Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen on "voittanut geenilotossa"?

Vierailija
20.03.2017 |

Voiko ihan tavallisen näköinen sanoa näin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvä voitto, jos ei ole mitään perinnöllisiä sairauksia, epämuodostumia, terveet hampaat, terävä näkö, ei taipumusta riippuvuuksiin jne.

Vierailija
2/24 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisen arvoista. Jos arvostaa älyä, terveyttä, onnellisuutta jne, niin toki voi, helpostikin.

Mutta jos arvostaa vain ja ainoastaan ulkonäköä, niin varmaan ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäikäisestä suvusta, jossa hyvin vähän perinnöllisiä sairauksia. Hyvän tautien vastustuskyvyn omaava. Vartaloltaan sopusuhtainen. Helposti sikiävä. Älykäs.

Vierailija
4/24 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun siihen joukkoon. Sain sen verran terävän pään, että opinnot onnistuivat. Olen fyysisesti ja henkisesti perusterve. Siinä sitä jo olikin!

Vierailija
5/24 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköinen? Voi hyvä luoja, sekö on kaikki mitä tulee mieleen! Onko jonkun mielestä esim. Heidi Sohlberg voittanut geenilotossa, koska on miss Suomi ja hyvännäköinen? Siitä viis vaikka on perinnöllinen rintasyöpä ja äiti kuoli kolmikymppisenä samaan tautiin.

Kyllä minusta tavallisen näköinen älykäs ihminen, jolla ei ole sairauksille altistavia geenejä, ei synnynnäisiä oppimisvaikeuksia tms. on todellakin voittanut geenilotossa.

Vierailija
6/24 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hävisin tuossa lotossa. Odotan kuolemaa perinnöllisen sairauden vuoksi.

Vierailija
7/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä geenilotossa voittamisesta puhutaan kun on täyden kympin kroppa. Eli siis täyttää vallitsevag kauneusihanteet.

Vierailija
8/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve

Vierailija
9/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenilotossa voittaa ja samalla myös häviää. Jokaisella on hyviä puolia, esim. ulkonäkö tai älykkyys, kuin huonoja puolia, esim helppo lihominen tai perinnölliset sairaudet. Ei ole täydellistä ihmistä.

Vierailija
10/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mikä on tilanne ja näkökulma, josta tilannetta tarkastellaan.

Esimerkiksi se, miten naisen keho palautuu raskaudesta, on täysin geenilottoa. Siinä missä jollekin jää roikkuvaa löysää nahkaa ja raskausarpia, näyttää toinen siltä kuin ei olisi koskaan raskaana ollutkaan.

Vierailija
11/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on koko elämäni sanottu, että voitin geenilotossa, koska olen kaunis ja tumma, minulla on pitkät sääret jne. En silti koe voittaneeni, koska jään helposti koukkuun asioihin, näköni on surkea ja huononee vuosi vuodelta, toinen silmä on melkein sokeaksi luokiteltavissa, minulla on fyysinen sairaus joka tuottaa paljon kipuja jne. 

Aika surullista oikeastaan, että ihmiset ajattelevat pelkän ulkonäön perusteella jonkun olevan onnekas geeniensä suhteen.

Vierailija
12/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka suvussa on monessa polvessa yli 100-vuotiaita?

Vierailija
13/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen voittanut geenilotossa, koska minulla on aina ollut tosi hyvä terveys ikätovereihini verrattuna ja jatkuu.

Vierailija
14/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenilotto on aikansa vanki. :) Tämän päivän hoikka, pitkä, älykäs ja terve ihminen olisi voinut olla geeniloton häviäjä 100 vuotta sitten, jolloin pullukampi (hyvin energiatehokas), hidasälyisempi (naisen paikka on kotona ja siellä pitäisi jaksaa raataa tylsien hommien parissa 24/7) ja suht huonosti sikiävä (kun ei ollut ehkäisyä, elimistölle oli vain hyväksi, että joka kierrosta ei sikiä) olisi ollut voittaja.

Vierailija
15/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka on "hävinnyt" geenilotossa: Hieman tavallista rumempi ja lyhyempi mies, joka on myös hiukan tyhmä. Mutta hänestä huokuu positiivisuutta pelkällä hymyllä, mistä tulee itsekkin hyvälle tuulelle, ja perusluonne muutenkin sellainen että vastoinkäymiset mennään olankohautuksella eteenpäin.

Eli riippuu mistä vinkkelistä katsoo, minusta kyseinen mies on voittanut geeniloton jättipotin.

Vierailija
16/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi, kun pääsisi edes kymmenen parhaan joukkoon.

Vierailija
17/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on koko elämäni sanottu, että voitin geenilotossa, koska olen kaunis ja tumma, minulla on pitkät sääret jne. En silti koe voittaneeni, koska jään helposti koukkuun asioihin, näköni on surkea ja huononee vuosi vuodelta, toinen silmä on melkein sokeaksi luokiteltavissa, minulla on fyysinen sairaus joka tuottaa paljon kipuja jne. 

Aika surullista oikeastaan, että ihmiset ajattelevat pelkän ulkonäön perusteella jonkun olevan onnekas geeniensä suhteen.

Minulla taas on keliakia, joka on huonoa geenilottoa. Mutta toisaalta se pakottaa elämään terveellisesti, en voi esimerkiksi syödä juuri mitään eineksiä enkä pikaruokaa. Sopivia puolivalmisteitakaan ei ole montaa, mitä voisi syödä.

Punainen liha myös ärsyttää vatsaa, joten sitäkin syön vain harvoin.

Eli geenilotto pakottaa syömään terveellisesti, vaikea päättää oliko tuo keliakia nyt sitten hyvä vai huono geenilottotulos.

Vierailija
18/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on keliakia, joka on huonoa geenilottoa. Mutta toisaalta se pakottaa elämään terveellisesti, en voi esimerkiksi syödä juuri mitään eineksiä enkä pikaruokaa. Sopivia puolivalmisteitakaan ei ole montaa, mitä voisi syödä.

Eli geenilotto pakottaa syömään terveellisesti, vaikea päättää oliko tuo keliakia nyt sitten hyvä vai huono geenilottotulos.

Ja unohtui, että suuressa osassa karkeista ja suklaista on vähintään "saattaa sisältää" -merkintä, joten en ota riskiä. Turvalliset karkit ja suklaat taas sellaisia, joista en tykkää.

Joten harvakseltaan tulee herkuttelua.

Vierailija
19/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja unohtui, että suuressa osassa karkeista ja suklaista on vähintään "saattaa sisältää" -merkintä, joten en ota riskiä. Turvalliset karkit ja suklaat taas sellaisia, joista en tykkää.

Joten harvakseltaan tulee herkuttelua.

Toisaalta taas sata vuotta aiemmin syntyneenä olisit pärjännyt elämässä merkittävästi huonommin tuollaisen terveyshaitan kanssa.

Vierailija
20/24 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen nainen, joka on ulkoisesti sekä sisäisesti kaunis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme