Oon ollut nyt jo kuukauden ilman mielialalääkettä
Hyvin mennyt, paitsi nyt pari viimestä päivää on ollut taas itseni tappaminen mielessä. Luulin jo että pääsisin parempaan päin. Toivottavasti on kyse vaan huonosta päivästä. Ollut myös hermot tosi kireellä. Muuten olen ollut suht virkeä ja en ole itkenytkään
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Mutta oliko viisasta lopettaa kerralla, olisko annoksen vähentäminen hiljalleen ollut vähemmän vieroitusoireita tuovaa? Puhuitko lääkäreille tai joitajille asiasta, kysyitkö mistään neuvoja.
Mulla oli pienin mahdollinen annos, sanottiin että voin kokeilla puolittaa pillerin tai lopettaa kerrallaan. Lopetin kerralla. Hitsi en vaan haluis alkaa enää käyttää noita, pakko sinnitellä!
Ei oo oikee ketää kelle puhuu, nii avaudun tänne, se helpottaa ku kirjottaa vaan.
Sulla on oikea asenne, puhu vaan. Luulen, että onnistut nyt tässä!! ❤️
Kyllä se siitä aluksi voi sivuoireet olla hankalia mutta ajan kanssa helpottaa,toivottavasti pääset itsetuhoisista ajatuksistasi eroon toivon sinulle kaikkea hyvää ja aurinkoa tuleviin päiviin <3
Kuulostaa hyvältä päätökseltä, aikansa kestää tottua "normaaliin".
Johtuu vieroitusoireista. Itselläni vointi parani vasta muutaman kuukauden päästä lopettamisesta.
Itsetuhoisuus ei ole koskaan hyvä merkki eikä normaalia kun jätät lääkkeet. Normaali ihminen ei ajatte itsetuhoisesti. Aloita uudelleen ja mene lääkäriin. Kuukauden päästä voit olla jo mullan alla.
Muista pitää nyt ruokavalio kuosissa. Paljon omegaa (lähemmäs gramma päivässä) ja kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Mutta oliko viisasta lopettaa kerralla, olisko annoksen vähentäminen hiljalleen ollut vähemmän vieroitusoireita tuovaa? Puhuitko lääkäreille tai joitajille asiasta, kysyitkö mistään neuvoja.
Mulla oli pienin mahdollinen annos, sanottiin että voin kokeilla puolittaa pillerin tai lopettaa kerrallaan. Lopetin kerralla. Hitsi en vaan haluis alkaa enää käyttää noita, pakko sinnitellä!
Ei oo oikee ketää kelle puhuu, nii avaudun tänne, se helpottaa ku kirjottaa vaan.
Itse olen aikoinaan lopettanut vähitellen myös pienen annoksen. Puolitin pillerin ja kun sitä ei oikein enää saanut puoliksi, otin puolikkaan joka toinen päivä, sen jälkeen joka kolmas päivä ja lopulta jopa unohdin ottaa ollenkaan. Mitään vierotusoireita ei tullut. Jos sinusta tuntuu kovin vaikealta nyt, niin voithan kokeilla ottaa puolikkaan parina päivänä ja katsoa, miltä se tuntuisi. Ei se mitään retkahdusta ole, lääke on kyseessä, ei mikään huume. Mihin vaivaan alun alkaen sait lääkettä, onko syy nyt poistunut? Olisiko pitänyt vaan jatkaa vielä tai ainakin vähentää hitaammin? Itsemurha-ajatukset eivät kuulosta hyvältä. Tosiaan kirjoittele vaan tännekin, ellet sitten halua mennä puhumaan jollekin ammatti-ihmiselle, vaikka hoitajalle. Tsemppiä sinulle ja toivon kovasti, että olo vähitellen kohenee!