Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Susanna Katajiston kuolema

Vierailija
22.03.2017 |

Tietääkö joku millaisessa onnettomuudessa menehtyi?

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuoli Susanna ja kukaan ei tunnu tietävän mihin.

Vierailija
122/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Oskari Katajisto Martti Katajiston poika, vaan tietääkseni kotoisin jostakin Pohjanmaan suunnalta. Martti Katajistolla oli Teija Sopasen kanssa kaksi lasta, joista kumpikaan ei ole nimeltään Oskari.

Teija Sopasella oli lapsia Matti Oraviston kanssa. Martti Katajisto oli paremminkin peräröörin rassaajia, joten hänellä ei taida olla lapsia.

en ymmärrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin Oskarin isän, hän on kuollut joku vuosi sitten.

Mä tunnen yhden Oskarin (ei kylläkään Katajisto). En tosin ole nähnyt vuosiin enkä yhtään tiedä mitä hänelle kuuluu.

Rippikoulussa oli myös yksi Oskari, oli heikkolahjainen ja yhdessä välissä oli pesulassa töissä. Nomen ist omen.

Aloitin koulutaipaleeni v.78 ja luokkakaverina oli Oskari (ei kylläkään Katajisto). Ei mitään hajua, mitä hänelle nykyisin kuuluu, toivottavasti hyvää.

Vierailija
124/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin Oskarin isän, hän on kuollut joku vuosi sitten.

Tarkoitatko tunnettua näyttelijää Martti Katajistoa, vai oliko hän vain biologinen isä?

MK was gay

Parkanosta kotoisin ja kyllä tuo vaalea naisten päiväuni oli g ay.

Kaikki tiesi, mutta kukaan ei ääneen sanonut, että jo tuolloin sai olla mitä oli. Mummo kertoi asiasta jo aikoja sitten, samalta kylältä ja saman ikäinen.

Vierailija
125/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sen verran kommentoida, että aikanaan baarissa mun seuraan lyöttäytyi mies, joka muistutti tosi paljon mun serkkua. Oikein etoi, kun se yritti suudella mua, en ilkeä edes kuvitella että joku on oikeesti ollut sängyssä serkkunsa kanssa.

Vierailija
126/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sen verran kommentoida, että aikanaan baarissa mun seuraan lyöttäytyi mies, joka muistutti tosi paljon mun serkkua. Oikein etoi, kun se yritti suudella mua, en ilkeä edes kuvitella että joku on oikeesti ollut sängyssä serkkunsa kanssa.

Vierailija
127/153 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka Oskari??

Oskari Olematon Nollakatu nolla.

Vierailija
128/153 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikasta kotoisin tämä Oskari.

Vierailija
129/153 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurikasta kotoisin tämä Oskari.

Ja ropsua eväsnä, sanotaan.

Isänsä MATTI, kova metsämies, ajeli pakettiautolla koira etupenkillä, asui Jalasjärvellä.

Koira heiluttaa aina häntäänsä kun mies tulee reissultansa toisin kuin vaimo, Matin luonnehdintaa.

Vierailija
130/153 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin useita vuosi Pohjois-Savossa sairaanhoitajana ja siellä näkyi selvästi sukupolvia jatkuneiden myös serkus- ja sisarusliittojen tulokset.

Miten se muka näkyi?

Tutustupa ns. suomalaiseen tautiperintöön. Paikoin Itä- ja Pohjois-Suomessa esiintyy perinnöllisiä sairauksia, jotka ovat muualla maailmassa hyvin harvinaisia, ja joiden keskittyminen noille alueille johtuu juurikin sisäsiittoisuudesta.

Vierailija
131/153 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin useita vuosi Pohjois-Savossa sairaanhoitajana ja siellä näkyi selvästi sukupolvia jatkuneiden myös serkus- ja sisarusliittojen tulokset.

Miten se muka näkyi?

Tutustupa ns. suomalaiseen tautiperintöön. Paikoin Itä- ja Pohjois-Suomessa esiintyy perinnöllisiä sairauksia, jotka ovat muualla maailmassa hyvin harvinaisia, ja joiden keskittyminen noille alueille johtuu juurikin sisäsiittoisuudesta.

Paitsi tuolla ja Lähi-Idässä, serkusavioliitot ovat olleet yleisiä Euroopan kuninkaallisten keskuudessa.

Kyllähän ne jonkin verran perinnöllisten sairauksien, epämuodostumien ym. riskiä lisäävät.

Vierailija
132/153 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka Oskari??

Oskari Olematon Nollakatu nolla.

Läskiset portaat ja luurankohissi. Oven päällä luki, että Oskarin tissi.

Vierailija
133/153 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se muka näkyi?

Ei niitä ” banjonsoittajiakaan” siellä ihan vilisemällä vilise. Jos serkusavioliittojen perinne jatkuisi vielä muutaman kymmenen sukupolvea, niin oltaisiin liki lähi- itäläisten tasolla.

Vierailija
134/153 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teija Sopasella oli lapset Matti Oraviston kanssa, ei Martti Katajiston

Vierailija
135/153 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin useita vuosi Pohjois-Savossa sairaanhoitajana ja siellä näkyi selvästi sukupolvia jatkuneiden myös serkus- ja sisarusliittojen tulokset.[/quote

...

Monet Suomessa esiintyvät geenivirheet altistavat lukuisille eri sairauksille.

Maamme eristyneet olot ovat olleet hedelmällinen maaperä harvinaisten geenimutaatioiden syntymiselle. Kaiken takana on väestöhistoria: vielä 1600-luvulle asti suomalaiset elelivät onnellisina rannikkoseuduilla ja Savossa, kunnes Ruotsin kuningas määräsi maanviljelyssä taitavia savolaisia muuttamaan pohjoisemmas suojelemaan itärajaa.

– Näin Suomeen syntyivät niin sanotut sisäiset isolaatit, jotka ovat pieniä yhdyskuntia, joissa ihmiset elivät vuosisatoja hyvin pienissä porukoissa. Suurin näistä on Kuusamo, jonne muutti 1600-luvun lopulla 40 perhettä. Suurin osa kuusamolaisista on näiden perheiden jälkeläisiä, professori Aarno Palotie kertoo.

Tutkimukset ovat näyttäneet toteen, että osa kuusamolaisista kantaa geeniä, joka lisää poikkeuksellisen voimakkaasti skitsofreniariskiä.

– Jos ihminen perii tämän geenin joko isältä tai äidiltä, niin riski sairastua skitsofreniaan on kaksinkertainen. On tavattu vain neljä sellaista ihmistä, jotka ovat perineet geenin sekä isältään että äidiltään ja heillä kaikilla on todettu joko skitsofrenia tai älyllisen kehityksen viivästymä, Palotie sanoo.

Lähde: Iltasanomat

Sittenhän 70-luvun suosikki jännityssarja "vaarallinen mutantti" sopi suomalaisille hyvin.

Vierailija
136/153 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vähän hävennyt sitä, kun olen jotenkin "sekarotuinen" suomalaiseksi.  Eli minussa on eteläpohjalaista, pohjoispohjalaista ja savolaista verta.  Mutta tämän avartavan keskustelun myötä alankin ylpeillä omalla taustallani.  Ilmankos olen niin terveälyinen moneen suomalaiseen verrattuna!  Enkä ollenkaan ymmärrä suomalaista nyrpeyttä ja nurkkakuntaisuutta. 

Vierailija
137/153 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskari oli vaatimattomasti sanoen  l o i s t a v a   Kivinokan kesäteatteri  Kuumat linjat -näytelmässä!  

Siis aivan hersyvä. Uskomaton kyky!.   Koko näytelmä ja komedia olivat pitkälti hänen varassaan, vaikka rooleja oli lukuisia.  Aivan loistava.   Toivottavasti hän saa elämänsä lopulta kuntoon ja ilahduttaa meitä muissakin rooleissa näyttelijän taidoillaan.   Myös   Via Cruciksen Juudaksena keväällä 2015 hän oli loistava.  Joillakin on vain se kyky keskittyä ja heissä on sopivaa karismaa.  Sitä Oskarissa on näyttelijänä paljon, paljon enemmän kuin muissa.  Ehkä hänen inhimillisyytensä ilmenee näin, mutta sen kääntöpuoli tuo sitten hankaluuksia elämään.    Toivon Oskarille, lapselleen ja perheelleen kaikkea hyvää! 

Vierailija
138/153 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskari oli vaatimattomasti sanoen  l o i s t a v a   Kivinokan kesäteatteri  Kuumat linjat -näytelmässä!  

Siis aivan hersyvä. Uskomaton kyky!.   Koko näytelmä ja komedia olivat pitkälti hänen varassaan, vaikka rooleja oli lukuisia.  Aivan loistava.   Toivottavasti hän saa elämänsä lopulta kuntoon ja ilahduttaa meitä muissakin rooleissa näyttelijän taidoillaan.   Myös   Via Cruciksen Juudaksena keväällä 2015 hän oli loistava.  Joillakin on vain se kyky keskittyä ja heissä on sopivaa karismaa.  Sitä Oskarissa on näyttelijänä paljon, paljon enemmän kuin muissa.  Ehkä hänen inhimillisyytensä ilmenee näin, mutta sen kääntöpuoli tuo sitten hankaluuksia elämään.    Toivon Oskarille, lapselleen ja perheelleen kaikkea hyvää! 

Olen myös nähnyt hänet näyttämöllä ja hän oli hyvä.

Vierailija
139/153 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hauskaa ei olekaan ollut aikoihin, viimeks ku anoppii naarattiin väärästä järvestä;-)

Joku kysyy kysymyksen ja jo toisessa kommentissa puhutaan hevosen päästä tai avaruusolioista. Viihdettä parhaimmillaan,-)

Vierailija
140/153 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat oli serkuksia. Isäni kiusattu siitä ja lopulta ei jaksanut elämää. Itse kuullut samalta kiusaajalta olevani sukurutsa jo ala-asteells ja jättänyt jälkensä. Multa oli lasten teko kielletty rutsana hänen puheiden mukaan. Olen Äiti useammalle ja asun noista kaukana nykyään. Psyykkeeseeni on vaikuttanut paljon.