Vieressäni on kahvila jossa on vain pari pöytää, voiko sellaiseen mennä läppärin kanssa tekemään pariksi tunniksi töitä?
Vai pitääkö mennä jonnekkin isompaan kahvilaan etten vie tilaa liian kauan? Typerä kysymys, mutta mulla on päähänpinttymä että aina pitää ottaa muut huomioon.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Houkutteleeko sua mennä sellaiseen paikkaan kahville joka on tällaisia täynnä?
Enemmän kuin sellaiseen jossa ei ole ketään tai vain pari asiakasta.
Mun mielestä tyhjä kahvila on ankea.Ei hyvä kahvila ole tyhjillään.Jos joku viihtyy kahvilassa koneen kanssa pidenpään, luo se mielikuvaa viihtyisästä paikasta, joten mene vaan. Jos pöydät alkavat uhkaavasti täyttyä esim. Lounasaikaan, etkä lounasta syö, siirry muualle tehdäksesi tilaa muille asiakkaille ja varmistaaksesi itsellesi työskentelyrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa asiakas on haitta kahviloissa ja ravintoloissa. :D
Mä menisin ap sinne ja olisin soukasti. Jos alkaa ryysistä pukata ja olet siellä ollut jo tunnin ja kaikki pöydät täynnä, niin vaihtaisin paikkaa.
Tämä on just tätä suomalaista nöyrää "anteeksi, että olen olemassa" -käytöstä.
Varsinkaan jos kahvilassa ei tosiaan ole juuri sillä hetkellä niitä asiakkaita, joilta vie paikkoja, niin sinne vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa asiakas on haitta kahviloissa ja ravintoloissa. :D
Mä menisin ap sinne ja olisin soukasti. Jos alkaa ryysistä pukata ja olet siellä ollut jo tunnin ja kaikki pöydät täynnä, niin vaihtaisin paikkaa.
Tämä on just tätä suomalaista nöyrää "anteeksi, että olen olemassa" -käytöstä.
Varsinkaan jos kahvilassa ei tosiaan ole juuri sillä hetkellä niitä asiakkaita, joilta vie paikkoja, niin sinne vain.
Monissa kahviloissa on vaan pari pöytää. Kyllä tuollaisessa paikassa vie helposti paikan joltain maksavalta asiakkaalta. Kahvilanpitäjän toive on myydä, ei ylläpitää omalla kustannuksella viihtyisää istuskelupaikkaa, niin viehättävältä kuin se ehkä ajatuksena tuntuukin.
Jos se on tyhjä, niin siitä vaan ja jos alkaa tulla paljon asiakkaita niin lähde. Ei ollenkaan turha huoli - pienen kahvilan omistajalle voi olla isokin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on tyhjä, niin siitä vaan ja jos alkaa tulla paljon asiakkaita niin lähde. Ei ollenkaan turha huoli - pienen kahvilan omistajalle voi olla isokin juttu.
Aloittaja sanoi että kahvilassa on kaksi pöytää. Ei tuonne tarvitse tulla kuin yksi asiakas hänen lisäkseen niin paikat on täynnä. Mitä järkeä on mennä, todennäköisesti pitää lähteä melkein samantien tuolla logiikalla.
En ehkä menisi noin pieneen paikkaan. En pystyisi keskittymään töihin noin intiimissä tilassa, ja koko ajan tarkkailisin, olisiko joku muu pöytäni tarpeessa.
Isoissa ja väljissä kahviloissa on mukava työskennellä joitakin tunteja. Tottakai myös ostan jotakin muutaman kerran, jos olen pitkään.
On ok mikäli tilaat esim kahvin, syömistä ja vaikka santsikupillisen tai pulloveden lisäksi. Onhan se nyt noloa jos istut siellä parin euron kahvikupillisen hinnalla tuntikausia. Itse olin töissä kahvilassa, joskin isossa kahvilassa, mutta kyllä välillä tyrmistytti kun saman firman edustaja valtasi parhaan nurkka/ikkunapöydän ja piti siellä työhaastatteluja useiden tuntien ajan! Ja tietty yhden kahvikupin voimin, haastateltavat eivät juuri koskaan ottaneet mitään. Ja aina piti kiikuttaa lisää vettä tietenkin ilmaiseksi. En voinut puuttua kun omistajaa ei haitannut, hän piti sitä hyvänä että asiakkaat viihtyvät.
Mitä mieltä te vastaajat olette siitä, jos menen kaverin kanssa kahville, tilataan kahvit ja sämpylät ja viivytään kaksi tuntia, vaikka olisi täysikin paikka? Onko edelleen ei-ei vai muuttaako ap:n tapauksessa se läppäri asian?
Mietin vaan sillä, että itse en koskaan ole ollut mikään kahvilapiipahtaja, vaan menen sinne nimenomaan ystävän kanssa vaihtamaan kuulumisia kahvikupin äärelle. Ei me koko iltaa viivytä, mutta ei alle tunnillakaan selviä. Suoraan sanoen en ole ikinä ajatellut, että tässä toimintatavassa olisi mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
On ok mikäli tilaat esim kahvin, syömistä ja vaikka santsikupillisen tai pulloveden lisäksi. Onhan se nyt noloa jos istut siellä parin euron kahvikupillisen hinnalla tuntikausia. Itse olin töissä kahvilassa, joskin isossa kahvilassa, mutta kyllä välillä tyrmistytti kun saman firman edustaja valtasi parhaan nurkka/ikkunapöydän ja piti siellä työhaastatteluja useiden tuntien ajan! Ja tietty yhden kahvikupin voimin, haastateltavat eivät juuri koskaan ottaneet mitään. Ja aina piti kiikuttaa lisää vettä tietenkin ilmaiseksi. En voinut puuttua kun omistajaa ei haitannut, hän piti sitä hyvänä että asiakkaat viihtyvät.
Kätevää, tuo on keksinyt miten voi säästää toimistokuluissa kun hoitaa hommat ja palaverit toisen maksamassa toimitilassa. Eli joo, ei tosiaan ole ok tuollainen.
Kahvilassa on useammin työrauha, toisin kuin kirjastossa. Kirjasto on asiakkaille ilmainen laitos, minkä vuoksi siellä käy jos jonkinlaista itsekseen puhujaa, höpöttelijää ja maanista tuijottelijaa. Parin viikon sisällä olen kirjoittanut graduani kirjastossa neljänä päivänä. Näistä päivistä vain yksi oli sellainen, että pystyin keskittymään ja tekemään töitä rauhassa. Tästä eteenpäinkin maksan sen pari euroa kahvikupistani, että joudun vähemmän ahdistaviin tilanteisiin.
Kahvilassa käydään kahvilla. Työt tehdään kotona tai työpaikalla ja tietenkin kirjastoissa.
Ainakin se näyttää hölmöltä. Miksi mennä kahvilaan istumaan näytön kanssa. Houkutteleeko sua mennä sellaiseen paikkaan kahville joka on tällaisia täynnä?