Vieressäni on kahvila jossa on vain pari pöytää, voiko sellaiseen mennä läppärin kanssa tekemään pariksi tunniksi töitä?
Vai pitääkö mennä jonnekkin isompaan kahvilaan etten vie tilaa liian kauan? Typerä kysymys, mutta mulla on päähänpinttymä että aina pitää ottaa muut huomioon.
Kommentit (33)
Kahvilan pitäjä kyllä puuttuu tilanteeseen ellei se ole sopivaa. Jos haluat varmistaa asian etukäteen, kysy häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitääkö mennä jonnekkin isompaan kahvilaan etten vie tilaa liian kauan? Typerä kysymys, mutta mulla on päähänpinttymä että aina pitää ottaa muut huomioon.
Jos sinä ottaisit muut huomioot et tällaista asiaa edes kysyisi.
Et tietenkään mene viemään useiksi tunneiksi kahvilan harvoja pöytiä jos et jatkuvasti myös osta jotain.
En menisi, koska veisin asiakaspaikan liian pitkäksi aikaa. Liian vähän tuloa yritykselle.
Suosittelen kirjastoa tms. julkista tilaa.
Mitäpä luulisit? Tykkäisitkö itse kahvilanomistajana, että joku miehittää puolet asiakaspaikoistasi parin euron kahvikupin varjolla moneksi tunniksi?
Läppärillä voi vallan hyvin tehdä töitä kotonakin.
Jo se, että edes harkitset moista, kertoo, että ET todellisuudessa välitä ottaa muita huomioon.
Mistä nyt palstailet? Sopisiko töiden tekeminen samasta paikasta tai esimerkiksi kotoa?
Miksi niitä omia näyttöpäätetöitä pitää kahvilassa tehdä? Eikö toimisto tai koti (etätyö) kelpaa?
Ja sen parin tunnin aikana varmaan tilaat varmaan vain yhden kahvin lipitettäväksi.
jos ostat puolen tunnin välein niin on ok. muuten joku iso kahvila
Ei kai kahvilat ole mitään ilmaisia työskentelytiloja. Jos haluat istua siellä tuntikausia, ostat sitten koko ajan uusia kahveja tai syötävää, että olet "maksanut" paikkasi kahvilassa.
Jos kahvilassa on hiljaista, niin miksei. Ruuhka-aikana voi sitten välttää kovin pitkään istuskelua kahvittelun/syönnin jälkeen.
Totta kai passaa, muista vielä miehittää se viereinen pöytäkin levittämällä sille takkisi ja reppusi. Ettei tule vieraita ihmisiä likelle ällistelemään, mitä sä teet.
Ja mikäs sua estää olemasta siellä koko päivää, voithan sä ottaa mukaan omat leivät, ettei tarvitse baarin kalliita leipiä ostella?
Muista sitten päivittää FB:iin ja Twitteriin paikan nimi ja valokuva ja se, että "on se nyt törkeää, kun kahvilanpitäjä kävi moittimassa, että sinä, Maksava Asiakas, viet liikaa tilaa!"
Ei kyllä kuulosta siltä että kyseessä olisi pelkkä kahvila. En minä ainakaan menisi kahville kahvilaan jossa ei ole asiakkaita tai edes asiakaspaikkoja. Saan luultavasti tuoreempaa kahvia kotona.
Prototyyppi kirjoitti:
Miksi niitä omia näyttöpäätetöitä pitää kahvilassa tehdä? Eikö toimisto tai koti (etätyö) kelpaa?
Ja sen parin tunnin aikana varmaan tilaat varmaan vain yhden kahvin lipitettäväksi.
En ole ap, mutta olen aikuinen yliopisto-opiskelija. Kirjoitan toisinaan kotona, toisinaan kirjastossa ja joinakin päivinä kahviloissa. Työskentely on huomattavasti tehokkaampaa muualla kuin kotona. Viihdyn parhaiten kahviloissa, mutta joka päivä ei ole varaa istua niissä.
Tästä oli joku lehtijuttu, että tällainen käytös on ihan ongelma kahviloille.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
En ole ap, mutta olen aikuinen yliopisto-opiskelija. Kirjoitan toisinaan kotona, toisinaan kirjastossa ja joinakin päivinä kahviloissa. Työskentely on huomattavasti tehokkaampaa muualla kuin kotona. Viihdyn parhaiten kahviloissa, mutta joka päivä ei ole varaa istua niissä.
Tuon kirjaston vielä tajuan ja ainakin meidän kirjastoissa on tätä tarkoitusta varten omat tilatkin mutta että pieneen kahvilaan jumittamaan, kun tuskin sieltä tulee tilattua koko kahden tunnin arsenaalia kahvia tai muita kahvilan tuotteita.
Juttelisin asiasta kahvilan pitäjän kanssa. Onko kahvila muuten hiljainen? Jos on, voisit vetää asiakkaita.
Oletteko huomanneet, että jos jossain ruokapaikassa ei ole asiakkaita, niin kaikki kävelee ohi? Mutta jos on yksi asiakas, tulee pian toinenkin.
Joku pienen kahvilan pitäjä voisi myös toivoa kanta-asiakkaita. Jotka istuisi vaikka pidempäänkin.
Jos kahvila on liki tyhjä niin silloin ehkä. Miksei ihmisillä ... naisillakaan ei ole käytöstapoja?
-
Kirjasto on sitä varten. Ai lopettivatko vihreät paikalliskirjastot?
17, Vihreät kannattavat lähipalveluita ja sivistyspalveluita ml. kirjastot. Oikeisto ja persut ovat ajaneet niitä alas. Säästöjen aikaansaamiseksi ja siksi, että eivät arvosta opillista sivistystä.
Sanoisin että riippuu asiakastilanteesta ja paikkakunnasta. Toki siitäkin mitä kaikkea ostat. Ison kaupungin pienessä ja kiireisessä kahvilassa en kehtaisi istuskella, varsinkaan ruuhka-aikaan. Kotikaupungissani taas teen monesti töitä kahvilassa aamupäivästä, asiakaspaikkoja on noin 20 ja 1500 asukkaan kylässä ei siellä yleensä ole minun lisäkseni ketään muuta. Istun muutaman tunnin ja ostan samalla useita kuppeja kahvia ja syön aamupalan siellä.
En siis suoralta kädeltä tuomitse, jos kahvilassa ei oikeasti ole asiakkaita ja asiakaspaikkoja on vaikka muille jakaa, ei siinä silloin aiheuta tappiota. Kohteliaisuuden nimissä ostaisin reilun satsin ruokaa ja juotavaa. Isommasta kaupungista muuttaessa tämä oli aluksi minulle täysin ehdoton ei, enkä ymmärtänyt kuka oikein kehtaa istuskella kahvilassa vieden maksavilta asikkailta paikkoja. Havaitessani että niitä maksavia asiakkaita ei ole, kantani muuttui sallivammaksi. Tämän kokoisessa kylässä olisin myös varmasti kuullut mikäli toimintani olisi aiheuttanut närää.
Vain Suomessa asiakas on haitta kahviloissa ja ravintoloissa. :D
Mä menisin ap sinne ja olisin soukasti. Jos alkaa ryysistä pukata ja olet siellä ollut jo tunnin ja kaikki pöydät täynnä, niin vaihtaisin paikkaa.
Tuo on ainoa lähelläni oleva kahvila..
Ap