Paras säästövinkkisi
Paljonko olet onnistunut säästämään rahaa jonkun säästötoimenpiteen tuloksena? Itse olen luopunut leffojen (DVD) ostamisesta Netflixiin liittymisen jälkeen ja vaihtanut kirjat e-kirjoihin (ne ovat vähän edullisempia kuin painetut kirjat) sekä lisännyt jälleen vuosien myötä hiipunutta kirjaston käyttöä, koska en jaksa kotiin kertyviä kirjoja. En kuitenkaan ole pitänyt kirjaa paljoko tässä säästää - ehkä 10-60 euroa vähän kuukaudesta riippuen. Esim. kesäaikaan ei tule katsottua leffoja mutta kylläkin luettua. Parhaimpanan kuukautena käytin leffoihin ja kirjoihin jopa satasen kuussa, nyt ei mene vältämättä muuta rahaa kuin Netflix-maksu.
Kommentit (22)
Kannattaa hamstrata silloin tuotteita, kun ovat tarjouksessa. Itse ostan esimerkiksi leipää pakkaseen, kun se on Cittarissa tai Prismassa alessa.
Melkein kaiken ruoan voi mun mielestä pakastaa. Joku ehkä sanoo, että maku kärsii, mutta mä en ainakaan oo huomannut.
Autoa ei kannata hankkia, jos ei ole ihan pakko. Jos hankit auton, hanki käytetty, mutta vähävikainen. Tee valinta perustuen faktoihin mielikuvien sijaan. Esim. vanhempi Volkswagen golf on hyvä auto köyhälle-->paljon varaosia ja vähävikaisia.
Vaatteissa kannattaa suosia laadukkaita merkkejä. Maksat hieman enemmän kuin HM:ssä tai Zarassa, mutta todennäköisesti vaate kestää vuosia, jos peset oikein.
Mammuttimarkkinoilta nyt alkuviikosta jugurttia 0.15e/purkki, oivariinia 3 purkkia viitosella, tiskikonetabletteja 140kpl kympillä. Oivariinitarjouksen käyn hakemassa vielä illalla toisen satsin, sillä sitä tässä huushollissa käytetään purkki viikossa. Katson samalla, onko naapurikaupassa punaisella laputettuja leipiä.