Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkevää vuokrata omaa asuntoa jos se ei näytä menevän kaupaksi? Siis

Vierailija
20.03.2017 |

vuokraisi asuntonsa ja vuokratisi itse haluamaltaa alueelta asunnon. Ja kokeilsi myyntiä uudestaan esim. vuoden parin pasta. Onko asiassa jotain sudenkuoppia, jota pitäsi huomata? Kukaan tehnyt noin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokraisi asuntonsa ja vuokratisi itse haluamaltaa alueelta asunnon. Ja kokeilsi myyntiä uudestaan esim. vuoden parin pasta. Onko asiassa jotain sudenkuoppia, jota pitäsi huomata? Kukaan tehnyt noin?

Käytä välittäjää, kun ulosantisi perusteella en usko sinun pystyvän asiaan muuten.

Vierailija
2/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä välittäjää, kun ulosantisi perusteella en usko sinun pystyvän asiaan muuten.

Toki käytän välittäjää. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika monesta asiasta. Jos oma talous kestää tämän, niin totta kai voi tehdä. Millaisista paikkakunnista on kyse? Jos oma asunto on muuttovoittokunnassa ja muutatte kuihtuvaan kuntaan, niin ehdottomasti kannattaa. Jos taas toisin päin, niin sitten voi olla huonompi tilanne. Edullinen oma asunto pienellä paikkakunnalla voi olla myös ihan hyvä tulon lähde jos löydätte hyvät vuokralaiset. Voisitteko saada uutta lainaa toiseen asuntoon jos nykyinen oma tuottaisi vuokralla sen verran, että se kattaisi omat menonsa?

Vierailija
4/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti parempi vaihtoehto, kuin asunnon tyhjillään pitäminen. Siis jos jostain syystä (esim. työ muualla) on pakko muuttaa pois siitä vanhasta asunnostaan. Vuokralaisen valinnassa pitää olla tosi tarkka. Varsinkin kun ns. omassa asunnossa saattaa olla vähän paremmat pintamateriaalit kuin sellaisessa vuokraluukuksi hankitussa sijoituskämpässä.

Vierailija
5/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä asuntoilmoitukseesi tai mikäli et uskalla, niin hyvin samankaltaiseen?

Katsastan kuinka oikein olet hinnoitellut kohteen.

m33

Vierailija
6/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon pyydät vuokraa ja paljonko joutuisit suunnilleen itse maksamaan?

Jos tuleva vuokra-asuntosi on vuokraltaan kalliimpi, niin ei ole ollenkaan kannattavaa. Tai riippuu tietysti siitä, millainen rahatilanne on. Mutta itse en lähtisi noin uhkarohkeasti tekemään.

Ja kannattaa todellakin miettiä ja katsoa tarkaan kenelle talonsa vuokraa, eikä tehdä mitään hätiköityjä päätöksiä hetken mielijohteesta. Itselläni on kokemusta vuokralaisista, jotka muuttivat taloon ja niinhän se meni että kovasti tuli ongelmia ja olisi pitänyt todellakin kuunnella varoituksia läheisiltä eikä toimia oman pään mukaan.

Jos suinkaan pystyt asumaan talossa vielä, niin asu niin pitkään kuin voit. Älä tee mitään hätiköityä päätöstä, josta voi koitua harmia myöhemmin. Kyseessä on kuitenkin sen verran iso päätös, että ei kannata mennä hölmöilemään tai vuokraamaan asuntoa tuosta vaan ihan kenelle vaan.

Vierailija
7/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata.

Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
8/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin oottaa että vanha asunto menee kaupaksi. Mulla oli samanlainen tilanne viime syksynä. Talo ei mennyt kaupaksi millään ja välittäjä sanoi että ei kannata lähteä vuokraamaan. Ollaan tehty pienehköä remppaa nyt talven mittaan ja vuoden päästä olis tarkoitus laittaa uudelleen myyntiin. Jos ei mene kaupaksi, niin pakko vaan asua tässä seuraavat pari vuotta. Haluttaisiin muuttaa lähemmäksi keskustan palveluja ja tämä on muutenkin liian ahdas kun keväällä syntyy perheenlisäystä. Eipä auta kun odotella ja asua tässä vielä hetki. Onhan siinä oma riskinsä muuttaa pois vuokralle ja ottaa vuokralaiset ns oikeaan asuntoon, kun ei koskaan voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja kestääkö talous. Lainaa en viitsi lähteä ottamaan kun sitä on ennestäänkin ja ei ole kuitenkaan ihan pakko, vaikka mukavampaa ja helpompaahan se olisi vaan muuttaa keskustaan. Ei kannata kiirehtiä ollenkaan ja ihan rauhassa katsot mihin tilanne etenee... tsemppiä!

Vierailija
9/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleisesti ottaen kannattavaa. Riippuu tietty tilanteesta paljon. Kestääkö talous? Kuten aikaisemmin sanottiin, kannattaa olla tarkka vuokralaisten suhteen.

Pidemmän päälle ei ole ollenkaan kannattavaa, jos aikeissa on saada talo myytyä. Onko hinta liian korkea vai mistä kiikastaa, mitä välittäjä neuvoo sinua tekemään? Kannattaa ottaa hetkeksi pois myynnistä, miettiä mikä on vikana ettei mene kaupaksi. Ehkä jotain pienehköä pintaremonttia, ei kuitenkaan mitään suurta.

Yleisesti ottaen vuokralla asuminen ei ole kannattavaa, saati sitten jos on toinenkin asunto huolehdittavana. Kestäisikö rahatilanne pitää taloa tyhjillään?

Näissä päätöksissä ei kannata kiirehtiä. Odottelet rauhassa vuoden jos toisenkin. Ja jos todellakin on pakko muuttaa itse pois, niin sitten vaan asunto pois markkinoilta ja ehkäpä vuoden päästä takaisin. Älä kuitenkaan rupea vuokraamaan, ellet ole päätöstä kunnolla harkinnut. Oma naapurini joutui kinkkiseen tilanteeseen, kun muuttivat vuokralle isompaan kämppään ja alkoivat vuokrata vanhaa kämppää. Vuokralaiset muuttivat pois piakkoin ja tulikin rahan suhteen melkoiset vaikeudet.

Vierailija
10/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noilla tiedoilla lähtis spekuloimaan. Yleisesti otten ei kyllä ole ollenkaan kannattavaa

Vierailija
11/11 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele vuokraamaan. Minulla ei ainakaan rahatilanne riittäisi yhtään mitenkään tuollaiseen ratkaisuun. Riippuu tietenkin vähän tilanteesta...

Mutta toisaalta jos on pakko, niin ehkä sitten jos löytäisin tosi luotettavat ja hyvät vuokralaiset mutta harkitsisin kyllä kahdesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan