korvasta löytyi vaikkupallo
hei, mietin sellaista että aika harvoin "putsaan" korvia mitenkään mutta eilen kokeilin vanupuikolla ( ymmärrän ettei se ole hyväksi) ja pari kertaa aikaisemmin laittanut lämmintä suolavettä korvaan. vaikkuun tartui järkytykseni melko isohko vaikkupallo..... voiko lääkärissä käydä puhdistuttaa jollain hyvällä tavalla???? järkytyin...
Kommentit (8)
Jos sulta se vaikkupallo tuli itsestään ulos tai olisi tullut jos et kaivelisi, niin tuskin edes tarvitset huuhtelua. Nykyään ei kannata tuhlata terveydenhuollon aikaa moisiin, jos ei ole muuta vaivaa, kuin se vaikku, ostaa sen pumpun ja puhdistaa sillä. Voi myös ostaa sitä vaikun pehmennysainetta avuksi. Ohjeet on mukana.
Korvaklinikalla korvahuuhtelun tekee aina lääkäri.
Miksi terkkarissa hoitaja ??
Lähti myös suihkun jälkeen kerran. Korvassa tuntui ahtautta ja kaivoin ulos ensin sellaisen ruskan klöntin, sitten vanupuikkoon tuli vielä keltaista juoksevaa talia. Oli nyt ihan pakko jakaa tämä vertaiskokemus :-D
Multa tuli nenästä äsken räkäklöntti, pyytämättä ja yllättäen.
Joskus korvassa tosiaan saattaa olla aika mukava tappi. Youtubesta löytyy todella ihastuttavia videoita. Jostain syystä nuo videot vaan ovat jotenkin viehättäviä.
Mulla hoiti työterveys tuon huuhtelun. Kun työpaikka vaihtui, ei ollut enää yhtä hyvä edut, ja ostin apteekista remo-vax -paketin.
Minulla kerää vaikkua korviin se, että käytän paljon korvatulppia.
Vierailija kirjoitti:
Korvaklinikalla korvahuuhtelun tekee aina lääkäri.
Miksi terkkarissa hoitaja ??
No tuskin sinne korvaklinikalle on hakeuduttu vaikun takia, ehkä on muutakin ongelmaa tai sitten on aika naurettavaa tuhlausta jos itsehoidollakin tehtävään operaatioon pitää opiskella 8 vuota erikoislääkäriksi.
Toki itsekin meinasin huonontuneen kuulon takia hakeutua lääkäriin, mutta vaikun poistolla kuulo palasi ihan hyväksi. Pitää vain käyttää niitä korvatippoja, ettei se vaikku kovetu korvan tukkeeksi kun on sen tyyppiset korvakäytävät, ettei itsestään puhdistu.
Lääkärissä huuhdotaan korvat vedellä. Tai ei sitä lääkäri tee, terveydenhoitaja.
Itse asiassa apteekistakin saa niitä korvanpesuun tarkoitettuja pumppuja.