Miksi ihmiset täällä ei osaa käyttää googlea?
Aina pitää kysyä mitä joku asia tarkoittaa. Helpompaa se on googlesta katsoa kun täällä odotella vastausta.
Kommentit (32)
Ihan samaa ihmetellyt. Joku kysyy ja toiset googlettaa sen vastauksen :)
Jaa. Minä olen täällä ainakin kysynyt sellaisia asioita, joita en googlella löydä tai jos haluan kokemuksia ja vertaistukea enkä mitään wikipedialinkkiä.
Jaa, minä olen luullut tätä keskustelupalstaksi. Niillä yleensä voi myös kysyä joltain paremmin tietävältä.
Koska tällä palstalla pyörii pelkästään yli 10ke kuussa tienaavia ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan jostain syystä osaa edes solmia kengännauhojaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä olen täällä ainakin kysynyt sellaisia asioita, joita en googlella löydä tai jos haluan kokemuksia ja vertaistukea enkä mitään wikipedialinkkiä.
Yleensä täällä kysyttävät asiat ovat olleet tyyliä "mitä marsalkka tarkoittaa".
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä olen luullut tätä keskustelupalstaksi. Niillä yleensä voi myös kysyä joltain paremmin tietävältä.
Millä planeetalla tuo lasketaan keskusteluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä planeetalla tuo lasketaan keskusteluksi?
Introverttien tyhjänjauhajien planeetalla. "Ai on se hauku kala, en olisi uskonut, huh huh, kaikkea sitä onkin."
Ihmettelen myös tuota linkkien jatkuvaa kyselyä. Lukekaa uutisia, ei täällä vauvapalstalla tarvitse roikkua 24/7. Silkkaa laiskuutta että ihmiset haluavat kaiken valmiina.
Veikkaan että sillä on jotain tekemistä sen kanssa että täällä keskustellaan, oikean elämän sosiaaliset säännöt jää päälle. Eihän kukaan vetäise kaverille jutellessaankaan älykännykkää kouraan ja ala guuglettelemaan että paljon jääkaapit maksaa gigantissa, kun kaveri mietiskelee mitä se uusi jääkaappi nyt maksoikaan.
No kyllä vähän mietityttää tämä uusavuttomuus, että kysytään jostain asiasta, mikä googlella löytyisi n. 10sek., mutta täällä aloitusta nostellaan tunnin verran ja ihmetellään ettei kukaan vastaa.
Huvitti eilen illalla uunimakkaran tekoa kyselevä, että miksi ei googlannut asiaa, kun täältä saa joskus omituisiakin vastauksia ja eihän lopulta uunimakkaran tekoon vaadita googleakaan, vaan pitäisi omalla järjellä tajuta miten se tehdään. Ei se ole ydinfysiikkaa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sillä on jotain tekemistä sen kanssa että täällä keskustellaan, oikean elämän sosiaaliset säännöt jää päälle. Eihän kukaan vetäise kaverille jutellessaankaan älykännykkää kouraan ja ala guuglettelemaan että paljon jääkaapit maksaa gigantissa, kun kaveri mietiskelee mitä se uusi jääkaappi nyt maksoikaan.
Saa kyllä aika pitkäpiuhainen olla, jos tekstipohjaisella ei-reaaliaikaisella internet-palstalla jää jokin normaali puheenläpätys päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä just tommonen guuglettelija :D
Hämmentynyt kun on niin paljon tyhmiä ihmisiä kirjoitti:
Aina pitää kysyä mitä joku asia tarkoittaa. Helpompaa se on googlesta katsoa kun täällä odotella vastausta.
Ja kun täällä yleensä vastataan ihan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentynyt kun on niin paljon tyhmiä ihmisiä kirjoitti:
Ja kun täällä yleensä vastataan ihan mitä sattuu.
Henkilökohtaisesti juuri vastaankin mitä sattuu, jos kyseessä on jokin asia, jonka voisi sekunnissa googlettaa.
On sekin ärsyttävää, kun käytetään jotain murresanoja, joista 90% palstan lukijoista ei ole koskaan kuullutkaan, ja sitten käsketään googlettaa niiden merkitys. En ala lukea AV:ta minkään murresanakirjan kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä just tommonen guuglettelija :D
Pitää kai se nyt katsoa jos ei tiedä ja kestää juuri sen 10 sekuntia niin ei keskustelua haittaa olenkaan
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä meillä otetaan läppäri esiin/älykännykkä kellä on ja googletellaan hinnat ja kaikki mahdolliset tiedot muistakin asioista, jos jotain etsitään tai ei tiedetä. Mistäs sitä muuten tietäisi paljon jääkaappi maksaa Gigantissa, jos kerta ostajan muisti ei pelaa?
Mutta ehkä teidän piireissä jaksetaan tunti tolkulla miettiä ja pohtia hintaa "keskustellen", vaikka sen tiedon saisi nopeamminkin. Meillä taas ollaan nopean toiminnan ihmisiä, sekä usein googletellaan ihan huvinkin vuoksi kaikenlaisia ns. turhia asioita, joista saattaa olla hyötyä myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
On sekin ärsyttävää, kun käytetään jotain murresanoja, joista 90% palstan lukijoista ei ole koskaan kuullutkaan, ja sitten käsketään googlettaa niiden merkitys. En ala lukea AV:ta minkään murresanakirjan kanssa!
Nopeampaa se on googlesta katsoa kun odottaa että joku sen selittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä täällä kysyttävät asiat ovat olleet tyyliä "mitä marsalkka tarkoittaa".
Minä olen ainakin joskus joutunut useammallekin kommentoijalle perustelemaan kysymystäni, kun olen saanut näitä kvg-vastauksia.
Joillakin naisilla on taipumus heittäytyä typerän avuttomiksi jopa naisvaltaisilla palstoilla. Päälle jäänyt tapa.