Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mulle tapahtuu??? APUA

Vierailija
22.03.2017 |

Tänään aamulla kun olin herännyt ja käynyt ylhäällä, niin menin sen jälkeen vielä vähäksi aikaa nukkumaan. En muista unta tarkkaan, mutta ennenkuin heräsin, niin tunsin, että nukuin jonkun naisen vieressä ja pidin hänestä kiinni, ja samaan aikaan joku tarttui minuun kylkiin kaksin käsin kiinni ja puristi. Sen jälkeen yritin huutaa isälleni, mutta en saanut huudettua vaikka yritin. Sen jälkeen heitin lasin pöydältä seinään päin, mutta se jäi leijumaa ilmaan, ikäänkuin joku olisi painanut pause nappulaa.

Saattoiko kyseellä olla jotain helvetin pahoja halluja, vai oliko tämä tyyliin jotain valveunta vai normaalia painajaista?? Sen jälkeen havahduin ja heräsin, ja olin varma tuntui että se oli oikeasti tapahtunut (ei tietenkään todellisuudessa), mutta se tuntui NIIN todelta.. Osaisiko joku kertoa mistä oli kyse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koit unihalvauksen

Vierailija
2/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, unihalvaus. Aika yleisiä.

Vierailija
4/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen unihalvaus. Googlaamalla löydät tietoa. Ei ole vaarallista.

Vierailija
5/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät kaksoisulottuvuudessa. Kaksi elämää rinnakkain.

Vierailija
6/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko unihalvaus ennustaa tai millään tavalla liittyä psykoosiin? Mulla on myös iltaisin tullut semmoisia ns. epäloogisia ajattelukohtauksia, että olen ollut täysin hereillä ja alkanut ajattelemaan ihan outoja ja epäloogisia asioita, ja kohta havahtunut ja alkanut miettimään, että mitähän ihmettä mä äsken ajattelin, en edes muistanut niitä kunnolla havahtumisien jälkeen.

Anyone?

ap

Vierailija
7/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että unihalvaus ennustaisi psykoosia.

Vierailija
8/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaus ei liity psykoosiin. Viestissä 6 kuvailemasi poissaolokohtaus kuulostaa sekin pikemminkin lievältä epileptiselta kohtaukselta jos nyt ylipäänsä on jotain muuta kuin stressiä ja väsymystä. Vallankin jos nuo on tulleet illalla sängyssä, olet vain ollut jo puoliunessa eikä ole syytä huoleen.

Vierailija
9/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuo sekava ajattelu voisi olla?

Vierailija
10/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
12/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sekava ajattelu on tuttua. Unen ja valveen rajalla aivan pimeitä ajatuksia, sellaista unilogiikkaa (eli ei logiikkaa). Olen itse tulkinnut sen niin, että aivoni ovat samaan aikaan menossa unille ja jotenkin "liian hereillä", mistä seuraa näitä tuntemuksia. Näen myös joskus esim. kasvoja edessäni tms. kun silmäni ovat kiinni, menee samaan kategoriaan. Ihan terve olen tähän ikään ollut päästäni. :D

N 45

Vierailija
13/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis eikö unihalvauksessa ole koko keho ns. halvaantunut sillain että mitään raajoja ei voi liikuttaa? Mä siinä unihalvauksessa pystyin liikuttamaan käsiä, mutta esim. ääntä ei lähtenyt suusta vaikka kuinka yritin huutaa ja karjua..? Eli olikohan kyseessä edes unihalvaus?

ap

Vierailija
14/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä se, että en muista nyt enää ollenkaan sitä tilannetta kun siitä heräsin, onko tämä ihan normaaliua myöskään??

ap

Vierailija
15/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis eikö unihalvauksessa ole koko keho ns. halvaantunut sillain että mitään raajoja ei voi liikuttaa? Mä siinä unihalvauksessa pystyin liikuttamaan käsiä, mutta esim. ääntä ei lähtenyt suusta vaikka kuinka yritin huutaa ja karjua..? Eli olikohan kyseessä edes unihalvaus?

ap

Itse nään usein päiväunilla juurikin tuon tyylisiö unia, mutta ei yhtään pelottavia. Usein esim saatan nousta sängystä ja lähteä lentoon. Unet on todella toden tuntuisia ja nykyään kun tiedostan niiden olevan unta niin pystyn jopa jonkin verran ohjaamaan unia haluamaani suuntaan. Valitettavasti herään kuitenkin näistä unista aika helposti. Unessa pystyn näissä unissa liikkumaan mutta oikeasti olen luultavasti täysin liikkumaton.

Minulla on ollut myös luultavasti joskus unihalvaus ja se oli todella pelottavaa. Tunsin että en pystynyt hengittämään kunnolla, mutta en saanut itseäni hereille enkä pystynyt unessa liikkumaan enkä puhumaan.

Vierailija
16/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse nään usein päiväunilla juurikin tuon tyylisiö unia, mutta ei yhtään pelottavia. Usein esim saatan nousta sängystä ja lähteä lentoon. Unet on todella toden tuntuisia ja nykyään kun tiedostan niiden olevan unta niin pystyn jopa jonkin verran ohjaamaan unia haluamaani suuntaan. Valitettavasti herään kuitenkin näistä unista aika helposti. Unessa pystyn näissä unissa liikkumaan mutta oikeasti olen luultavasti täysin liikkumaton.

Minulla on ollut myös luultavasti joskus unihalvaus ja se oli todella pelottavaa. Tunsin että en pystynyt hengittämään kunnolla, mutta en saanut itseäni hereille enkä pystynyt unessa liikkumaan enkä puhumaan.

Vierailija
17/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on ollut noita usein. Ja ne on inhottavia. Luultavasti et ole liikuttanut käsiä, vaan se on sitä unta/hallusinaatioita. Yleensä luulen liikkuneeni ja olen muka kääntynyt sängyssäni tai jopa noussut ylös, kun yritän siitä tilasta pois. Sitten vaan uudestaan ja moneenkin kertaan huomaa taas olevansa ihan samassa asennossa.

Vierailija
18/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on ollut noita usein. Ja ne on inhottavia. Luultavasti et ole liikuttanut käsiä, vaan se on sitä unta/hallusinaatioita. Yleensä luulen liikkuneeni ja olen muka kääntynyt sängyssäni tai jopa noussut ylös, kun yritän siitä tilasta pois. Sitten vaan uudestaan ja moneenkin kertaan huomaa taas olevansa ihan samassa asennossa.

Joo en varmaan todellisuudessa ole liikkunut, mutta siinä unihalvauksessa kourin tätä kyseistä naista. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin totta se on. 

ap

Vierailija
19/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/21 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

How about a keksitty story?