Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut ovat käsittäneet vapaaehtoisen lapsettomuuden hiukan väärin

Vierailija
21.03.2017 |

Nytku kun tämä "velaus" on ollut paljon esillä, niin huomannut miten jotkut ovat käsittäneet sen hiukan väärin. Olen kuullut miten jotkut itseään "velaksi" sanovat ovat todenneet että eivät halua lapsia _vielä_. Okei, ovat siis lapsettomia omasta tahdostaan mutta vaan toistaiseksi. Haluavat kuitenkin tulevaisuudessa ja lapsia, joten eivät silloin voi olla näitä "veloja".

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää olikin juuri tärkeä pointti. Mihin me kaikki jouduttais ilman tuollaisia tarkkaavaisia ihmisiä älykkäine huomioineen!

Vierailija
2/5 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin joskus olevani vapaaehtoisesti lapseton ja sain siihen kerran tämän vastauksen: "en minäkään halua lapsia vielä". Sitten kun tarkentaa että siis mä en halua niitä ollenkaan niin alkaa silmien pyörittely ja kysely että MITÄ?!

Niin, mähän sanoin sen jo aikaisemmin että olen lapseton vapaasta tahdosta. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tiedä enää itsekään miten sitä pitäisi sanoa, jos on lapseton kolmekymppinen pariskunta.

Ei voi sanoa ettei meillä ole lapsia vielä, koska en ole varma halutaanko saada lapsia ikinä. Jos sanon että olemme lapseton pariskunta, niin usein ymmärretään ettemme voi saada lapsia halutessamme. 

Veloiksi en meitä sano ja olen parhaaksi tavaksi havainnut ettei sano asiasta yhtään mitään.

Vierailija
4/5 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi midvid asia kuuluu kellekään?

Vierailija
5/5 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

krooh pyyh. Zzzzzzzz. Booooooring.