Miten joillakin nuorilla on jatkuvasti varaa matkustaa?
Kommentit (12)
Teen au pair keikkaa ja mulla on puolen tunninpässä suuri lentokenttä josta pääsee halvalla ympäri Eurooppaa ja vielä nopeasti. Mikäs tässä.
Mulla on useampi sellainen ystävä, jotka käyttää lähes kaikki rahansa matkustamiseen. Eli kaikesta muusta pihistetään ja säästetään niin että voi vähän väliä ottaa äkkilähdön tai muun halvan lennon jonnekin. Näillä ihmisillä ei yleensä ole lapsia.
Pihistän kaikesta muusta, rehkin sairaasti töitä ja sit reissaan. :) 65 maata reissattu.
N20
Suht halpa asunto, ei juuri shoppailua, harvoin syön ulkona, kotona yksinkertaista vegaaniruokaa (paljon kasviksia, riisiä, papuja, linssejä), halpalentojen kyttäystä, majoittuminen hostelleissa ja airbnb:llä ja usein matkustan Suomea selvästi halvemmissa maissa enkä biletä paljoa.
Huvittaa kun kaverit kyselee miten on varaa, itse ostavat uuden jättiplasmatv:n osamaksulla, kaikki netflixit ja elisa viihteet, tilaavat lehtiä kotiin ja ostelevat uusia puhelimia, kenkiä tai huoltavat autoa ym. Käytän vähät rahani vain eri tavalla ja omistan aika vähän tavaraa. Näin itse koen saavani enemmän irti, mutta kukin tyylillään.
Lento Eurooppaan johonkin n 150 eu ja majoitus youth hostellissa n 15 eu.
Vierailija kirjoitti:
Pihistän kaikesta muusta, rehkin sairaasti töitä ja sit reissaan. :) 65 maata reissattu.
N20
Paskaa. Oletko siis tehnyt lapsenakin töitä, mikä on laitonta? Tuollaiseen reissaamiseen on mennyt vähintään 30 000 euroa.
Mun teini tienaa bruttona 2700e kuukaudessa, asuu edullisesti, vuokra 389e. Siksi sillä on varmaan varaa matkustella jatkuvasti.
Jos ei tupakoi., vähätkin rahat saa riitämään.
Ei tarvi suuria tuloja, kun pitää menot pieninä
Matkoilla karttuva kielitaito ja sosialiset taidot on pääomaa johon kannattaa sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun teini tienaa bruttona 2700e kuukaudessa, asuu edullisesti, vuokra 389e. Siksi sillä on varmaan varaa matkustella jatkuvasti.
Näihin olisi minulla idea että asumistukijärjestelmä muutettaisiin kaksisuuntaiseksi että kaikkien asumiskulut tasoittuisi. Jos joku asuu jossain naurettavan halvassa asunnossa mutta on suuret tulot niin sitten tällainen henkilö maksaisi valtiolle ylimääräiset jotta hänen asumiskulut nousisivat keskimääräiselle alueen tasolle.
Taas pienituloinen kalliimmassa asunnossa saisi enemmän asumistukea, joka rahoitettaisiin ottamalla rahat niiltä jotka asuvat tuloihinsa nähden liian edullisessa asunnossa.
Hakevat leipäjonosta ruoat ja saavat asumistukea, tottakai silloin jää rahaa turhuuteen.
Varmaan sen takia kun matkustaminen halpalennoilla&airbnbmajoitus jne on todella halpaa nykyään.