Miksi naiset väittää etteivät meikkaa toisten naisten takia vaan itsensä vuoksi tai "kun se on kivaa"
Kommentit (31)
Olen meikannut päivittäin yläkouluikäisestä. Minulle se on suunnilleen sama juttu kuin pukeutuminen, se nyt vain on tapana tehdä. Olen töissä ihmisten parissa ja siellä on ihan hyvä näyttää virkeältä, mikä ei oikein onnistu, jos on mustat silmänaluset ja kirjava iho. Itsellä on mukavampi oli, kun peilistä katsoo huoliteltu nainen eikä joku variksenpelätti. Ei se sitä meinaa, että yrittäisin tässä ketään iskeä tai kenellekään päteä. Mua ei muiden meikkaamiset kiinnosta, joten ihmettelen, miksi ketään kiinnostaisi minun meikkini. Näköjään kovasti kiinnostaa jotain no lifeja.
Meikkaan siksi että minulle tulee parempi olo jos ainakin kuvittelen muiden pitävän minua kauniina. Kuvitelmaa varmaan onkin kun ei ole kukaan sanonut mitään:D
En meikkaa joka päivä. Meikaan ainoastaan silloin kun lähden kaupungille vaikka ostoksille, juhliin, tai on muuten joku spesiaalimpi päivä. En meikkaa itseni takia, en edes mieheni takia. Tai osittain mieheni takia. Esimerkiksi jos lähdetään yhdessä vaikka ravintolaan tai viihteelle, meikkaan siksi että en näyttäisi mitäänsanomatoomalta muiden kauniiden naisten keskellä. Muutenkin meikkaan vaan sen takia, että en halua ns. herättää huomiota tai näyttää rumemmalta kuin muut naiset. Eli periaatteessa meikkaan muiden naisten takia, että olisin heidän kanssa "samalla viivalla". Olen 30v.
En oo kyl ikinä meikannut naisten vuoksi. Tekeekö joku muka niin? Mä meikkaan, koska OIKEESTI tykkään. Tykkään kokeilla ja tehä erilaisia tyylejä. Oon lapsen kanssa kotona. Ei käydä edes joka päivä ulkona ja siltikin meikkaan. En oo 2 kk käyny oikeastaan käynyt missään (odotan toista vauvaa ja oon tosi pahoinvoiva, ei tee mieli poistua kotoa ku oksentelen usein päivässä). Oon silti meikannut lähes joka päivä.
Sama kuin monella muulla tähän kommanneella eli arkena meikkaan asiakaspalvelutyötä varten näyttääkseni siistiltä. Ei arkimeikin tekeminen kiireessä varmaan kenestäkään kivaa ole.
Mutta vapaapäivänä kun saan paklata ja ehostaa kuin primadonna tai meikkiguru yuoutubes meikkaan vain ja ainoastaan itseäni varten!
Sama kuin monella muulla tähän kommanneella eli arkena meikkaan asiakaspalvelutyötä varten näyttääkseni siistiltä. Ei arkimeikin tekeminen kiireessä varmaan kenestäkään kivaa ole.
Mutta vapaapäivänä kun saan paklata ja ehostaa kuin primadonna tai meikkiguru yuoutubes meikkaan vain ja ainoastaan itseäni varp oo ei ten!
"Meikkaan itseäni varten", mitä tuo edes tarkoittaa?
Meikkaan itseäni varten, jotta voisin tuntea oloni itsevarmemmaksi ja kauniiksi, jotta näyttäisin muiden silmissä siis kauniimmalta ja täten saan siitä lisää itsevarmuutta ja meikkaan itseäni varten? Vai miten siis?
Meikkaan, jotta ulkoinen olemus vastaisi sitä minkä näköinen tunnen olevani. Tykkään meikkaamisesta, eikä se ole minulle pakkopullaa. Jos taas tekee mieli olla saunapuhtaalla naamalla, olen. Riippuu ihan fiiliksistä.
Itse tunsin teininä paineita meikkaamisen suhteen. En oppinut meikkaamaan oikealla tavalla. Esim kasvoon laitettavat aineet vaan hilseilivät ja tummat silmänaluset näkyivät peitevoiteesta huolimatta.
Nyt nuorena aikuisena olen päättänyt, etten enää lue mitään meikkivinkkejä, enkä osta enää meikkivoiteita yms. Kulmakynää käytän päivittäin, ripsiväriä ja silmänrajauskynää viikonloppuna miellyttääkseni miestäni.
Ihan sama että olen ruma omasta ja muiden mielestä. Mieluummin näin elän kuin jatkuvasti olen ahdistunut siitä, onko naama ja tukka täydellisessä kunnossa. Ainakin muiden itsetunto voi nousta kun katsovat minua.
n20
Meikkaan kyllä täysin muiden vuoksi silloin kun meikkaan. Jos olisin vaan keskenäni, en meikkaisi.
Minä meikaan ainakin siksi, että naama on ruma enkä halua muita ihmisiä säikyttää.