Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei koulukiusattuja opeteta puolustautumaan kiusaajilta?

Vierailija
21.03.2017 |

Faktahan on se, että vaikka kiusaaja laitettaisiin telkien taakse, niin kiusaaminen ei tule loppumaan, koska maailmassa riittää kiusaajia. Ja aikuisena ei voi pyytää opettajaa puuttumaan asiaan, pitää selviytyä itse! Toisaalta kiusatuilta usein puuttuu taidot puolustautua verbaaliselta/fyysiseltä väkivallalta.

Onko kyseessä joku saatanan kulttuurimarxistinen pasifismi paska että ei saa puolustautua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ja pitääkin puolustautua. En tiedä kuka opettaa olemaan puolustautumatta. Huono ohje,kun on itsetunto kohdallaan ei kiusata.

Vierailija
2/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh teitä naperoita... perusasia on se, että kaduilla, työpaikoilla ja kouluissa minimitaso on se ettei siellä joudu jatkuvan väkivallan kohteeksi. Aikuisiällä rikollisia käsittelee poliisi ja tuomioistuimet, työpaikoilla ensin esimiehet ja kouluissa ensin opettajat.

Miksi et vaadi, että työpaikoilla pitää alkaa antamaan karatetunteja hyvän työilmapiirin takaamiseksi? Kaikki vaan hakkaamaan toisiltaan nenät littaan niin kiusaaminen (=väkivalta) loppuu. 

Tosiasiassa "kiusaaminen" lakkaa aikuisiällä. Sen jälkeen aikuiset käsittelevät vastaavaa toimintaa rikoksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainakin päiväkodeissa tehdään ansiokasta työtä sosiaalisten taitojen opettamisessa. Koululaiset ovat sen verran vanhempia, että ehkä on vaikeampaa konkreettisesti opettaa. Siksi näihin olisi tosi tärkeää puuttua jo mahdollisimman pienenä.

Vierailija
4/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on oppimispaikka, ei siellä pitäisi olla kenenkään puolustautumassa mieleltään sairaita tai kieroon kasvaneita vastaan. Terapioihin ym. palavereihin, joissa näiden saatanoiden kiusaamisia puidaan, kuluvat rahat ammattitaitoisille vartijoille ja tallentava kameravalvonta kattamaan joka perkeleen nurkan millimetrin tarkkuudella, sekä sellaiset sanktiot, että erotetaan kiusaaja koulusta vaikka koko lukuvuodeksi, jos ei opi olemaan!

Kuvat lehteen ja vanhemmat vastuuseen. Eiköhän lopu kiusaaminen. Miksi näitä hyysätään ja kiusattu siirretään jopa eri kouluun?

Puhelimet pois ja ulos luokasta, jos ei mene sana perille. Valinta vapaa. Ja opettajille todelliset oikeudet laittaa nämä kusipäät ojennukseen.

Vierailija
5/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomi ei ole Amerikka ja ihmisellä ei ole ihmisarvoa jos ei ole 18-65v. Itse voi rohkaista lapsiaan harrastamaan karatea, krav magaa tai potkunyrkkeilyä. Kun itse puolustin itseäni joskus ysärillä kiusaajat nillitti miksi luulen olevani jotain ja miksi pärjään paremmin. Koska elämä on epäreilua ja toiset osaa tiettyjä asioita paremmin, ja näin tulee aina olemaan.

Vierailija
6/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomi ei ole Amerikka ja ihmisellä ei ole ihmisarvoa jos ei ole 18-65v. Itse voi rohkaista lapsiaan harrastamaan karatea, krav magaa tai potkunyrkkeilyä. Kun itse puolustin itseäni joskus ysärillä kiusaajat nillitti miksi luulen olevani jotain ja miksi pärjään paremmin. Koska elämä on epäreilua ja toiset osaa tiettyjä asioita paremmin, ja näin tulee aina olemaan.

Näin oli aikoinaan minullakin 1970-luvulla. Kaksi narttua oli koko ajan kimpussa. Olin pullea ja tosi huono liikunnassa. Kun kesäloma alkoi, aloin hölkätä. Juoksin öisin 2-3 tuntia, joka yö. Oli viileämpää, eikä kukaan ollut katsomassa. Silloin vielä oli turvallista kulkea yksin.

Kun koulu taas alkoi, tehtiin tavan mukaan myös cooperin testi. Yli 3000 metriä juoksin. Toinen kiusaajista juoksi hieman pidemmälle, toinen jäi kauas taakse. Tuo voittaja oli Suomen mestari pujottelussa ja vuosia treenannut, minä pari kk harjoitellut. Siihen loppui kiusaaminen. Terveiset vaan Annelle ja Maaritille, olette varmaan ylpeitä itsestänne?

Vierailija
7/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustin itseäni sanallisesti yläasteella. Lopputulos: kiusaaminen muuttui haukkumisesta fyysiseksi ja mun tavaroita alettiin tuhota. Opettajia ei sitten kiinnostanut, koska mä olin kuulemma itse aiheuttanut ongelmani. Olisi vain pitänyt "olla se viisaampi osapuoli", eikä lähteä mukaan.

Vierailija
8/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, kyllä minua opetettiin. Kotona oltiin sitä mieltä, että olen nössykkä kun kantelen vanhemmille tai opettajille, sen sijaan pitäisi sanoa ja lyödä takaisin. 

No, yritinhän minä kun apua mistään ei tullut apua. Kaikkia vaan nauratti luokan pienimmän kimeä-äänisen ujon tytönrääpäleen ärhentely. Sitten kun puolustauduin fyysisesti, se päätettiin kostaa oikein kunnolla. Siitä alkoi suurempimittainien fyysinen kiusaaminen, suoranainen väkivalta varsinkin koulumatkoilla. Milläs se luokan hennoin ja pienin tyttö puolustautuu, kun useampi luokan vahvoja poikia käy luokan suosikkityttöjen käskystä kimppuun ja tekee mitä haluaa (esim. työntää pään vessanpyttyyn ja vetää pytyn, riistää pyörän ja heittää sen ojaan, kuristaa, potkii tms).

Vierailija
9/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustautuu miten? Jos lyö nokkaan sitä pahinta kiusaajaa niin pitäisi lyödä nokkaan niitä jopa kymmeniä hiljemmalla volyymillä kiusaavia/pääkiusaajan haaremia. 

Ja sitten kun olet lyönyt nenän takaraivoon pariltakymmeneltä tyypiltä, niin kenen nilkkaan se kolahtaa?

On täysin väärin jättää kiusaamisen lopettaminen yhden, kiusatun lapsen tehtäväksi! Kyllä, kannattaa opettaa lapsi puolustamaan itseään ja siinä ihan samalla opettaa ettei yritä pärjätä yksin vaan apua on saatavilla!

Vierailija
10/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattujen opettaminen puolustamaan itseään ei välttämättä kuitenkaan lopeta kiusaamista, mutta voihan sitä tehdä. Käytännössä tutkimustiedon mukaan persoonallisuuden piirteitä on vaikea mennä muuttelemaan, on niitä ihmisiä, jotka kiusaavat helpommin ja niitä jotka tulevat helpommin kiusatuksi. Aikuisiällä nämä hakeutuvat eri porukoihin. 

Koulussa kun ollaan yhdessä, koulun pitäisi luoda OLOSUHTEET jotka ovat epäedullisia kiusaamiselle, esim. se olisi yleisesti noloa, halveksuttavaa ja siitä ei kukaan saisi sosiaalista arvonnousua. Kun olosuhteet olisivat kiusaamista vastaan, niin porukka yrittäisi vaan olla ihmisiksi ja kiusaamista ei esiintyisi. Tämä sama pätee mm. työpaikkakiusaustutkimuksissa.  

Vierailija
11/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustautuu miten? Jos lyö nokkaan sitä pahinta kiusaajaa niin pitäisi lyödä nokkaan niitä jopa kymmeniä hiljemmalla volyymillä kiusaavia/pääkiusaajan haaremia. 

Ja sitten kun olet lyönyt nenän takaraivoon pariltakymmeneltä tyypiltä, niin kenen nilkkaan se kolahtaa?

On täysin väärin jättää kiusaamisen lopettaminen yhden, kiusatun lapsen tehtäväksi! Kyllä, kannattaa opettaa lapsi puolustamaan itseään ja siinä ihan samalla opettaa ettei yritä pärjätä yksin vaan apua on saatavilla!

Pitää lyödä  sen pääkiusaajan nenä solmuun senverran tehokkaasti vaikka apuvälineitä käyttäen(en suosittele koska laitonta) niin ei ne muutkaan uskalla koska sit on se riski et päätyy itsekin sairaalaan sen pääkiusaajan seuraksi.

Vierailija
12/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella pääkiusaajani oli lihaksikas, veti leuanvetotestissä 20 leukaa ja potki ilmaan vähän kuin Rane ja Keravan kollit. Hassua, mutta ei paljon uskaltanut sanoa takaisin kun kyseinen pitkätukka uhkaili hakkaamisella.

Armeijassakin niitä oli useampi, uhkailtiin taas turpaanvedolla.

Myöhemmin aloin treenata kamppailulajeja, mutta siitä ei taas ole ollut työelämän vittuilijoita mitään hyötyä kun ei voi käyttää väkivaltaa.

Vierailija
13/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet siis, että sitten kun havaitaan kiusaamistilanne, kiusattua opetetaan puolustamaan itseään? Sen sijaan, että tehtäisiin jotain kiusaamiselle?

Vierailija
14/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kiusatun vanhempien kannattaisi mainita kiusaajille, että asianajaja tulee ottamaan yhteyttä heidän kotiinsa.

Vierailija
15/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa ja pitääkin puolustautua. En tiedä kuka opettaa olemaan puolustautumatta. Huono ohje,kun on itsetunto kohdallaan ei kiusata.

Ussantunnilla opetettiin kääntämään toinenkin poski kuten Jeesus teki. Ainakin minä kuvittelin lapsena tekeväni ihan oikein.

Vierailija
16/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on se, että vaikka kiusaaja laitettaisiin telkien taakse, niin kiusaaminen ei tule loppumaan, koska maailmassa riittää kiusaajia. Ja aikuisena ei voi pyytää opettajaa puuttumaan asiaan, pitää selviytyä itse! Toisaalta kiusatuilta usein puuttuu taidot puolustautua verbaaliselta/fyysiseltä väkivallalta.

Onko kyseessä joku saatanan kulttuurimarxistinen pasifismi paska että ei saa puolustautua?

Entä työpaikkakiusatut. Tai hoivakotien kiusatut vanhukset.

Lätty vaan lätisemään tiämmä.

Vierailija
17/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei joukkoraiskauksen uhreja opeteta suojautumaan joukkoraiskaukselta? Miksei ammuttuja opetettu väistämään luoteja? Miksei töistä erotettuja opetettu suojautumaan erottamiselta?

Vierailija
18/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin vinkki: "älä välitä kiusaajista". Paras vinkki: "väkivalta lopettaa vittuilun". Vaikka edellämainitusta pitäisi olla hys hys.

Vierailija
19/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoin vinkki: "älä välitä kiusaajista". Paras vinkki: "väkivalta lopettaa vittuilun". Vaikka edellämainitusta pitäisi olla hys hys.

Lapsellista fantasiaa. Kaverini potkaisi kiusaajaa takaisin seiskalla ja sai sen jälkeen monoa ysiluokalle saakka melkein joka päivä kiusaajalta JA tämän kiusaajakavereilta. Aika monet silmälasit sai laittaa, kun tuli potkua päähän edestä ja takaa, koulussa ja koulumatkalla. Eikä ollut ainoa. 

Vierailija
20/20 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kysymys palautuu ihmisten mulkkuuteen... osa vaan syntyy mulkkuina ja pysyy sellaisina aina. 

sitten jollain sekoaa pää niinkuin ne tietyt tapahtumat osoittavat, ja ihmisiä vähenee. 

siitä kärsivät ne ei mulkutkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi