Mitä voi päätellä miehestä joka ei omista mikroa?
Kommentit (61)
Ainakaan hän ei tee ruokaa isoja määriä kerrallaan, vaan kokkaa jokaisen annoksen erikseen. Esimerkiksi kertaalleen jo uunissa valmistetun paistin lämmittäminen onnistuu parhaiten mikrolla. Valmistaakohan ruokaa ollenkaan? Mikro on kyllä siinä uudelleenlämmityksessä usein välttämätön. Liedellä tai uunissa kun tahtoo ruoka kuivua liikaa. Katso, mitä löytyy jääkaapista, onko muuta kuin leiväntekotarpeet. Asuuko äiti lähellä? Syökö paljon ulkona?
Ei kovin aktiivinen elämä. Kuka sinkku ehtisi tehdä ruokaa kotona useammin kuin kaksi kertaa viikossa.
Toinen vaihtoehto, että mies on rikas ja syö paljon ravintoloissa ja tilaa noutoruokaa (jos asuu Helsingin keskustassa)
m28 (osaan kokata)
Mitäpä jos tässä tarkoitetaankin sylimikroa? Se vasta kamalaa olisikin näin nykypäivänä..
Mitäpä tuosta ajattelis, ei mitään. Ei ole meilläkään mikroa, ei olla niin paljoa kaivattu että tulis hankittua.
Ärsyttää mikrottomat! Sitä ruokaa kun voi tehdä itse alusta loppuun ( ei valmisruuassakaan vikaa ole), ja lämmittää nopeasti. Tai sulattaa yms. Aivan ehdoton perheessä jossa syödään eri aikaan, teinit lämmittävät vaikka sitä makaronilaatikkoa koulun jälkeen..en kyllä alkaisi lämmittämään uunia joka jumalan kerta!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää mikrottomat! Sitä ruokaa kun voi tehdä itse alusta loppuun ( ei valmisruuassakaan vikaa ole), ja lämmittää nopeasti. Tai sulattaa yms. Aivan ehdoton perheessä jossa syödään eri aikaan, teinit lämmittävät vaikka sitä makaronilaatikkoa koulun jälkeen..en kyllä alkaisi lämmittämään uunia joka jumalan kerta!
Sulla taitaa olla aika vaikeaa elämässä jos tollanen asia ärsyttää ja vaivaa. Voin vain kuvitella kun kävelet ulkona ja sua ärsyttää kun ihmiset on eri näköisiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Sillä on pieni kyrpä
Kuinka pieni on pieni?
"Mitä voi päätellä miehestä joka ei omista mikroa?"
Sen ettei hänellä ole mikroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me pärjättiin helposti yli vuosi ilman mikroa miehen kanssa. Edellinen hajos ja ei vaan saatu aikaseks hankkia heti uutta. Oikeasti ruuan lämmitys uunissa tai liedellä antaa paljon paremman lopputuloksen. Sitten laiskuus iski ja ostettiin mikro lopulta.
No ei kyllä tule parempaa. Uunissa lämmittäessä tuotteet kuivaa ja kattilassa valmiita keittoja lämmittäessä ne helposti palaa pohjaan. Lisäksi kuluu paljon enemmän energiaa ja etenkin aikaa. Mikro on kyllä kätevä lämmittämiseen.
Jos mikroa ei löydy taloudesta, niin en laskisi sen varaan että mies on huippukokkaaja ja tekee kaiken ruuan itse aina omin pikkukätösin liedellä. Todennäköisesti päinvastoin. Mikro on loistava apulainen myös kunnolla kokatessa, siinä voi helposti lämmittää ja sulattaa raaka-aineita.
Ymmärrän ajatuksesi mikron helppoudesta. Ethän taida ruuanlaitosta paljonkaan tajuta, jos ruokasi kuivuu uunissa ja keitot palaa pohjaan.
Et ole tiannut paljon kokkailla jos et ole koskaan polttanut mitään pohjaan tai jos et tiennyt että ruoka kuivaa uunissa?
Uunin höyrytoiminnolla tulee uudelleen lämmitetystä ruoasta paljon mehevämpää kuin mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me pärjättiin helposti yli vuosi ilman mikroa miehen kanssa. Edellinen hajos ja ei vaan saatu aikaseks hankkia heti uutta. Oikeasti ruuan lämmitys uunissa tai liedellä antaa paljon paremman lopputuloksen. Sitten laiskuus iski ja ostettiin mikro lopulta.
No ei kyllä tule parempaa. Uunissa lämmittäessä tuotteet kuivaa ja kattilassa valmiita keittoja lämmittäessä ne helposti palaa pohjaan. Lisäksi kuluu paljon enemmän energiaa ja etenkin aikaa. Mikro on kyllä kätevä lämmittämiseen.
Jos mikroa ei löydy taloudesta, niin en laskisi sen varaan että mies on huippukokkaaja ja tekee kaiken ruuan itse aina omin pikkukätösin liedellä. Todennäköisesti päinvastoin. Mikro on loistava apulainen myös kunnolla kokatessa, siinä voi helposti lämmittää ja sulattaa raaka-aineita.
Salli minun nauraa. Kokkailen paljon ja ikinä en ole tarvinnut mikroa sitä varten.
Ja uunissa kun lämmittää höyryllä, niin ei ruoka kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli minun nauraa. Kokkailen paljon ja ikinä en ole tarvinnut mikroa sitä varten.
Ja uunissa kun lämmittää höyryllä, niin ei ruoka kuiva.
Ja jos uunissa ei ole höyrytoimintoa voi aina varovasti suihkauttaa suihkepullosta kiehuvaa vettä ruokaan.
Meillä ei ole mikroja, ei mahtuisi meidän keittiöön. Ruoka lämmitetään kattilassa, pannulla tai uunissa. Ruoka maistuu paremmalta kun sen lämmittää pannulla ei mikrossa. Siinä pystyy eri tavalla fiksaamaak sitä ruokaa paremmaksi. Keitotkin on parempia uudella lämmityksellä.
Tehdään itse kaikki ruoat, ei tilata mistään.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kuuluu jokaiseen moderniin keittiön.
Ilmankos moderni aika ei osaa kokata. Ykinkertaisesta ruoasta saa hyvää kun osaa.
-
Ap:lle - varmista, että heppu osaa kokata - sitten on ok.
Mihin ihmeeseen mä mikroa tarvisin? Enemmän tarvitsen tilaa, jonka mikroaaltouuni veisi. Lisäksi mikroruoka ei ole hyvää. Elämässäni on harvoja asioita, joista nautin ja ruoka on yksi niistä. Laitan ruokaa mielelläni muillekin. Ja mies olen.
Mulla ei myöskään ole tv:tä. Enkä katsele sarjoja tai elokuvia tietokoneeltakaan. Autoakaan ei ole eikä tule. Uutiset luen mieluiten paperisesta lehdestä pannukahvia juoden. Kahvinkeitintäkään en omista. Tai älypuhelinta. Ikää on 28 vuotta. Pidän myös paperisista käsin kirjoitetuista kirjeistä ja kirjoittelen usein lapsuudenystävän kanssa. Oikeita kirjojakin luen runsaasti.
Joskus käy mielessä, pitäisikö modernisoitua enemmän, mutten ole viitsinyt. Tuntuu, että se vain veisi enemmän kuin antaisi. Älypuhelimet vaikuttaa ahdistavilta helvetinvempeleiltä. Mielestäni olen tarpeeksi moderni, kun sentään osaan käyttää tietokonetta.
Lisään, että pesen myös melkein kaiken pyykin käsin. Talon pyykkitupa on arveluttava paikka.
57
Meillä ei ole ollut mikroa sitten vuoden 2010 ja hyvin pärjätty :) Töissä lämmitän lounaan mikrossa kyllä ja välillä kotona sitä kaipaisi nimenomaan äkkiä ruuan uudelleenlämmitykseen, sulatukseen tai vaikka leivonnassa voin pehmittämiseen jne. Mutta toisaalta on niin ruma ja turhaan tilaa vievä kapistus, että mielummin ilman. Jos joskus lapsia siunaantuu niin sitten voisi tulla taas kyseeseen kun säästää toki aikaa ja vaivaa jonkin verran.
Ei se kokkaaminen ole kuin kemiantuntemusta, mittaamista ja hieman tekniikkaa. Asioita voi oikeasti tehdä mokaamatta kun hieman näkee päänvaivaa ja keskittyy.