Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton, miksi ihmeessä?

Vierailija
20.03.2017 |

En halua aiheuttaa riitaa vaan haluan vaan kysyä vilpittömästi miksi et halua lapsia. Kun minä olen tehnyt lapset enkä ole nähnyt elämälleni muuta suuntaa. En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä. Joten mikä on saanut sinut valitsemaan toisin?

Kommentit (395)

Vierailija
121/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua aiheuttaa riitaa vaan haluan vaan kysyä vilpittömästi miksi et halua lapsia. Kun minä olen tehnyt lapset enkä ole nähnyt elämälleni muuta suuntaa. En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä. Joten mikä on saanut sinut valitsemaan toisin?

Olen kyllä työskennellyt esim. koulunkäyntiavustajana ja meillä on iso perhe, jossa olen vanhin sisaruksista. Olen teininä hoitanut paljon lapsia ja pidän vauvoista. Olen myös antanut esim. omia munasoluja eteenpäin. En silti ole oikeastaan kiinnostunut vanhemmuudesta, sillä se vie aikaa sellaisilta asioilta, joista oikeasti haluan: matkustelu ja maailmanparantaminen.

Tärkein syy on, että haluan vaikuttaa maailmaan. Haaveeni on työskennellä joskus YK:ssa tai EU:ssa korkeassa virassa. Näen lapset siinä lähinnä hidasteena. Haluan vaikuttaa ennemmin siihen, että tuhannet kyöhät lapset saavat ruokaa ja koulutuksen kuin että minun 1-2 lastani elävät hyvän elämän. Olen vain paljon kiinnostuneempi olemaan osa suurempia humanitäärisiä ratkaisuja ihmis- ja eläinkunnalle. Olen nähnyt lapsiperhearjen hyvin läheltä ja kokenut jo sitä ylpeyttä, kun saa osallistua lasten kasvattamiseen. En koe, että kyseisellä elämällä on minulle mitään annettavaa.

Vierailija
122/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen perustelu lapsille, että ei olisi mitään tekemistä tai mitään elämää ilman lapsia on todella pelottava sekä vanhemman itsensä että lasten kannalta. Ei me kukaan voida olla jotain tai elää toisten kautta. Ihan itse meidän on oltava jotain ja löydettävä sisältöä elämäämme. Monet ääri-ilmiöt ihmissuhteissa ja perheissä perustuvat juuri siihen, että oma eläminen, oleminen ja päteminen tulee vain ja ainoastaan lasten kautta.

Minulla on lapsia, mutta minulla on myös hyvä koulutus, hyvä työ, omia kiinnostuksen kohteita, ystäviä, matkoja, harrastuksia, rakkautta kumppaniin jne. Lapset ovat tärkeintä minulle, mutta aika pienen hetken elämästä he täyttävät päivät. Alakouluikäinen ja teini-ikäinen ovat harrastavia, kavereiden kanssa meneviä yksilöitä ja välillä tuntuu, että heistä näkee vain nopean vilauksen arjessa. Olisi kohtuutonta ripustautua heihin ja saada kaikki päteminen ja sisältö elämään heidän kautta.Tai opettaa heille, että he eivät itsessään tule olemaan mitään vaan ainoastaan aikuisina omien lastensa kautta.

Minulla siis on lapsia, mutta keksin nopeasti montakin hyvää syytä siihen, miksi lapset ovat huono idea:

1. Maapallo on ylikansoitettu.

2. Maailmassa on niin paljon monenlaisia ongelmia, että nyt syntyville lapsille voi tulla todennäköisesti hyvinkin huono elämä.

3. Jatkuva huoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sitä synnytystä pelkäätte, ketään ei Suomessa enää pakoteta synnyttämään alakautta. Sektio on mahdollinen :) Ja nämä tiedot on v.2017.

Vierailija
124/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat, lapset ja teinit ovat rasittavia, vievät rahaa, aikaa ja hermoja mutta silti niitä pitää vain kestää vähintään se 18-vuotta. Moni ei kestä semmoista. Itse aion varmaankin hankkia eds yhden lapsen mutta ymmärrän hyvin niitä jotka eivät lasta halua.

Vierailija
125/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hoivaviettiä. Ei ole koskaan ollutkaan, siksi en halua lapsia. Haluan tulla ja mennä vapaasti.

Vierailija
126/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äitiini hyvät välit ja hän on aina minulle sanonut, että kyllä sitten tiedät, kun lapsia haluat. Hän itse tuli hyvin nuorena äidiksi (17v) ja sai sitten minut ja siskoni kolmekymppisenä, joten äiti uskoo hyvin vahvasti, että minullekin tulee se maaginen fiilis, että ai että nyt haluan vauvan ja äidiksi. Mutta ei sellaista tunnetta ole tullut ainakaan vielä ja enkä usko itseni tuntien, että tuleekaan enkä halua lasta saada ellen halua sitä 1000%. Minusta on parempi kuunnella itseään, jollakin on hyvin vahva tunne, että haluaa vanhemmaksi ja se on todella hienoa, että tälläiset ihmiset saavat lapsia, mutta parempi myös, että me joille ei tätä tunnetta tule, eivät saa niitä lapsia. Ajattelen tässä ainoastaan lapsen parasta, en haluaisin ikinä, että lapseni kokee, että on vienut äidiltään jotain pois tai että äiti ei minua halunnut.

En ole myöskään koskaan oikein viihtynyt lasten seurassa, vauvat eivät herätä minussa mitään tunnetta. Voin lasta leikittää ja onhan se mukava, kun huomaa, että lapsi pitää minusta, mutta tämä riittää minulle. Minä hoidan omaa koiravauvaani ja muut saavat hoitaa ihmislapsia. Ei tässä kai mitään sen ihmeellisempää syytä ole lapsettomuuteni

Vierailija
127/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä.

Järjettömän itsekästä ja muutenkin järjetöntä tuollainen, että teit lapsen kun et keksinyt muuta tekemistä.

Vierailija
128/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta minua ärsyttää lapsettomien tapa tuoda esille se miksi he ovat lapsettomia. On ihan ok olla haluamatta lapsia, mutta poikkeuksetta kommentit ovat tämän tyylisiä "minä haluan elää vapaata elämää, enkä sitoutua mihinkään huutavaan sinappikoneeseen! Lapset pilaavat elämän ja naisen vartalon." jotenkin tosi loukkaavaa lapsellisia kohtaan. Ei minun lapseni ole pilannut elämääni, eikä vartaloani! Hän on parasta mitä minulle on käynyt. Vähän kunnioitusta toisten valintoja kohtaan.

Vierailija
129/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä.

Järjettömän itsekästä ja muutenkin järjetöntä tuollainen, että teit lapsen kun et keksinyt muuta tekemistä.

Mikä on ei itsekäs syy tehdä lapsia? Niin?

Vierailija
130/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ohis, mutta minua ärsyttää lapsettomien tapa tuoda esille se miksi he ovat lapsettomia. On ihan ok olla haluamatta lapsia, mutta poikkeuksetta kommentit ovat tämän tyylisiä "minä haluan elää vapaata elämää, enkä sitoutua mihinkään huutavaan sinappikoneeseen! Lapset pilaavat elämän ja naisen vartalon." jotenkin tosi loukkaavaa lapsellisia kohtaan. Ei minun lapseni ole pilannut elämääni, eikä vartaloani! Hän on parasta mitä minulle on käynyt. Vähän kunnioitusta toisten valintoja kohtaan.

Lapsen hankkiminen pilaisi minun elämäni ja rajoittaisi liikaa minun vapauttani. Sinun elämästäsi tai vapaudestasi en ole kiinnostunut rotanhännän vertaa.

Vierailija
131/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Lapsen hankkiminen pilaisi minun elämäni ja rajoittaisi liikaa minun vapauttani. Sinun elämästäsi tai vapaudestasi en ole kiinnostunut rotanhännän vertaa.

Juu, mutta sitä asiaa ei tuoda esille noin vaan nimenomaan niin että IHMISEN elämä on pilalla kun saa lapsen, eikä kukaan voi tehdä niitä asioita joita OIKEASTI haluaa tehdä lapsen kanssa. Jos et ymmärtänyt kommenttia, niin älä vastaa siihen.

Vierailija
132/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Lapsettomat eivät tuo mitenkään erityisemmin esiin niitä, vaan he vastaavat kysymykseen kun muut jaksavat kysellä heiltä lapsiasiasta, ja jatkuvasti!

Turha kysyä lapsettomuuden syitä ensin, ja sitten alkaa valittaa jos vastaukset eivät miellytä!!!

Vierailija
133/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Lapsettomat eivät tuo mitenkään erityisemmin esiin niitä, vaan he vastaavat kysymykseen kun muut jaksavat kysellä heiltä lapsiasiasta, ja jatkuvasti!

Turha kysyä lapsettomuuden syitä ensin, ja sitten alkaa valittaa jos vastaukset eivät miellytä!!!

Voi luoja. Mene vaikka lenkille niin saat tuon aggression purettua, hyvä ettei sinulla ole lapsia, et sinä niiden kanssa pärjäisikään noilla hermoilla.

Vierailija
134/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tai ainakin keksin tekemistä. En siihen lapsia tarvitse.

Mulla on enemmän rahaa elämiseen, matkustamiseen, asuntoon yms. Yksi lapsi maksaa 18v. saakka noin 16000-20000€, luin jostain joskus.

On aikaa ja voin mennä ja tulla miten haluan. Ei tarvitse herätä aikaisin, viedä/hakea lapset hoitoon, valvoo yöt, sairastella koko ajan, mennä lasten harrastukseen, lasten kavereiden synttäreihin, miettiä mitä lapsi halua syödä, siivoilla lasten perään, mitä näitä on.

Eniten en koe haluavani lapsia. En usko, että nautisin lapsen/lasten läsnäolosta.

Vierailija
135/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N82 kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan itseni kanssa tylsää tai tekemisen puutetta (enkä ole edes uraohjus). Pikemminkin tunnit loppuu vuorokaudesta, kuukaudet ja vuodet kuluu ihan liian nopeasti. Arvostan valtavasti vapaa-aikaani ja sitä, että voin tehdä asioita spontaanisti. Vaikka olen akateeminen, palkkani on niin surkea, ettei sillä todellakaan lapsia elätettäisi. En myöskään halua itselleni elämänkumppania. Lapset ovat kivoja, mutten kaipaa sellaisia itselleni. Pidän enemmän eläimistä ja luonnosta. Vaikka suomalaisia on vähän, ihmisiä on kuitenkin liikaa tällä planeetalla. Ihan mielelläni olen lisääntymättä.

Ainoa, mikä minua asiassa välillä vaivaa on muiden (sukulaisten) ihmettely ja lastenlapsia hartaasti toivovien vanhempieni pettymys.

Minulla aika sama, paitsi että minulla on mies. Kaipaan kuitenkin seuraa, en ole täysin sellainen yksineläjäsielu :) Minustakin tuntuu että maailmassa on liian vähän aikaa ja liian paljon kivaa tekemistä :D

Vanhempien pettymys vaivaa minuakin todella paljon. Olen vielä kaikenlisäksi ainut lapsi, joten eivät tule saamaan lapsenlapsia. 

Vanhemmatkin ovat monesti niin urpoja, että valittavat kaikille jos lastenlapsia ei ole eikä tule, mutta sitten jos lastenlapset tuodaan heille hoitoon kerran pari vuodessa niin valittavat kaikille miten hirveää se oli ja että onneksi omat lapset ovat aikuisia.

Vierailija
136/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Voi luoja. Mene vaikka lenkille niin saat tuon aggression purettua, hyvä ettei sinulla ole lapsia, et sinä niiden kanssa pärjäisikään noilla hermoilla.

Miten onnistuit omassa päässäsi vääntämään ja kääntämään toisen ihmisen turhautuneisuuden tunteesta AGRESSION tunteen? Jos olet noin huono lukemaan toisia ihmisiä, niin suosittelen ettet sinäkään hanki ikinä lapsia. Jos olet ne jo hankkinut, niin säälin lapsiasi.

Vierailija
137/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuore äiti ja vielä entinen minäni ajatteli monesta asiasta samoin kuin te. Erityisesti juurikin kiireettömyys, riippumattomuus ja vastuun lisääntyminen pohdituttivat ennen lopullista päätöstä yrittämisestä. Tää on taas tätä lässytystä, mutta olen sen nyt saanut kokea itse oikeasti. Se yllättää jokaisen uuden äidin ja isän - oma lapsi ei ole mitenkään verrattavissa muihin aiemmin tapaamiisi lapsiin. Minusta edelleen muiden lasten kiljuminen on ärsyttävää, mutta ei vaan oman lapsen? Se mitä olen saanut kun sain oman lapsen on vastavuoroista rakkautta. Ihan tosissaan uudenlainen tunne, jota ei ennen tätä tiennyt olevankaan. Aiomme hankkia elämäämme vielä toisenkin rakkaudenlähteen ja kohteen. Olemme myös varanneet jo seuraavan ulkomaannatkamme ja vauva on lähdössä tietysti mukaamme, eli ei estä matkusteluakaan. Tunnen myös tuttavapiiristä yhden, joka vannoi inhoavansa lapsia. Tuttava Pariskunnalle sattuikin sitten yllätysraskaus ja olivat lähellä mennä keskeytykseen. Päättivät sitten pitää pienokaisen. Tänä päivänä tämä tuttava on todella hyvä äiti ja ovat rakastuneet tähän lapseen täysin, vaikka lähtökohta oli mitä oli! Tuttava hakeutui jopa lasten pariin töihin, joten jotain muutosta ajatusmaailmassa todellakin tapahtui. Kun minusta tuli äiti, on elämäni tuntunut siitä asti erilailla merkitykselliseltä eikä mitään elämän nautintoja ole minulta viety. Olen nyt onnellisimmillani, vaikka saimme elää monta vuotta melko vapaata elämää oman päämme mukaan. Vielä hedelmällisemmältä ja palkitsevammalta tämä elämä tuntuu. Kiitollinen ja rakastettu.

Taas tämä sama kliseinen perustelu, jonka avulla ei kuitenkaan saa vakuutettua ketään..

Vierailija
138/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani lapsiperhetuttavapariskunnat ovat eronneet, jo silloin kun lapset olleet pieniä.

Sen touhun näkeminen (ensin pettämiset ja sitten välinpitämättömyys omia lapsia kohtaan jne) ei paljon kannusta siihen elämään :)

Vierailija
139/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuore äiti ja vielä entinen minäni ajatteli monesta asiasta samoin kuin te. Erityisesti juurikin kiireettömyys, riippumattomuus ja vastuun lisääntyminen pohdituttivat ennen lopullista päätöstä yrittämisestä. Tää on taas tätä lässytystä, mutta olen sen nyt saanut kokea itse oikeasti. Se yllättää jokaisen uuden äidin ja isän - oma lapsi ei ole mitenkään verrattavissa muihin aiemmin tapaamiisi lapsiin. Minusta edelleen muiden lasten kiljuminen on ärsyttävää, mutta ei vaan oman lapsen? Se mitä olen saanut kun sain oman lapsen on vastavuoroista rakkautta. Ihan tosissaan uudenlainen tunne, jota ei ennen tätä tiennyt olevankaan. Aiomme hankkia elämäämme vielä toisenkin rakkaudenlähteen ja kohteen. Olemme myös varanneet jo seuraavan ulkomaannatkamme ja vauva on lähdössä tietysti mukaamme, eli ei estä matkusteluakaan. Tunnen myös tuttavapiiristä yhden, joka vannoi inhoavansa lapsia. Tuttava Pariskunnalle sattuikin sitten yllätysraskaus ja olivat lähellä mennä keskeytykseen. Päättivät sitten pitää pienokaisen. Tänä päivänä tämä tuttava on todella hyvä äiti ja ovat rakastuneet tähän lapseen täysin, vaikka lähtökohta oli mitä oli! Tuttava hakeutui jopa lasten pariin töihin, joten jotain muutosta ajatusmaailmassa todellakin tapahtui. Kun minusta tuli äiti, on elämäni tuntunut siitä asti erilailla merkitykselliseltä eikä mitään elämän nautintoja ole minulta viety. Olen nyt onnellisimmillani, vaikka saimme elää monta vuotta melko vapaata elämää oman päämme mukaan. Vielä hedelmällisemmältä ja palkitsevammalta tämä elämä tuntuu. Kiitollinen ja rakastettu.

Taas tämä sama kliseinen perustelu, jonka avulla ei kuitenkaan saa vakuutettua ketään..

Eikai tuon tarkoitus ollutkaan "vakuuttaa" ketään,vaan se oli hänen kokemuksensa. Minulla vähän samanlainen, en ollut ikinä varma haluanko lapsia, sitten sain lapsen ja olin täysin varma että se oli elämäni paras päätös ja olisin jäänyt paljosta paitsi jos olisin jäänyt lapsettomaksi. Ei mitään kliseistä vaan totuus.

Vierailija
140/395 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä jotkut lapsia tehneet miehet tuntuvat suorastaan pillastuvan siitä, ettei joku nainen halua koskaan lapsia, miksi?

Samat miehet vannoivat ensin etteivät halua ikinä lapsia, sitten päivittelivät kun joku nainen sai kuulemma "narrattua" heidät isäksi, ja nyt kun p-skat on niin sanotusti housuissa eli lapsia ei voi peruuttaa, niin vouhkataan sellaisille jotka elävät sitä velaelämää jollaista olisivat itse halunneet elää.

On se varmaan perheenisälle kova paikka nähdä sieltä perheystävällisestä farmari-Skodasta kun velanainen ajaa ohi uudella katseetkääntävällä 2-istumapaikan sportti-Mersulla, niin pitäähän se kateuden tunne purkaa siihen naiseen ja naisen elämänvalintaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän