Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukava saada 2kk hakuajan jälkeen maili, että kiitos, mutta sinua ei valittu

Vierailija
22.03.2017 |

Tekisi mieli vastata, että ihan tosi?! Minä jo luulin, että sain paikan, mutta ette vain muistaneet siitä ilmoittaa!

Miten noilla voi kestää niin kauan laittaa sitä lyhyttä viestiä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, vastasivat jotain kuitenkin! En ole kyllä nähnyt ongelmaksi sitäkään, ettei tule mitään vastausta. Jatkan työnhakua kuitenkin, kunnes on soppari tehty.

Vierailija
2/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä samat työnantajat vaativat työnhakijoilta mitä ihmeellisempiä taitoja. Pitää olla kaikkien alojen erikoisasiantuntija päästäkseen esim. johonkin toimistohommaan siirtelemään papereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, vastasivat jotain kuitenkin! En ole kyllä nähnyt ongelmaksi sitäkään, ettei tule mitään vastausta. Jatkan työnhakua kuitenkin, kunnes on soppari tehty.

Suurin osa mulle on aina vastannut, mutta todella myöhään.

Ei tuolla vastaamisella ole tosin mitään merkitystä, kun tulee niin myöhään, että pöljempikin on jo ehtinyt tajuta, ettei sitä paikkaa saanut. Ihan sama olisi jättää vastaamatta.

ap.

Vierailija
4/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä samat työnantajat vaativat työnhakijoilta mitä ihmeellisempiä taitoja. Pitää olla kaikkien alojen erikoisasiantuntija päästäkseen esim. johonkin toimistohommaan siirtelemään papereita.

Juu, ja vaaditaan personoituja hakemuksia mutta sekä paikkailmoitukset että automaattivastaukset on suoraan jollekin dokumenttipohjalle  tehtyjä ja vaihdettu vain haettavan paikan nimi ja muutama muu tieto. Eniten naurattaa nämä vastauskirjeet joissa selitetään jotain sellaista että valitulla oli blaa blaa blaa ominaisuudet tai valittu kertoi blaa blaa blaa, ja tasan samat ominaisuudet ja tarinat jokaisessa saman firman vastauksessa paikasta riippumatta.

Vierailija
5/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kirjoittaa nobel-tasoinen proosapläjäys hakemukseksi, lähettää video jossa tanssit vuorenhuipulla ja kokkaat kakkua samaan aikaan ja olla nuori nälkäinen tuloksentekijä, jolla on 50 vuoden kokemus tehtävästä. Sitten kaikki se vaiva on sama kuin heittäisi ulos ikkunasta. Mitään ei kuulu. Aivan oudoksi on mennyt tämä maailma.

Vierailija
6/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyselin jokunen vuosi sitten opiskeluun liittyvää harjoittelupaikkaa eräästä firmasta. Mitään ei kuulunut ja sain sitten paikan muualta. Suoritin puolen vuoden harjoittelun ja palasin kouluun. Sitten tuli vastaus että "tällä hetkellä ei voida ottaa harjoittelijoita, toivottavasti saat paikan muualta". Hakemuksessani kyllä luki selkeästi mille ajanjaksolle harjoittelu sijoittui, mutta eivät tajunneet että se oli ollut ja mennyt. Tuo vastaus tuli siis 9-10 kk hakemukseni jälkeen :-/

Vierailija
7/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit siihen kuitenkin pääsee suhteilla joku tyyppi, jolla ei ole mitään osaamista :D

Vierailija
8/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kirjoittaa nobel-tasoinen proosapläjäys hakemukseksi, lähettää video jossa tanssit vuorenhuipulla ja kokkaat kakkua samaan aikaan ja olla nuori nälkäinen tuloksentekijä, jolla on 50 vuoden kokemus tehtävästä. Sitten kaikki se vaiva on sama kuin heittäisi ulos ikkunasta. Mitään ei kuulu. Aivan oudoksi on mennyt tämä maailma.

Nimenomaan näin.

Vaaditaan ihan älyttömiä, mutta sitten oma toiminta on kuin jotain amatöörien puuhastelua.

Vierailija
9/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se  firmalle (tai miksei julkisellekein taholle) myös imagoasia että miten kohtelee hakijoita.

En mä mielelläni mene enää asiakkaaksikaan jos ovat olleet tympeitä työnhakijoita kohtaan (esim. vastausta ei koskaan kuulu).

Vierailija
10/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se  firmalle (tai miksei julkisellekein taholle) myös imagoasia että miten kohtelee hakijoita.

En mä mielelläni mene enää asiakkaaksikaan jos ovat olleet tympeitä työnhakijoita kohtaan (esim. vastausta ei koskaan kuulu).

Totta. Yks firma hoiti todella hyvin ja ystävällisesti koko hakuprosessin. Laittoi väliaikatietoja ja pahoitteluja, kun valinta viivästyi. Se firma nosti pisteitään tosi paljon silmissäni. Sitten, kun tuli se viesti, ettei minua valittu, niin harmitti kyllä tosi paljon. Oli niin ystävällistä porukkaa ja ammattitaitoisen oloista, että olisi varmasti ollut tosi kiva työpaikkana.

ap.

Vierailija
11/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli vastata, että ihan tosi?! Minä jo luulin, että sain paikan, mutta ette vain muistaneet siitä ilmoittaa!

Jotenkin etäisesti tilanne muistuttaa naisten käyttäytymistä treffipalstoilla, sillä erotuksella että naisilta ei tule KOSKAAN sitä "Kiitos, mutta ei kiitos!" -viestiä. No, tiedänhän minä että naiset saa miljoona viestiä tunnissa ja naisen ylpeys estää vastaaamasta kohteliaasti lähestyneelle epäkiinnostavalle miehelle.

Vierailija
12/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin etäisesti tilanne muistuttaa naisten käyttäytymistä treffipalstoilla, sillä erotuksella että naisilta ei tule KOSKAAN sitä "Kiitos, mutta ei kiitos!" -viestiä. No, tiedänhän minä että naiset saa miljoona viestiä tunnissa ja naisen ylpeys estää vastaaamasta kohteliaasti lähestyneelle epäkiinnostavalle miehelle.

Voi harmi. Entä jos hörppäisit kahvit tähän väliin? :)

ap.

Vierailija
13/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ok. Teenpä näin ja edellisille valittajille sanottakoon että kasvattakoon munat. Sillä asenteella valitettavasti tässä kilpailuhenkisessä maailmassa joutuu elämään ;)

Vierailija
14/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, laitamme kaikille hakijoille viestin, kun henkilö on valittu ja työsopimus on allekirjoitettu. Tässä tosiaan voi kulua se 2 kk. Rekrytointiprosesseissa tapahtuu välillä yllätyksiä, joiden vuoksi joutuu aloittamaan haastattelukierroksen alusta.

En ymmärrä, miten tämä ap:ta häiritsee.

Vierailija
15/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei monesti edes vastata sitä ei kiitos.... 😕😂

Vierailija
16/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ok. Teenpä näin ja edellisille valittajille sanottakoon että kasvattakoon munat. Sillä asenteella valitettavasti tässä kilpailuhenkisessä maailmassa joutuu elämään ;)

Niin ettäkö kun sua ei huomata trffipalstalla, työnantajatkin saa kohdella hakijoita paskasti ja kaikki saa kohdella kaikkia paskasti. Olisitko ystävällinen ja ottaisit sen pään sieltä omasta hanurista ennenkuin alat suoltamaan sitä mitä siellä näet.

Vierailija
17/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, laitamme kaikille hakijoille viestin, kun henkilö on valittu ja työsopimus on allekirjoitettu. Tässä tosiaan voi kulua se 2 kk. Rekrytointiprosesseissa tapahtuu välillä yllätyksiä, joiden vuoksi joutuu aloittamaan haastattelukierroksen alusta.

En ymmärrä, miten tämä ap:ta häiritsee.

Vaikea se varmastikaan on ymmärtää sieltä palkkapussin takaa. Mutta kun ei ole sitä palkkapussia, niin yksikin lisäpäivä tuntuu paljolta.

Jos tulee viivytyksiä, niin niistä olisi ihan fiksua ilmoittaa hakijoille. Aivan niin kuin se yksi firma teki, josta ylempänä kerroin. Ei ärsyttänyt yhtään niin paljoa se odottaminen sen jälkeen.

ap.

Vierailija
18/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää näin kauniisti sanottuna tämä työnhaku. Olen vähän vanhempi opiskelija ja hain viime kesänä kesätöitä alalta, josta minulla on monen vuoden työkokemus ja myös nykyinen opiskelualani olisi työssä hyödyksi. En saanut kesätöitä ja myöhemmin kävi ilmi, että yksi valituista oli juurikin joku sukulainen jolla ei ollut työstä juurikaan kokemusta. Ei tätä jaksa enää, kun näköjään työkokemuksesta, hyvistä arvosanoista jne. ei ole mitään hyötyä. Ainoastaan suhteet merkkaa. Miksi helkkarissa olin niin tyhmä, että en lähtenyt opiskelemaan alaa, jossa isäni on töissä? Todennäköisesti mulla olisi nyt työpaikka.

Vierailija
19/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule: läheskään kaikki eivät ota hakemaansa työpaikkaa vastaan ja silloin valitaan joku toinen! Meillä ainakin tapana ilmoittaa, ettei ole tullut valituksi kaikille. Se joskus kestää, kun vasta allekirjoitettu työsopimus ja saapuminen työpaikalle takaavat työnantajalle, ettei tarvitse valita uudestaan. Ja esim. fysioterapeuttien kohdalla kävi yhtenä vuonna niin, että valituksi tullut ei ottanut työpaikkaa. Varalla olevalle ilmoitettiin ja hän aloitti työpaikassa, mutta hänkin parin päivän jälkeen lopetti työt, sillä oli samaan aikaan hakenut yli 10 työpaikkaa ja tullut valituksi myös muualle. Se paikka meni uudelleen jakoon, mutta tekijä löytyi haastateltujen joukosta.

Vierailija
20/20 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Niin ettäkö kun sua ei huomata trffipalstalla, työnantajatkin saa kohdella hakijoita paskasti ja kaikki saa kohdella kaikkia paskasti. Olisitko ystävällinen ja ottaisit sen pään sieltä omasta hanurista ennenkuin alat suoltamaan sitä mitä siellä näet.

Taitaa olla niin että siellä rekrytoinnissa on enimmäkseen naisia, jotka soveltavat treffipalstoilta tuttua käytäntöä työelämään. Eihän niitä hakijoita saa kohdella paskasti, mutta sellaisina ne rekrynaiset taitaa työnhakijoita kohdella. Niin että ota itse se pää sieltä jalkovälistä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä