Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväunille laitosta kyselen....

21.03.2006 |

Tällaista juttua vain aloin miettimään, että kun meidän 7kk tyttönen ei oikeastaan näytä väsyneeltä ennen päikkäreitä. Joskus kyllä hieroskelee silmiään ja nenuaan, ja haukottelee kovasti, muttei läheskään aina.

Olen silti yrittänyt pitää päikkäriajoista kiinni rytmin takia.

Tyttö kyllä nukahtaa n10minuutissa sänkyyn laiton jälkeen.

Pitäisikö siis odottaa, että vauva alkaa kitistä unta? Onko tällaista tyylistä jotain haittaa tulevaisuudessa?

Heather ja Neiti-Nessukka 7kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetty rytmeistä kiinni noin suurin piirtein. Eilkkä aina kun poika on valvonut noin 3-4 tuntia putkeen niin on unien aika... Unien pituus näyttää meillä vähenevän iän myötä, mutta valvomisaika ei. Ja mitä lyhyemmät unet on niin sitä vähemmän jaksaa valvoa unien välissä.

Meidän " rytmi" pojalla 8kk:

07 herää

10 ekat päikkärit, noin 1,5h

14:30 tokat päikkärit, noin 3h

21 yöunille

Meillä ainakin mennään kellon mukaan. Koko yö ollaan nukuttu 4,5kk iästä lähtien. Poju kyllä yleensä nitisee jos on väsynyt, mutta jos on mielekästä tekemistä niin saattaa vaikuttaa ihan pirteältä nukkumaan vietäessä, mutta nukahtáa silti alta kymmenen minuutin kun vaan pidetään nukuttamisrituaaleista kiinni...

Alusta asti on ollut sama rytmi, vain illan pikku-unoset ovat jääneet pois. Ja tokat päikkärit olivat " pienempänä" pidemmät.

Mun mielestä on vanhempien vastuulla " laittaa" lapset päiväunille, eihän lapset vielä itse osaa säädellä että voimia riittää pitkin päivää...

Vierailija
2/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

`Jos mä olisin edes joskus saanut mun pojan 9 kk päiväunille vain sänkyyn laskemalla kymmenessä min niin huutaisin kyllä hiphurraata niin kovaa että koko suomi raikais!

älä hyvä ihminen " toivo" sitä kitinää! Siinä on kyllä hermot tosi kovilla kun uni ei tule rytmeistä huolimatta kun pitää seisoskella pinniksessä ja seisten on aika vaikea ehkä nukkua, vauva kyllä huomaa tän kans ja sitten taas kämppä raikaa kun onkin jo kappas yliväsynyt=)

En kyllä keksi mitä haittaa olisi vauvallesi noin hyvistä unilahjoista ja rytmistä, ja sinulle keksin sata syytä miksi se on HUIPPUAAAAAAAAA!!!

Onnea.

paljon.

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan myös pidetty aina rytmeistä kiinni. Nyt kun neiti on 9 kk ja on hereillä noin kolme tuntia ja vien nukkumaan, vaikkei näyttäisi etes kauheen väsyneeltä (?). Ja nukahtaa heti (nukkuu vaunuissa ja hiljasta on melkeen aina kun jätän sinne) !

Vierailija
4/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnin ja Sintturiinan kanssa samoilla linjoilla.

6.30 Herätään

8.30 Ekat päiväunet, noin 1.5 h (omassa pedissä tai vaunuissa lenkillä)

Lounasta ja leikkiä välissä

12-14 Välillä alkavat toiset päiväunet (tänäänkin poika nukahti kello 12 ja nukkui tyytyväisenä neljä tuntia!)

Poikamme on nyt 7 kk ja on koko ajan ollut hyvä nukkumaan. Tällä hetkellä loistava. Nukahtaa helposti ja nopeasti " itsestään" nallensa kanssa. Vien hänet vaan sänkyyn, kun vaikuttaa väsyneeltä (hieroo silmiä ja nenää tai on ollut hereillä noin 3-4 tuntia).

Vierailija
5/5 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtaa aamupäiväpäikkäreille n. klo 9 joka aamu itsekseen parvekkeelle vaununkoppaan. Jaksaa olla kerralla hereillä n. 2 tuntia ja sitten laitan nukkumaan, vaikka ei aina vaikutakaan väsyneeltä. Olen joskus laittanut nukkumaan esim. ½ tuntia aikasemmin kuin tavallista ja nukahtaminen on silloin kestänyt kauemmin. Mutta kun noudattaa rytmiä, niin neiti nukahtaa itsekseen, useimmiten jo ennenkuin ehtii viedä kopassa parvekkeelle.