Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako naisia survivalismi/survivalistit?

Vierailija
21.03.2017 |

Olen monta vuotta valmistautunut tulevaan isoon kriisiin. Olen ostanut ja laittanut mökin kuntoon, olen opetellut ampumaan, ostanut aseita, kohottanut kuntoa vaelluksilla, harjoitellut lukemaan luonnon merkkejä jne. Jos kriisiä ei tule, aina parempi. Jos tulee, en jää neuvottomaksi.
Naisia vaan ei kiinnosta tai liikuta. Exän mielestä olisi pitänyt istua juomassa lattea tai teetä kahviloissa yliopiston humanistikavereiden kanssa tai käydä Italiassa lomailemassa, kun on kerran sen kielen opetellut. Exän mielestä oli väärin, kun päämäärät ja päättäväisyys eivät suuntautuneet keskiluokkaisiin valmiisiin malleihin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin otsikon perusteella, sillä minä ja muutama ystäväni olemme kiinnostuneita aiheesta. En kuitenkaan halua lopettaa normaalia elämää tätä kriisiä odotellessa, enkä varsinkaan haluaisi puoliso joka kieltäisi minulta kahvittelun ja lomamatkat.

Vierailija
2/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin kiinnostaa, ja esim. jonkinlaisen kotivaran +selviytymistarvikkeiden hankkiminen. Mutta ne sellaiset höyrähtäneet joita telkkarissa näkee ovat vähän liikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on kiehtova ja itsekin pidän kriisejä todennäköisempänä kuin että niitä ei tule. Mutta eikö ole kuitenkin todennäköisempää, että isossakin romahduksessa vaikka sitten armeija ottaa vallan ja palauttaa jonkinlaisen järjestyksen? Sellaisessa tilanteessa ei varmasti ole haittaa survivalismista mutta ei kai sen kanssa kannata mennä ihan äärimmäisyyksiinkään?

4/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On  hienoa ja ihailtavaakin, jos miehellä on valmiuksia selviytyä ääriolosuhteissa. Ongelma on pikemminkin ne normaalit olosuhteet. Onko miehellä valmiuksia selviytyä niistä? Jos ei ole, niin en voi pitää kovin elinkelpoisena yksilönä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28 kirjoitti:

Innostuin otsikon perusteella, sillä minä ja muutama ystäväni olemme kiinnostuneita aiheesta. En kuitenkaan halua lopettaa normaalia elämää tätä kriisiä odotellessa, enkä varsinkaan haluaisi puoliso joka kieltäisi minulta kahvittelun ja lomamatkat.

Ehkä olin epäselvä. Exä oli luonnossa vain käymässä ja kun eksotiikka oli karissut, olisi pitänyt elää niin kuin kaikki muutkin kaupunkilaiset kaverit, ei 50-50, ei edes 80-20, vaan hänen elämäänsä hänen tavoitteidensa mukaan ja siellä olin friikki, jota sopi esitellä. Erilaiset intressit johtivat eroon.

Vierailija
6/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, deathwishiläiset kiinnostaa enempi. Voisin tehdä yhdessä love suiciden.

Vierailija
7/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nainen ihastuisi pelkäävään mieheen? Eihän semmoinen voi edes lapsia tehdä koska ne vaikeuttavat pakenemista.

Vierailija
8/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota on hienoin asia maailmassa kirjoitti:

Kuka nainen ihastuisi pelkäävään mieheen? Eihän semmoinen voi edes lapsia tehdä koska ne vaikeuttavat pakenemista.

Huono trolli.

Vierailija
9/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla viljelemään kotitarpeiksi. Teen sitä jo itseäni varten. Tunnistan myös luonnosta saatavia ruoka- ja lääkekasveja.

Voin soutaa kun lasket verkot. Osaan kyllä kalastaa ympäri vuoden, tarvittaessa siis myös itse. Varusteita löytyy. Pilkon halot, kevyttä hommaa. Kaadatko ja kuljetatko sinä puut metsästä? Rakennatko? Osaan valjastaa ja ajaa hevosta. Korjaan valjaat ja kengitän. Tarvitaanko siis traktoria? Syödäänkö mieluummin vain kalaa, metsäkanalintuja, kaneja ja kanoja ja munia, niin ei eläimet sido ja vaadi kovin paljoa? Toisaalta oltaisiiin riippuvaisia bensasta ja öljystä...

Vierailija
10/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu tylsältä, jos kaverin koko elämän sisältö on poikkeustiloihin valmistautuminen. Milloin ehtii nauttia normaalista elämästä? En myöskään ole ihan varma, suojaako survivalismi ihan kaikelta. Itse uskon, että tulevaisuuden suurimmat haasteet liittyvät tautiepidemioihin. Sinne koijaan pitäisi sitten osata vetäytyä riittävän nopeasti ennen kuin saa tartunnan. Pienimuotoinen varautuminen, esim. sidetarpeet kotona ja tölkkihernari, on minusta fiksua. Se palvelee myös pienempien kriisien hetkellä.

P.S. Kuinka pitkällä ap:n mökki on varsinaisesta kodista? Jos liian lähellä, ei siitä ole hyötyä. Jos esim. 200 km:n päässä, niin miten meinasit sinne päästä nopeasti perille, kun maailma on mullin mallin?

Vierailija
11/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tulla viljelemään kotitarpeiksi. Teen sitä jo itseäni varten. Tunnistan myös luonnosta saatavia ruoka- ja lääkekasveja.

Voin soutaa kun lasket verkot. Osaan kyllä kalastaa ympäri vuoden, tarvittaessa siis myös itse. Varusteita löytyy. Pilkon halot, kevyttä hommaa. Kaadatko ja kuljetatko sinä puut metsästä? Rakennatko? Osaan valjastaa ja ajaa hevosta. Korjaan valjaat ja kengitän. Tarvitaanko siis traktoria? Syödäänkö mieluummin vain kalaa, metsäkanalintuja, kaneja ja kanoja ja munia, niin ei eläimet sido ja vaadi kovin paljoa? Toisaalta oltaisiiin riippuvaisia bensasta ja öljystä...

Wau!

Vierailija
12/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu tylsältä, jos kaverin koko elämän sisältö on poikkeustiloihin valmistautuminen. Milloin ehtii nauttia normaalista elämästä? En myöskään ole ihan varma, suojaako survivalismi ihan kaikelta. Itse uskon, että tulevaisuuden suurimmat haasteet liittyvät tautiepidemioihin. Sinne koijaan pitäisi sitten osata vetäytyä riittävän nopeasti ennen kuin saa tartunnan. Pienimuotoinen varautuminen, esim. sidetarpeet kotona ja tölkkihernari, on minusta fiksua. Se palvelee myös pienempien kriisien hetkellä.

P.S. Kuinka pitkällä ap:n mökki on varsinaisesta kodista? Jos liian lähellä, ei siitä ole hyötyä. Jos esim. 200 km:n päässä, niin miten meinasit sinne päästä nopeasti perille, kun maailma on mullin mallin?

Ei kai itsepuolustusta harrastavakaan keskity koko ajan taistelemaan elämästä ja kuolemasta.

Vierailija
13/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, profiili tulee löytymään myöhemmin s24:sta, jos jotakin kiinnostaa.

Vierailija
14/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tätä naista. Olen nähnyt muutamia (aika huonoja, myönnetään) tv-reportaaseja yhdysvaltalaisista survivalisteista ja ainakin heitä tuntuu leimaavan kohtuuton kiinnostus salaliittoteorioihin, vainoharhaisuus ja liki täydellinen tietämättömyys maailman tilasta ja historiasta. 

Olen itse umpikaupunkilainen, mutta arvostan sekä miehiä että naisia, jotka pärjäävät luonnossa ja nauttivat siitä. 

Vierailija
15/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia on monenlaisia, toisia kiinnostaa, toisia ei.

Mutta sinä siis kriisin tullen aiot ryhtyä käpykaartilaiseksi? Kyllä valtiolla on kriisisuunnitelmat erilaisten kriisien varalta, ja niissä kansalaisille mietittynä paikat. Meinaat lähteä omaltasi livohkaan? Minua ei oikein tuollainen vastuun välttelijä kiinnosta.

Vierailija
16/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut näin alkuun 50 kiloa riisiä ja laitteiston veden puhdistukseen. Eiköhän näillä pärjätä ensimmäiset pari päivää.

Vierailija
17/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kaikki survival ohjelmat telkkarista ihan vaan varmuuden vuoksi että osaa jotakin . Vietin myös neljä kk sähköttä mökissä ja otin elannon metsästä. Joten pärjään satasella. Nyt köyn kk ajan koettelemassa joka vuosi samaa.

Vierailija
18/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, jos syy on pelko katastrofista. Noin muuten on positiivista, jos pyrkii omavaraisuuteen.

Vierailija
19/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli selviytyjä kaksikossa törpöllinen valkaisuainetta jolla saa ohjelman mukaan veden puhtaaksi? Mutta mitenkä sitä vettä voi juoda???

Vierailija
20/27 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

On  hienoa ja ihailtavaakin, jos miehellä on valmiuksia selviytyä ääriolosuhteissa. Ongelma on pikemminkin ne normaalit olosuhteet. Onko miehellä valmiuksia selviytyä niistä? Jos ei ole, niin en voi pitää kovin elinkelpoisena yksilönä.

Tämä. Luonnon merkkien lukeminen on hieno juttu, kunhan vaan osaa lukea myös pesukoneen merkkejä. En osaa vieläkään päättää, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun jotkut miehet osaavat vaikka mitä, mutta  muka tarvitsevat jonkun toisen hoitamaan arkensa, koska ovat ihan kädettömiä pesukoneen, siivoamisen tai ruuanlaiton suhteen. Valikoivaa avuttomuutta vai sovinismia? Kumpikaan ei ominaisuutena houkuttele tai tee vaikutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä