikaa ja tädit antoi tunteiden vaikuttaa päätöksiin. Siimaa annettiin tarkistamatta mitään. KELA on tarkempi ja vaikka se monia tällä hetkellä harmittaa niin pidemmällä tähtäimellä on kaikkien etu, että toimeentulotuki ja määräytymisperusteet on yhdenvertaisia ja läpinäkyviä.
Vierailija kirjoitti:
?????
7 arkipäivään Kelan pitäisi pystyä, mutta kun hakemuksia on paljon, niin se venyy hieman yli, mutta se on jtn. 9-13 ARKIpv. mikä kestää päätöksen saamisessa tällä hetkellä. Kun haet toim.tulotukea, niin hakemuksen saapumisesta Kelaan aletaan laskemaan se 7pv. ja vain arkipäivät lasketaan, eli toki se tuntuu pitkältä ajalta, kun päätöksen saamiseen menee useampi viikko.
Kauan.